Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du menar en interrobang?
Jag har kopierat tecknet och lagt det som en genväg, i mitt fall ! ? ! (utan mellanslag dock). Sjukt onödigt tecken. Men sexigt.
Det går enklast att söka på ”interrobang” och kopiera tecknet i mobilen, t ex i Anteckningar, för att ha det sparat. På en dator kan du trycka Alt + 8253 på numeriska tangentbordet. Eller Ctrl+Shift+/ fungerar i vissa program.Aldrig sett förut.
Jättehärligt! Kan eventuellt vara det som ska stå på min urtavla. Vore inte det collt‽![]()
Jo, jag tackarExakt så tänkte jag, som en vass kniv i härsket smör![]()
Håkan Hellström-ish, positivt eller negativt får andra bedömaJo, jag tackar![]()
Grym den där och påminner om Sinn 809Ny Limited Spinnaker Boettger nu i lager, Nr 097 av 300. https://zackrissonsur.se/produkt/boettger-3/
Pris 5700.- Använd rabattkod all25 och ni får den för 4275.-
![]()
![]()
![]()
![]()
Spinnaker ser ut att ha upphöjda index? På 809an så är det tryckt på insidan av glaset.![]()
Grym den där och påminner om Sinn 809
Aha! Långt ifrån bekant med Håkan Hellström. Men jag vet att han stjäl en del. Det hoppas jag att jag inte har gjort, men jag är också ofta förvirrad, så ...Håkan Hellström-ish, positivt eller negativt får andra bedöma. (Fast jag tror du skruvat till något som känns bekant men ändå inte #förvirrad ).
809 är tryckt men enligt bild så är nog Spinnen upphöjda.Spinnaker ser ut att ha upphöjda index? På 809an så är det tryckt på insidan av glaset.![]()
Coolt ju! Men det krävs tilltro till glaset. Kul med tilltro. Jag saluterar tilltron.Spinnaker ser ut att ha upphöjda index? På 809an så är det tryckt på insidan av glaset.![]()
Hatar att lyssna på mannen för att han snor allt men man vet aldrig från vem/var vilket irriterar mig mer än allt annat. Tur man inte måste lyssnaAha! Långt ifrån bekant med Håkan Hellström. Men jag vet att han stjäl en del. Det hoppas jag att jag inte har gjort, men jag är också ofta förvirrad, så ...![]()
Grattis till vinsten och tack för bidraget till BCF!SORRY, NOT SORRY!
Fick hem en liten vinst från BCF-auktionen från passarounden idag! Två paket kom det, ett med D1 Milano Commando från @FreakyLeo tillsammans med ett helt underbart natoband! Tack kompis!
![]()
Det andra var från självaste Andrea Maggi som tydligen bor i Runkarp nu för tiden. Jag trodde att det var till Schweiz de skulle flytta?
![]()
Nämen oj, vilken fin låda och vilken snäll present jag fick till!
![]()
.
.
.
.
.
Blev ju kanon!Nu ska jag ut och bada i poolen, ska tydligen bli ruskigt varmt idag! Ha det fint tråden!
![]()
PS. Om era ögon blöder efter detta så kan ni tacka @HSK för det och sen har vi kanske lärt oss en läxa? @MaBr har noll spärrar när det gäller det mesta.
DS.
Timlön utan OB låter bajs.
Riktigt oschyssta villkor (även om du skulle ha en galet hög timlön). Vad är det för kass arbetsgivare?Mmm, men timlön utan facklig inblandning kan ge månadslön på 45000...
Om jag varit fast i vad som är tillåtet så hade jag inte fått ackordet att gå ihop.![]()
Snyggt! Har aldrig varit på den ön trots att den ligger så nära. Helt rätt klocka att bära också!Där ligger ett bra ställe!
![]()
Skyldig. Denna klockresan triggades igång på riktigt med en 007J som jag tröttnade på och sålde och för ett tag sedan blev jag sugen på en 009:a istället och efter 2 försök hittade jag ett trevligt exemplar här på forumet som kommer att få stanna.Plockat fram denna som fått noll minuters uppmärksamhet i sommar. Den är ju hur bra som helst!
Hand upp alla som har/har haft en SKX007/009.
![]()
Det är aldrig för sent att provaJag har (handen på hjärtat) aldrig ägt en Seiko![]()
Snygg! Stort grattis.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Boing Buum Tschak vänner !
”Brothers in arms” otaggbare Bobo![]()
Den ser väldigt trevlig ut och bilderna är dessutom grymma! Får mig att bli sugen på en Sinn igen efter att jag början av året impulsivt sålde min 556i efter bara en månad för att finansiera en mindre affordable.Affordable (begagnad) Sinn – tillbaka på H-länk!
![]()
![]()
+1 på den klockrullen @WatcharoundEn sådan här köpte jag, väldigt trevlig klockrulle må jag säga.
Kolla om han har kvar några
https://klocksnack.se/threads/rejäl-klockrulle-i-vaxad-canvas.83842/
Har för mig att det kom någon låt nyligen som rakt av var The Who’s Baba O’Riley. Så gör man bara inte.Hatar att lyssna på mannen för att han snor allt men man vet aldrig från vem/var vilket irriterar mig mer än allt annat. Tur man inte måste lyssna![]()
En helt vanlig arbetsgivare enligt min erfarenhet... Kanske har haft otur, men jag har nog bara jobbat på ett "riktigt" företag under min yrkesverksamma tid. Cloetta. I övrigt har det mest varit skojare...Riktigt oschyssta villkor (även om du skulle ha en galet hög timlön). Vad är det för kass arbetsgivare?
Hellre det än annan radioskit men det är aningens sunkigt, ja. Han är en en grym musiker, hymlar inte med det men det är samtidigt sorgligt att tjyva...alltid.Har för mig att det kom någon låt nyligen som rakt av var The Who’s Baba O’Riley. Så gör man bara inte.
(Förlåt alla eventuella fans)
Han snodde även U2's New years day...Har för mig att det kom någon låt nyligen som rakt av var The Who’s Baba O’Riley. Så gör man bara inte.
(Förlåt alla eventuella fans)
Kan inte bli sämre sååå...Han snodde även U2's New years day...
Så gör man eventuellt, dock.
Det är väl en av få riktigt bra U2-låtar‽Han snodde även U2's New years day...
Så gör man eventuellt, dock.
Inte så lite The Jam och The Killers i den där heller.Edit: det är framförallt gitarren som lånats... Och allt annat.
Tror aldrig han har hymmlat med att han inspireras friskt...Inte så lite The Jam och The Killers i den där heller.
Det finns frasering och det finns frasering. Det där var vämjeligast i klassen.Edit: det är framförallt gitarren som lånats... Och allt annat.
Förlåtandet är vad som skiljer oss från de isländska älvorna. Så vi ska värna om förlåtandet.Tror aldrig han har hymmlat med att han inspireras friskt...
Han är ju mer ett fenomen än musiker, så jag förlåter honom på något sätt. Lite som Wahlbecks konstnärsskap...
Glöm det!Jag vill härmed paxa den första SF40 Frost som ska flippas![]()
BFU
![]()
Har massa Wahlbeck "konst" hemma, känner en som känner en osv osv. Tycker ändå det är skruvat kul på ett ickekonstnärssätt som är konstigt = braTror aldrig han har hymmlat med att han inspireras friskt...
Han är ju mer ett fenomen än musiker, så jag förlåter honom på något sätt. Lite som Wahlbecks konstnärsskap...![]()