• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
En bit choklad, en kopp kaffe med pooldopp på en måndag, det får man kalla permitteringslyx tror jag allt :)

IMG_20200810_130327.jpg


IMG_20200810_130504.jpg
Har du hört talas om skådespelaren Erik "Jerka" Johanssons (Bonusfamiljen) partytrick med en Co-Co?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hittar inget på nätet så jag får väl leva i ovisshet då antar jag :p
Finns inte video/bild, bara en anekdot från Filip & Fredrik i något av de senaste avsnitten av podden. Minns tyvärr inte exakt vilket så det blir många att lyssna igenom för att hitta det om ingen skrivit någonstans vilket det är. Någonstans vid avsnitt 523-527 :(

Det är dock inte så mycket att höra. Jerka gör en grej av att han har ett partytrick med en Co-Co. Fredrik lämnar sällskapet för att gå till 7-11 och köpa en Co-Co. När han kommer tillbaka samlas sällskapet i spänd förväntan kring Jerka medan denne omsorgsfullt öppnar Co-Con, lägger bort förpackningen och den ena biten, medan han för den andra till munnen. Han börjar sedan frenetiskt småtugga på den likt en hamster eller råtta, han gnager bort chokladlagret och kvar är kokosen innanför. Det är hela tricket och alla blir grymt besvikna. Vem har inte gjort liknande saker, liksom? Ätit kanterna på en godisbit, ätit runt en Ballerina så smeten är kvar och liknande manövrar.
 

moggelito

Rolex
2-Faktor
Finns inte video/bild, bara en anekdot från Filip & Fredrik i något av de senaste avsnitten av podden. Minns tyvärr inte exakt vilket så det blir många att lyssna igenom för att hitta det om ingen skrivit någonstans vilket det är. Någonstans vid avsnitt 523-527 :(

Det är dock inte så mycket att höra. Jerka gör en grej av att han har ett partytrick med en Co-Co. Fredrik lämnar sällskapet för att gå till 7-11 och köpa en Co-Co. När han kommer tillbaka samlas sällskapet i spänd förväntan kring Jerka medan denne omsorgsfullt öppnar Co-Con, lägger bort förpackningen och den ena biten, medan han för den andra till munnen. Han börjar sedan frenetiskt småtugga på den likt en hamster eller råtta, han gnager bort chokladlagret och kvar är kokosen innanför. Det är hela tricket och alla blir grymt besvikna. Vem har inte gjort liknande saker, liksom? Ätit kanterna på en godisbit, ätit runt en Ballerina så smeten är kvar och liknande manövrar.
He he, sånt är kul!
Påminner om en drink jag skulle blanda på en fest till en ny bekantskap.
Kommer inte ihåg ingridienserna nu men vet att jag satt säkert och skiktade med en sked en massa lager i säkert tio minuter. För att såklart blanda ihop allt med en sked ändå till slut liksom :p
 
Topp