Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har ägt ett antal kina-klockor genom åren och kvalitén är väldigt varierande minst sagtFinns en kinesisk variant som liknar denna via AliExpress men jag kan inte svära vid kvalitén.
https://www.aliexpress.com/item/330...earchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Grymt bra initiativ! Jag ska fundera på om jag har något!Microtrådens BCF-auktion 2020Efter lite diskussioner och planering har jag och @MaBr landat i att vår fina tråd kan bidra till KS fantastiska stöd till BCF med vår egen auktion av fina saker. Är det så att du möjligtvis har något fint du vill donera som kan auktioneras ut så skicka mig ett meddelande! Vi sammanställer allt och presenterar auktionen inom en snar framtid!
Mvh,
KXII & Mabr
![]()
Gissar på tre veckor lite drygt till 3000, vid 10 000 så kanske frågan kan omprövas gällande ett subforum.
.... tror gränsen går vid 100k numer![]()
Så jävla värt pengarna!
Urverket ser ut att vara ett Pesseux/ETA 7001 klon. Förmodligen ingen klocka som är jättegammal.Undrar om vågar sig på att gissa vad detta är för urverk ? Själv tror jag det är ett kinesiskt verk av nått slag. Handjagad är det enda jag vet.
Orsaken till frågan är att jag tror jag fyndat en ”fashion” klocka men när jag kollar på nätet är info om modellen obefintlig. Den är äkta och inte vintage så mycket vet jag iaf
![]()
Vad är fal(l)s(kt)?
Mini-GTG?
Ville ju inte missa möjligheten att få hälsa på Bobo och Brunhunden, en ynnest att få beskåda bobbos bandverkstad. Öland levererar, stor variation i naturen här!Björn Boboett?
Så jävla värt pengarna!![]()
Ville ju inte missa möjligheten att få hälsa på Bobo och Brunhunden, en ynnest att få beskåda bobbos bandverkstad. Öland levererar, stor variation i naturen här!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fantastiska bilder!Ville ju inte missa möjligheten att få hälsa på Bobo och Brunhunden, en ynnest att få beskåda bobbos bandverkstad. Öland levererar, stor variation i naturen här!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_standard_movementUndrar om vågar sig på att gissa vad detta är för urverk ? Själv tror jag det är ett kinesiskt verk av nått slag. Handjagad är det enda jag vet.
Orsaken till frågan är att jag tror jag fyndat en ”fashion” klocka men när jag kollar på nätet är info om modellen obefintlig. Den är äkta och inte vintage så mycket vet jag iaf
![]()
Har inte fått min heller, eller hört ett knystKänns snart som det bara är jag som inte fått min
Kan finnas en gray till byte, måste bara få hem den först så den kan klämmas på.
Haha, nej där drar jag gränsen!Har du kört link?
Ett litet skämt bara som anspelar på bilder som Bobo postade för någon dag sedan som förställde hundens anus och en sombrero. Trodde att det var en ny trådtrend?Den hängde jag inte med på?![]()
Urverket ser ut att vara ett Pesseux/ETA 7001 klon. Förmodligen ingen klocka som är jättegammal.
Om det där var hundens anus så vill jag inte veta vad som just skettHaha, nej där drar jag gränsen!Det måste vara ett helvete att få styr på.
Ett litet skämt bara som anspelar på bilder som Bobo postade för någon dag sedan som förställde hundens anus och en sombrero. Trodde att det var en ny trådtrend?
https://klocksnack.se/threads/stora-tråden-om-mikromärken-och-andra-affordables.60202/page-2808#post-3470433
Knäpptyst, lite skönt att veta att man inte är ensam i misären trots att du såklart gärna kunde ha fått dinHar inte fått min heller, eller hört ett knyst![]()
Löjligt svag för både Byrum och Neptuni åkrar.Ville ju inte missa möjligheten att få hälsa på Bobo och Brunhunden, en ynnest att få beskåda bobbos bandverkstad. Öland levererar, stor variation i naturen här!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Härligt
Kul att du beställde det bandet med rosa tråd så långt innan klockan lanserades. Synsk?Filosoferat på "min" klippa helt själv hela dagen, vardagslyx
![]()
![]()
Intressant att andra i tråden har fått sina grå också..Knäpptyst, lite skönt att veta att man inte är ensam i misären trots att du såklart gärna kunde ha fått din![]()
Jag trodde att det var 2822![]()
På sida 2824 måste vi ha en bild på ett 2824![]()
Hmm ?Jag trodde att det var 2822![]()
2824-2=2822
Körde några veckor va en ganska kul utmaning,dock knivigt att backa innan man kom på det iom ”skåpet” och släpet rör sigHaha, nej där drar jag gränsen!Det måste vara ett helvete att få styr på.
Ett litet skämt bara som anspelar på bilder som Bobo postade för någon dag sedan som förställde hundens anus och en sombrero. Trodde att det var en ny trådtrend?
https://klocksnack.se/threads/stora-tråden-om-mikromärken-och-andra-affordables.60202/page-2808#post-3470433
Ohh! Mer bilder på Zelosen tackNy bekantskap, Zelos hemma idag. Gruppfoto med dagens startlinje...
![]()
Lite brun/gråa toner är det....
![]()