• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Andra glassen intagen för dagen. Det är man värd.

IMG_20200809_203753.jpg
 
Denna är tagen med mobilen men annars kör jag en Canon EOS 5D och en Fujifilm X100F. Från EOS kör jag en USB3.0-kortläsare via en OTG-kabel med USB-A till USB-C.


Jag kör med en sån här direkt till telefonen via USB-C från min Fujifilm (SD-kort).
712388_94910.jpeg


Edit: Glömde skriva att 5D har Compact Flash-kort.

Du jag sparar det du skrev och läser det en dag när det inte varit så varmt. Hänger inte helt med :D

Andra glassen intagen för dagen. Det är man värd.

IMG_20200809_203753.jpg
Du bara roar dig. På riktigt. ;)
 
Tillbringar kvällen med att läsa lite Clive Cussler efter rekommendationer från @JohnMonchard. Huvudkaraktären bär Doxa, what's not to like? :D
PSX_20200809_205217.jpg


Ser för övrigt ut som att det är dags att bygga upp en arbetsplats i trädgården för det kommer inte att gå att sitta på hemmakontoret den kommande veckan. :hungover:
PSX_20200809_204747.jpg
 
Åh, det är den bästa stunden, när man på morgonen ska packa ihop för en dag på stranden, frukost ska utfodras, badkläder hittas och den minste skall kläs på.
Var är filten?
Var är mina badbyxor?
Var är lillen??
Skilsmässan hänger i luften...
Snart kan vi åka. Var är bilnycklarna??
:D:p:hilarious::woot:

Sedan det viktigaste, vilken klocka ska jag ha?
Det får bli denna idag igen :)

IMG_20200809_090107_1.jpg


Ha en go söndag alla :)
Känner igen det där!
För vår del är det dags att äta igen när man gått igenom ovannämnda lista med göromål. Sen ska man bara diska undan. Och vart tog de vägen och så börjar allt om igen från punkt 1.
 
Hehe ja ibland är det lättare.
Jag kör med flash kort och har ett program på mobilen men tycker emellanåt att hämtningen är för långsam.
Allt beror på hur snabbt kort du har, hur snabb mobilen är, vad det är för interface och vad du använder för program för att överföra. Det gäller att hitta den svaga länken och uppgradera den. Lättare sagt än gjort dock.

Med det sagt så tar det en stund för mig att importera bilder också, speciellt om man kör RAW och backar upp till molnet parallellt.
 
Allt beror på hur snabbt kort du har, hur snabb mobilen är, vad det är för interface och vad du använder för program för att överföra. Det gäller att hitta den svaga länken och uppgradera den. Lättare sagt än gjort dock.

Med det sagt så tar det en stund för mig att importera bilder också, speciellt om man kör RAW och backar upp till molnet parallellt.
Säkert en jättedum fråga. Jag förutsätter att den rent av är imbecill ...

Varför vill ni föra över bilderna till mobiltelefonen?
 
Säkert en jättedum fråga. Jag förutsätter att den rent av är imbecill ...

Varför vill ni föra över bilderna till mobiltelefonen?
Inte alls en dum fråga. Jag har mina bilder i Adobes moln och redigerar dem i Lightroom CC. Jag kan ladda upp dem till molnet via telefon, surfplatta eller dator. Lightroom CC finns på alla enheter så man kan nå och redigera sina bilder precis var som helst ifrån.

Anledningen till att jag gör det via mobilen är för att den alltid är nära till hands och jag gör även 95% av redigeringarna i mobilen. Enda gången jag använder datorn är när jag behöver göra större jobb med mer precision. :)
 
Inte alls en dum fråga. Jag har mina bilder i Adobes moln och redigerar dem i Lightroom CC. Jag kan ladda upp dem till molnet via telefon, surfplatta eller dator. Lightroom CC finns på alla enheter så man kan nå och redigera sina bilder precis var som helst ifrån.

Anledningen till att jag gör det via mobilen är för att den alltid är nära till hands och jag gör även 95% av redigeringarna i mobilen. Enda gången jag använder datorn är när jag behöver göra större jobb med mer precision. :)
Aha! Bra svar. Alltså är det bara jag med mina förlegade tillvägagångssätt, men vafan, de har funkat hittills :)
 
Tillbringar kvällen med att läsa lite Clive Cussler efter rekommendationer från @JohnMonchard. Huvudkaraktären bär Doxa, what's not to like? :D
PSX_20200809_205217.jpg


Ser för övrigt ut som att det är dags att bygga upp en arbetsplats i trädgården för det kommer inte att gå att sitta på hemmakontoret den kommande veckan. :hungover:
PSX_20200809_204747.jpg
Underbart! Dirk Pitt FTW! Vilken bok läser du nu btw? :)

Edit: det är ju helt fel klocka som ligger bredvid, vafalls pågajäkel?!
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp