• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fixade förresten första julklappen till ena dottern idag. En terrorist, fint ska det va;) 100kr här på forumet. Ingen snål farsan här inte:cigar: (är inte så illa som det låter, hon å syrran är egentligen alldeles för bortskämda:bag:)

Men känns som en perfekt klocka för en tjej som gilla mountainbike, kickbike.. Fullt ös:cool:
15971753935838363832330107733645.jpg

Vad är en lyxkvast? :)
En sån där man har till Quidditch. ;)
Grönt och rött gör sig ypperligt ihop till lite militärtema. Det där lirar helt klart!
Tack, till alla som kommenterat. Jag var lite osäker men kändes som en bra kombo.
Det blev kanoners!
Jag är sugen på att testa freediver v2, najs med hårdhetsbehandlingen för det har väl Summiteer också va?
Stämmer! Känns bra att veta att den har bra reptålighet. Tyvärr känner jag inget speciellt för klockan. På pappret är den, likt den Armida A6 jag köpte i våras, precis det jag letar efter. Men den där känslan du vet, den infinner sig inte när jag beskådar den.

En sån där man har till Quidditch. ;)

Tack, till alla som kommenterat. Jag var lite osäker men kändes som en bra kombo.

Stämmer! Känns bra att veta att den har bra reptålighet. Tyvärr känner jag inget speciellt för klockan. På pappret är den, likt den Armida A6 jag köpte i våras, precis det jag letar efter. Men den där känslan du vet, den infinner sig inte när jag beskådar den.
Snackar vi Harry Potter nu? Vore ju coolt om båten hade någon liknande funktion som jag ej upptäckt ännu..:D

Fixade förresten första julklappen till ena dottern idag. En terrorist, fint ska det va;) 100kr här på forumet. Ingen snål farsan här inte:cigar: (är inte så illa som det låter, hon å syrran är egentligen alldeles för bortskämda:bag:)

Men känns som en perfekt klocka för en tjej som gilla mountainbike, kickbike.. Fullt ös:cool:
Helt rätt! Min son är inne på sin andra nu, men nu är han 10,5 så han förstår lite bättre.

Ska tilläggas att frun inte var lika glad. ”Har du köpt en till? Jag tänkte han kunde få en finare klocka!” Fick förklara lite snabbt att den var billig. :) Köper man en barnklocka på Klockmäster blir det dyrt!

Min äldsta på 7år tog över min i sommar, mkt glad i den plus att de tål ju allt och kostar inget :)

Det har varit tunga och sorgliga poster från flera. Något jag inte hanterar särskilt väl, jag berörs och tar innehållet till mig men vet inte hur jag skall svara på ’rätt’ sätt. Ingenting jag säger kan göra någons smärta mindre eller dennes saknad lättare.
Jag är inte bra på att ge och visa stöd tyvärr.
Det räcker att du finns och det är vi glada för :)

Vilket tempo, hinner ju inte med! Jobbet och billetade tar typ all min tid på dagarna. Sen är det kidsen som gäller!
Det är dyrt med havererad bil, och det är dyrt med ny bil. Tyvärr var inte försäkringsbolaget intresserade av att hjälpa till. Kamremmen gick av och gjorde plockepinn av motorn :arghh:

Stort grattis!!

Woooow! Out of the blue! Vilken fantastisk klocka det är! Stort grattis till dig med! :)

Jag hade klippt Maranezen direkt om jag inte hade en miljard andra utgifter nu :(

Och sist:
@Lord_tito88
Sent svar, men ville ändå säga tack för att du delar med dig. Det gör ont i hjärtat att läsa. Önskar dig och dina nära allt gott!

Det gör mig på riktigt ont i hjärtat att läsa om alla er som kämpar för/med era barn och till dig @Lord_tito88 och andra som förlorat sina. Det är lätt att ta för givet att man kan få friska barn, men det finns säkerligen många som kämpar och mörkertalet är stort. Jag är lyckligt lottad och har fått två friska och pigga pojkar, vilket jag är evigt tacksam för! Hoppas på det bästa för er alla och all kärlek till er!

Tack ska ni ha!

Måste säga att jag är väldigt glad över att ha hittat det här forumet då jag förknippar även klockor med dottern jag förlorade. När jag fyllde 27 år fick jag en Certina (min första automatiska klocka) av min fru samt beskedet om att hon var gravid med henne. Efter att hon dog så lät jag gravera in hennes namn på klockan. Bär den väldigt sällan nu för tiden, åker oftast på kring hennes födelsedag.

C235B0FD-7AF5-45C0-B1A1-3D04FD49BDB7.jpeg

Bild från tidigare idag :)
Nu ’Rebecka Martinsson’ med über vackra Sascha Zacharias i huvudrollen.

Edit: Har ni lagt märke till sekundfönstret placerat vid klockan sex ? Där rullar det inte fram siffror men väl en strid ström av flygplan :hilarious:

Senast ändrad:
Just det, jag höll på att glömma bort att skriva några rader om passaroundklockan. Jag hade tyvärr ett ganska hektiskt schema förra veckan så det fanns inte så mycket tid till testande men jag hann ha den hemma i två dagar i alla fall och fick chansen att bilda mig en egen uppfattning om den. Jag var ärligt talat skeptisk när passarounden drogs igång och trodde att det var billigt skräp men måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad. Skön känsla i bezeln, mjuk och fin krona, skaplig lume osv. och en trevlig sunbursttavla. Det märks att man har sneglat otroligt mycket på både Squale Onda och Zelos Mako men slutresultatet är ändå riktigt bra och jag hade nog faktiskt kunnat tänka mig att köpa en blå om den hade funnits som quartz. ;) Jag hade som sagt tyvärr inte så jättemycket tid över till testandet och skickade vidare klockan ganska omgående men några wristshots hann jag i alla fall få till där jag försökte att visa hur den ser ut i olika vinklar. Stort tack till @Jockinho som styrde upp passarounden! :)

Jag har inte sett videon men såg att den postades i en klockgrupp som jag är med i på Facebook ifall någon är sugen på lite videomaterial:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Just det, jag höll på att glömma bort att skriva några rader om passaroundklockan. Jag hade tyvärr ett ganska hektiskt schema förra veckan så det fanns inte så mycket tid till testande men jag hann ha den hemma i två dagar i alla fall och fick chansen att bilda mig en egen uppfattning om den. Jag var ärligt talat skeptisk när passarounden drogs igång och trodde att det var billigt skräp men måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad. Skön känsla i bezeln, mjuk och fin krona, skaplig lume osv. och en trevlig sunbursttavla. Det märks att man har sneglat otroligt mycket på både Squale Onda och Zelos Mako men slutresultatet är ändå riktigt bra och jag hade nog faktiskt kunnat tänka mig att köpa en blå om den hade funnits som quartz. ;) Jag hade som sagt tyvärr inte så jättemycket tid över till testandet och skickade vidare klockan ganska omgående men några wristshots hann jag i alla fall få till där jag försökte att visa hur den ser ut i olika vinklar. Stort tack till @Jockinho som styrde upp passarounden! :)

Jag har inte sett videon men såg att den postades i en klockgrupp som jag är med i på Facebook ifall någon är sugen på lite videomaterial:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg
Vilket lyft med natot, jag tyckte den såg lite billig ut på den länken! Härlig färg och struktur på tavlan!

Tack ska ni ha!

Måste säga att jag är väldigt glad över att ha hittat det här forumet då jag förknippar även klockor med dottern jag förlorade. När jag fyllde 27 år fick jag en Certina (min första automatiska klocka) av min fru samt beskedet om att hon var gravid med henne. Efter att hon dog så lät jag gravera in hennes namn på klockan. Bär den väldigt sällan nu för tiden, åker oftast på kring hennes födelsedag.

Det gjorde ont att läsa din text brat! Jag önskar dig allt gott i livet! Tack för att du delar. Det fick mig att uppskatta mina döttrar extra idag efter en havererad dag igår.

Tillbaka
Topp