• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dags att klättra på tak igen.
IMG_20200810_075443.jpg

Jäklar vad jag fick kämpa för att få loss cyklopen på King Turtle:en. Tog ca 10 minuter innan den var av. Klockan var stekhet. Och tänk på att jag försökt mig på detta två gånger tidigare utan framgång. Ska medge att jag svettades rejält 5-6 minuter in i matchen ;)
DON'T TRY THIS AT HOME! ;)
:eek::eek:
Jag var rädd att du skulle slinta med kniven in i fingrarna eller nåt!

Du följde inte Yonssons råd att ta av vridringen först? :O Men hoppas allt klarade sig!
Nej, vridningen klarar sig galant. Blev varm men den sprack inte liksom.
Det är mer urverket och packningarna jag oroar mig över. Men urverket verkar gå på jättebra. +2 sekunder under natten till idag. Så inga bekymmer på den fronten iallafall.

För övrigt tycker jag att man borde kunna välja utan cyklop när man beställer.
Definitivt!

Det är mer urverket och packningarna jag oroar mig över. Men urverket verkar gå på jättebra. +2 sekunder under natten till idag. Så inga bekymmer på den fronten iallafall.
Du oroar dig för mycket ;) (ploppade bubblor innan du var född, just sayin).
Tips i all vänlighet, kör lågan underifrån om du får för dig att göra det igen...och inga vassa knivar i närheten av fina klockor för faaan :stop:

Senast ändrad:
Det är såna jag har haft, har nog någon kvar också för jag köpte ett helt gäng. Pajade fyra ljusa gummin för mig, bland annat det vita vintage-Tropic som @KlockTotte fick med till Squalen samt ett Isofrane... :meh:
Hej, ser nu att ni har haft en lång konversation om rullarna jag sålde förut men ingen har taggat mig så jag har inte sett den :)
Jag fick ett PM av en kund som hade detta problem med just ljust gummi, det verkar som att rullarna när de har legat ett tag (de tillverkades för ett par år sen och har sålts över tid) på något sätt reagerar med vaxet och sen med gummiband. Jag drog tillbaka annonsen direkt när detta påpekades och är verkligen ledsen för detta. När jag fick hem dem så testade jag dem aggressivt på olika sätt för att säkerställa att de inte färgade av sig, men hade inte räknat med att det kunde förändras över tid. Den kund jag hade som hörde av sig fick bort missfärgningen med alkohol, så testa gärna det! Jag tittar på att ta fram en ny omgång och kommer då köra utan vax och ljust tyg genomgående, framförallt invändigt. Hör av er så pratar jag gärna mer om detta. Återigen, verkligen ledsen att vissa har haft problem!

Definitivt!
Modigt ändå med en klocka för 6.500 papp. Om man inte tycker det är billigt, såklart. ;)

Hej, ser nu att ni har haft en lång konversation om rullarna jag sålde förut men ingen har taggat mig så jag har inte sett den :)
Jag fick ett PM av en kund som hade detta problem med just ljust gummi, det verkar som att rullarna när de har legat ett tag (de tillverkades för ett par år sen och har sålts över tid) på något sätt reagerar med vaxet och sen med gummiband. Jag drog tillbaka annonsen direkt när detta påpekades och är verkligen ledsen för detta. När jag fick hem dem så testade jag dem aggressivt på olika sätt för att säkerställa att de inte färgade av sig, men hade inte räknat med att det kunde förändras över tid. Den kund jag hade som hörde av sig fick bort missfärgningen med alkohol, så testa gärna det! Jag tittar på att ta fram en ny omgång och kommer då köra utan vax och ljust tyg genomgående, framförallt invändigt. Hör av er så pratar jag gärna mer om detta. Återigen, verkligen ledsen att vissa har haft problem!
Låter utmärkt om du kommer fram till en ny lösning - tror knappast någon tror det var med uppsåt (eller kanske ens säkra på att det var från rullen). Hursomhelst bra med uppdatering av produkten, PM:a gärna eller posta i den här tråden när du har ny version klar!

Tack. Förlåt att jag inte taggade dig. Jag är själv supernöjd och har inte haft några problem alls. Visst stämmer det att den endast är tillverkad av tyg och sen vaxad? Dvs inget läder och ingen plast?

Ja, det var ju inte så lätt att förutse då! Tar du fram en ny modell så är jag helt klart spekulant för de är galet snygga och välgjorda. Har testat med både alkohol och att bleka bort det på mitt vita gummi men det gick tyvärr inte. :( Ska testa att tvätta ur den jag har i maskin och sen lägga ett billigt gummi i den för att se om det färgar av sig. Vad är det för material på insidan? :)

Säkert helt vanligt vax...:p
Har ju jobbat med bilvård, första vändan i den branschen var för svindlande 30 år sedan. Då var det många som köpte sk Carnubavax. Såldes genom TV-shop. Folk fipplade med det hemma och kom till våran firma med flammiga och hemska bilar!
Det var pH värdet som spökade i en del vaxer, basiska vaxer löser på sikt upp polymererna i plaster och vissa färger. Däremot tål polymerer lågt pH väldigt bra!
Sorry för lång text...
Bild på affordable för topic! :)
968E9BA3-EAAF-4E93-8218-8F044DFB33E8.jpeg

Senast ändrad:
Har ju jobbat med bilvård, första vändan i den branschen var för svindlande 30 år sedan. Då var det många som köpte sk Carnubavax. Såldes genom TV-shop. Fipplade med det hemma och kom till våran firma med flammiga och hemska bilar!
Det var pH värdet som spökade i en del vaxer, basiska vaxer löser på sikt upp polymererna i plaster och vissa färger. Däremot tål polymerer lågt pH väldigt bra!
Sorry för lång text...
Bild på affordable för topic! :)
968E9BA3-EAAF-4E93-8218-8F044DFB33E8.jpeg
Jag skojade ju bara.;)

Fullt medveten om att det finns en mängd olika vax med helt olika egenskaper och framtagna för väldigt olika ändamål. Det var skämtet...

Vilken god köttgryta! Vilka kryddor har du använt?
-helt vanliga kryddor.

Tillbaka
Topp