• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tack kompis! ;)


Bättre? :D
PSX_20200807_193046.jpg
Jaaa :D
Så läckert, doxa och öl liksom!
 
Det är något som skaver med Squalen, kör OWG med den i helgen, får se om det går över eller är permanent... :cool::nailbiting:o_O
IMG_20200807_192937.jpg

Den har i alla fall fått ett salt bad i dag, så den borde vara glad :)
Prova den på olika band! Meshet är otroligt snyggt och passar klockan men det väger väldigt mycket och är så styvt att passformen kan bli lidande. Kör lite sköna läder och gummin :)
 
Jaaa :D
Så läckert, doxa och öl liksom!
Fantastisk kombination kan jag lova. :D

Fina tatueringar! Vad betyder den översta?
Tack så mycket! Eftersom det är dottern som ritat så kan jag tänka mig att det betyder Oskar ödla eller godis. Är inte helt säker. :confused:

Hade en kollega som lät tatuera in sina små barns teckningar, läs "kludd", på hela armarna.. Såg ungefär ut sådär.. :)
Coolt med en hel sleeve med bara en massa barnteckningar. :D Jag kanske skulle satsa på det..? :cool:
 
Prova den på olika band! Meshet är otroligt snyggt och passar klockan men det väger väldigt mycket och är så styvt att passformen kan bli lidande. Kör lite sköna läder och gummin :)
Ja det ska jag, väntar in ett par gummin från @MaBr men de hann inte fram innan helgen. Läder vill jag helst inte ha, eftersom planen är att skulle vara min badkompis
 
Hade varit kul att testa storleken på 1521. Tycker den är jäkligt clean i den färgen :)
Ja, jag vet inte vad problemet är :rolleyes:. Den är ju grym när jag tittar på den. Men den åker ändå inte på under dagen. Kanske är för att veckan är första jobbveckan efter semestern instängd i hemmakontor. Färgglatt gummi hade nog piggat upp..

Angående storleken blev jag tvungen att kontrollmäta, tyckte den känns mindre än sina 42mm o_O
 
Tack! Aquadive finns vad jag vet inte att köpa via återförsäljare, om någon annan vet får ni gärna rätta mig...
Via hemsidan kan du se alla modeller, och som med alla andra klockor dyker de upp på eBay också. Just denna är lite knöligare att få tag på.
Sålde den en gång till en herre här på forumet, men saknade den så förbannat så när jag fick chansen att köpa tillbaka den för någon vecka sedan tvekade jag inte en sekund. Fullkomligt älskar den. Verket är från Vaucher Parmigiani, fint dekorerat och går alldeles förträffligt bra tidsmässigt.
Tycker du ska testa en Aquadive om du har chansen, du kommer inte att bli besviken!

Oh jag kommer ihåg när du sålde den en gång i tiden, jag hade gärna köpt den då men hade inga klockpengarTM tyvärr.
Trevligt att du fick köpa tillbaka den, det är bara den modellen du har som jag tycker är intressant, dels pga verket och dels pga ”tunnheten” :)
 
Postumt isåfall. Den gode Nalle lämnade oss 2011.:sorry:

På tal om blicken i marken.
Det sket sig med säkerhetsbälte hos den jag tänkt mig. Han var dessutom extra sur idag och jag var dum nog att fråga om han hade lust att hjälpa mig att svarva lite brons framgent. Det hade han inte.o_O

Så dubbelminus idag. Men senast jag läste matte blev det plus. Så det blev säkert bättre såhär på något vis. Oklart hur. Läste aldrig vidare...
Det lämnar många frågor obesvarade...
* Vart befinner sig indiern idag ?
* Pryder snorbromsen ännu hans gängliga nuna ?
* Vem ärvde den porriga pälsen ?
* Vad hände med den gula jackan ?
* Inhandlades fler gula plagg/isåntfall vad ?
Och så vidare... ad infintinum.
 
Ja, jag vet inte vad problemet är :rolleyes:. Den är ju grym när jag tittar på den. Men den åker ändå inte på under dagen. Kanske är för att veckan är första jobbveckan efter semestern instängd i hemmakontor. Färgglatt gummi hade nog piggat upp..

Angående storleken blev jag tvungen att kontrollmäta, tyckte den känns mindre än sina 42mm o_O
Och där spricker det tyvärr för mig :( Jaja, finns massor med klockor som jag vill prova så :D
Ikväll blir det hårt och mjukt.
D8A09A54-5600-4FAB-B31E-9F4DB580453F.jpeg
Den där är inte fy skam :cigar:
 
Tillbaka
Topp