• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Postar min affordabla andrahands-Sinn på nyinkommet mockaliknande alcantaraband (i polyester).
AC0A85E8-0496-48E5-BA60-552CA4792170.jpeg

Äntligen bytt batteri och samtidigt trycktestat min Zodiac V-Wolf, härlig närvaro med sina 44mm, en hörnsten i samlingen :)

Efter en semesterdag på stranden sitter jag i solen och njuter av en kall öl. Ska strax till en kompis och avnjuta ett par öl på hans balkong. :)

Sitter och nästan (bara nästan) längtar till måndag, när Zelosen förhoppningvis ska anlända ;)

Trevlig helg trådvänner!

upload_2020-8-7_18-44-5.jpeg

Så fin, finns det någon svensk eller annan vettig ÅF för Aquadive? Känns som en väldigt bra klocka. Vad jag förstår är verket väldigt ”fint” också.
Tack! Aquadive finns vad jag vet inte att köpa via återförsäljare, om någon annan vet får ni gärna rätta mig...
Via hemsidan kan du se alla modeller, och som med alla andra klockor dyker de upp på eBay också. Just denna är lite knöligare att få tag på.
Sålde den en gång till en herre här på forumet, men saknade den så förbannat så när jag fick chansen att köpa tillbaka den för någon vecka sedan tvekade jag inte en sekund. Fullkomligt älskar den. Verket är från Vaucher Parmigiani, fint dekorerat och går alldeles förträffligt bra tidsmässigt.
Tycker du ska testa en Aquadive om du har chansen, du kommer inte att bli besviken!

Håller de på fortfarande ?
Postumt isåfall. Den gode Nalle lämnade oss 2011.:sorry:

På tal om blicken i marken.
Det sket sig med säkerhetsbälte hos den jag tänkt mig. Han var dessutom extra sur idag och jag var dum nog att fråga om han hade lust att hjälpa mig att svarva lite brons framgent. Det hade han inte.o_O

Så dubbelminus idag. Men senast jag läste matte blev det plus. Så det blev säkert bättre såhär på något vis. Oklart hur. Läste aldrig vidare...

Tillbaka
Topp