• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ett sånt här var det, orange carbon kallas det tydligen.
0AC67A66-2CE0-4B91-AD8F-74DDB0106423.jpeg
Tack. Jag har inget så orange, dock ett ljusbrunt Hirsch.

Till den där skulle du haft en klockrulle från Armida!
C57846B5-69B8-41ED-AEDE-ACAEFCD40573.jpeg
 
Det är såna jag har haft, har nog någon kvar också för jag köpte ett helt gäng. Pajade fyra ljusa gummin för mig, bland annat det vita vintage-Tropic som @KlockTotte fick med till Squalen samt ett Isofrane... :meh:
Säkert nån mjukgörare i plasten som förenar sig med nåt i banden!
Tror att en pouch i skinn är bäst.

Japp den är baserad på en crystaltimes boett med samma spec som SKX013 fast med kronan kl.3. Väldigt skön tavla som skiftar mycket beroende på ljuset. :)

EDIT: Inlägg 1500, silver! :woot:
Grattis till 1.500/silver! :)
 
Jag hade en sådan förut, 99% säker på att den var likadan.
Den färgade av sig på ljusa band :(

Ok. Vet inte om du läste vad @Silverglantz skrev i ett svar på min post om det, att hans hade färgat av sig på ljusa band tyvärr :(

Kan inte svära på att det är samma lika men den såg iaf exakt likadan ut, sabbade ett orange Hirshläder för mig :(

Nu när du säger det så tror jag att rullen jag hade kom från just @MaBr
Han kanske vet vart rullen kom ifrån? :)

Uj, det här var ju inte bra. Jag vill ju inte rekommendera något som har förstört saker till någon ju :(

Det är såna jag har haft, har nog någon kvar också för jag köpte ett helt gäng. Pajade fyra ljusa gummin för mig, bland annat det vita vintage-Tropic som @KlockTotte fick med till Squalen samt ett Isofrane... :meh:

Hm, jag har inte haft problem med min Koze-rulle. Är det bara gummin den missfärgat? För jag har inga gummiband.

Ett ljust orange Hirshläder för min del.

Ja, det är något i dem som reagerat med gummit, vet inte om det är samma med silikon för det äger jag inga. Har inte varit några problem med ljusa läder för min del.

Då kanske jag hade tur då, eftersom du köpte flera som inte var bra. Kasst. :(

Aj då. Hm. Får hålla koll då.

Jag har haft Seiko Z22-band i kom jag på. Det är väl silikon, tror jag. Dock svarta, men inga problem då i alla fall.

Svarta band är nog lugnt, har bara sett det på ljusa.
Stort tack för den utredningen - inget svar än, men jag kommer avstå :)
 
Även jag har en koze-rulle och några ljusa band i bl.a. canvas och läder har fått lite blåsvarta missfärgningar. Hmm. Fodret är svart. Rullen åker nu i alla fall, får hitta nåt nytt sätt att förvara.

Har dock skaffat och renoverat en symaskin så det blir nog att försöka göra en egen rulle i ett annat tyg då. :)
 
Även jag har en koze-rulle och några ljusa band i bl.a. canvas och läder har fått lite blåsvarta missfärgningar. Hmm. Fodret är svart. Rullen åker nu i alla fall, får hitta nåt nytt sätt att förvara.

Har dock skaffat och renoverat en symaskin så det blir nog att försöka göra en egen rulle i ett annat tyg då. :)

Jag är ganska skeptisk till att få gillamarkeringar på det där inlägget, ett av banden som sabbats av ett ljusbeige Molequin-band som kostade över tusenlappen. Å andra sidan vet jag ju inte om det är rullen som orsakat det.

Mina andra två Molequin-band har jag använt tills de börjat få andra typer av skador. Deras nubuck-band är helt fantastiska men inga band håller i evigheter om de används... :)
 
Jag är ganska skeptisk till att få gillamarkeringar på det där inlägget, ett av banden som sabbats av ett ljusbeige Molequin-band som kostade över tusenlappen. Å andra sidan vet jag ju inte om det är rullen som orsakat det.

Mina andra två Molequin-band har jag använt tills de börjat få andra typer av skador. Deras nubuck-band är helt fantastiska men inga band håller i evigheter om de används... :)
Trist, men stort tack (och gilla) för heads-up - jag har också en del ljusa band som skulle riskerat samma öde.
 
Har dock skaffat och renoverat en symaskin så det blir nog att försöka göra en egen rulle i ett annat tyg då. :)

Den delen gillade jag iallafall. :) ;)
Jag är ganska skeptisk till att få gillamarkeringar på det där inlägget, ett av banden som sabbats av ett ljusbeige Molequin-band som kostade över tusenlappen. Å andra sidan vet jag ju inte om det är rullen som orsakat det.

Mina andra två Molequin-band har jag använt tills de börjat få andra typer av skador. Deras nubuck-band är helt fantastiska men inga band håller i evigheter om de används... :)
 
Tillbaka
Topp