Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snygg! Unimatic är en favorit
Nytt i lådan! Unimatic U1-FM.
Årets‽
Årets bild, vildsvins sugga stal strandpåse innehållandes dator från en nudist i Tyskland
Måste vara det bråkiga glaset men tycker det blev koolt! Hade inga blommor så tog det näst vackraste jag hade till hands #härmapaFörsökte återskapa min Sinn-bild med Micro LE.
Blev inte riktigt lika bra tyvärr.
Denna är tagen med mobilen men annars kör jag en Canon EOS 5D och en Fujifilm X100F. Från EOS kör jag en USB3.0-kortläsare via en OTG-kabel med USB-A till USB-C.
Jag kör med en sån här direkt till telefonen via USB-C från min Fujifilm (SD-kort).
Edit: Glömde skriva att 5D har Compact Flash-kort.
Du bara roar dig. På riktigt.Andra glassen intagen för dagen. Det är man värd.
Oerhört vackert, bättre än mina blommor! Du har dock skärpa på klockan istället för det snygga framför.Måste vara det bråkiga glaset men tycker det blev koolt! Hade inga blommor så tog det näst vackraste jag hade till hands #härmapa
Känner igen det där!Åh, det är den bästa stunden, när man på morgonen ska packa ihop för en dag på stranden, frukost ska utfodras, badkläder hittas och den minste skall kläs på.
Var är filten?
Var är mina badbyxor?
Var är lillen??
Skilsmässan hänger i luften...
Snart kan vi åka. Var är bilnycklarna??
Sedan det viktigaste, vilken klocka ska jag ha?
Det får bli denna idag igen
Ha en go söndag alla
Jag ska ta en illustrerande bild till dig imorgon.Du jag sparar det du skrev och läser det en dag när det inte varit så varmt. Hänger inte helt med
Alla som har/haft LEn vet att de flesta bilder brukar bli typ såhär haha.Oerhört vackert, bättre än mina blommor! Du har dock skärpa på klockan istället för det snygga framför.
Ja, den är sjukt svår att få bort reflektionerna på. Menar du fokus eller skärpa? För att få fokus på något annat än klockan så får man hålla kameran väldigt nära.Alla som har/haft LEn vet att de flesta bilder brukar bli typ såhär haha.
Fattar inte hur du gör med skärpan men ska nog inte tänka för mycket på det
Ingen aning om vad jag menar men tackJa, den är sjukt svår att få bort reflektionerna på. Menar du fokus eller skärpa? För att få fokus på något annat än klockan så får man hålla kameran väldigt nära.
Hehe ja ibland är det lättare.Jag ska ta en illustrerande bild till dig imorgon.
Allt beror på hur snabbt kort du har, hur snabb mobilen är, vad det är för interface och vad du använder för program för att överföra. Det gäller att hitta den svaga länken och uppgradera den. Lättare sagt än gjort dock.Hehe ja ibland är det lättare.
Jag kör med flash kort och har ett program på mobilen men tycker emellanåt att hämtningen är för långsam.
Säkert en jättedum fråga. Jag förutsätter att den rent av är imbecill ...Allt beror på hur snabbt kort du har, hur snabb mobilen är, vad det är för interface och vad du använder för program för att överföra. Det gäller att hitta den svaga länken och uppgradera den. Lättare sagt än gjort dock.
Med det sagt så tar det en stund för mig att importera bilder också, speciellt om man kör RAW och backar upp till molnet parallellt.
Clean, cool and kanonsnygg!
Tack! Än så länge är jag grymt nöjdRiktigt snygg! Unimatic är en favorit
Säkert en jättedum fråga. Jag förutsätter att den rent av är imbecill ...
Varför vill ni föra över bilderna till mobiltelefonen?
Inte alls en dum fråga. Jag har mina bilder i Adobes moln och redigerar dem i Lightroom CC. Jag kan ladda upp dem till molnet via telefon, surfplatta eller dator. Lightroom CC finns på alla enheter så man kan nå och redigera sina bilder precis var som helst ifrån.Säkert en jättedum fråga. Jag förutsätter att den rent av är imbecill ...
Varför vill ni föra över bilderna till mobiltelefonen?
Blev ju kanon! Synd att de var för långa för mig.Nya kläder till Squale
Tack @MaBr för gummin, inte testat Obris Morgan tidigare, och dessa var grymma.
Blev Lemon Yellow efter ett par test
Nytt i lådan! Unimatic U1-FM.
Håller med föregående talare Sjukt clean och snygg!Clean, cool and kanonsnygg!
Fina nya kläder. Förlänger garanterat sommaren något.Nya kläder till Squale
Tack @MaBr för gummin, inte testat Obris Morgan tidigare, och dessa var grymma.
Blev Lemon Yellow efter ett par test
Aha! Bra svar. Alltså är det bara jag med mina förlegade tillvägagångssätt, men vafan, de har funkat hittillsInte alls en dum fråga. Jag har mina bilder i Adobes moln och redigerar dem i Lightroom CC. Jag kan ladda upp dem till molnet via telefon, surfplatta eller dator. Lightroom CC finns på alla enheter så man kan nå och redigera sina bilder precis var som helst ifrån.
Anledningen till att jag gör det via mobilen är för att den alltid är nära till hands och jag gör även 95% av redigeringarna i mobilen. Enda gången jag använder datorn är när jag behöver göra större jobb med mer precision.
Det viktigaste är att man har en smidig arbetsprocess som passar en själv. Hur man gör är mindre viktigt.Aha! Bra svar. Alltså är det bara jag med mina förlegade tillvägagångssätt, men vafan, de har funkat hittills
Smidig vet jag inte om min är. Men jag kan den och behöver inte fundera över olika moment och jag vet vilket resultat jag fårDet viktigaste är att man har en smidig arbetsprocess som passar en själv. Hur man gör är mindre viktigt.
Blev ju kanon! Synd att de var för långa för mig.
Tackar, yes det kan behövas när man ska sitta i sitt hemmakontor hela höstenFina nya kläder. Förlänger garanterat sommaren något.
Underbart! Dirk Pitt FTW! Vilken bok läser du nu btw?Tillbringar kvällen med att läsa lite Clive Cussler efter rekommendationer från @JohnMonchard. Huvudkaraktären bär Doxa, what's not to like?
Ser för övrigt ut som att det är dags att bygga upp en arbetsplats i trädgården för det kommer inte att gå att sitta på hemmakontoret den kommande veckan.