• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Stort tack för tipset @Silverglantz

20200810_185814.jpg

20200810_185830.jpg

20200810_175655.jpg


Mycket nöjd! :happyhappy:
 
Undrar om vågar sig på att gissa vad detta är för urverk ? Själv tror jag det är ett kinesiskt verk av nått slag. Handjagad är det enda jag vet.

Orsaken till frågan är att jag tror jag fyndat en ”fashion” klocka men när jag kollar på nätet är info om modellen obefintlig. Den är äkta och inte vintage så mycket vet jag iaf :)

68583384-CC85-454C-8EB7-AD934F578098.jpeg
 
Microtrådens BCF-auktion 2020
Efter lite diskussioner och planering har jag och @MaBr landat i att vår fina tråd kan bidra till KS fantastiska stöd till BCF med vår egen auktion av fina saker. Är det så att du möjligtvis har något fint du vill donera som kan auktioneras ut så skicka mig ett meddelande! Vi sammanställer allt och presenterar auktionen inom en snar framtid!

Edit: för att minska strul får donatorer posta till vinnare!

Mvh,
KXII & Mabr
cskhxl5mosilprpgad2n (1).png
 
Senast ändrad:
Microtrådens BCF-auktion 2020
Efter lite diskussioner och planering har jag och @MaBr landat i att vår fina tråd kan bidra till KS fantastiska stöd till BCF med vår egen auktion av fina saker. Är det så att du möjligtvis har något fint du vill donera som kan auktioneras ut så skicka mig ett meddelande! Vi sammanställer allt och presenterar auktionen inom en snar framtid!

Mvh,
KXII & Mabr
cskhxl5mosilprpgad2n (1).png
Grymt bra initiativ! Jag ska fundera på om jag har något!
 
Undrar om vågar sig på att gissa vad detta är för urverk ? Själv tror jag det är ett kinesiskt verk av nått slag. Handjagad är det enda jag vet.

Orsaken till frågan är att jag tror jag fyndat en ”fashion” klocka men när jag kollar på nätet är info om modellen obefintlig. Den är äkta och inte vintage så mycket vet jag iaf :)

68583384-CC85-454C-8EB7-AD934F578098.jpeg
Urverket ser ut att vara ett Pesseux/ETA 7001 klon. Förmodligen ingen klocka som är jättegammal.
 
Haha, nej där drar jag gränsen! :stop: Det måste vara ett helvete att få styr på.
Ett litet skämt bara som anspelar på bilder som Bobo postade för någon dag sedan som förställde hundens anus och en sombrero. Trodde att det var en ny trådtrend? :D
https://klocksnack.se/threads/stora-tråden-om-mikromärken-och-andra-affordables.60202/page-2808#post-3470433
Körde några veckor va en ganska kul utmaning,dock knivigt att backa innan man kom på det iom ”skåpet” och släpet rör sig :)
 
Tillbaka
Topp