• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vilket lyft med natot, jag tyckte den såg lite billig ut på den länken! Härlig färg och struktur på tavlan!
Ja, jag tyckte att det var en riktigt lyckad kombo med grått nato. :) Jag är inget större fan av länkar men tänkte att jag skulle ge det ett försök när jag ändå hade den hemma. Sagt och gjort så plockade jag fram verktyg och påbörjade processen men jag ångrade mig ganska snabbt när jag insåg att de använde ett pin and collar-system där den skulle petas in mellan bitarna så att säga. Min reaktion: :stop:

Jag håller med om att länken känns väldigt billig trots SEL och liknande och jag hade nog fått ett bättre intryck om man skickat med ett högkvalitativt gummiband istället. Samtidigt förstår jag att de skickar med länk eftersom det är vad de flesta kunder vill ha och förväntar sig och jag tror att en traditionell oysterlänk skulle skära sig med resten av designen så de kanske inte hade så många alternativ att välja på om man säger så. :D

Brorsan såg dem live i Fryshuset för ett gäng år sen. Jag vågar inte följa med på sån läskig djävulsmusik.

Stannade hemma och reciterade ”Gud som haver barnen kär”.
Ähum... Inte för att skryta va, men jag har sett dom ett antal gånger OCH haft en av Sveriges största vinylsamlingar med Blackie o Co. Och inte nog med så har jag fixade jag så min kollega fick träffa honom för en intervju, som sedan blev flera möten och från dessa möten fick vi med oss det enda existerande självporträttet som Blackie någonsin ritat och gett bort. Det ni! :cigar:

EDIT: jag har lite grejer kvar i garderoben, ska se om jag kan gräva fram nåt...

EDIT 2: herregud liksom... Bara kolla in min profilbild!

Senast ändrad:
CE9BB370-A9B6-4F01-B1BF-716B35905BE7.jpeg

Efter fyra dagar med denna tycker jag den är helt fantastisk :)

:eek:

Jaja, hoppas du löser något nytt snart. Och må den hålla länge. :angel:

Vilket kul ur! Verkar vara i fantastiskt skick också med tanke på åldern. :)

Fick hem Phoibos-passarounden idag.
Vant mig vid mina små tjockisar nu, såhär ser den ut brevid 013 monstern:

20200811_213308.jpg

Grönt är som bekant skönt och datum kl.6 gillar jag dessutom är 11an betydligt tajtare än Seikos egna. :D

Ps. Tack @HSK för välemballerat paket. :)
Den där 013 var cool! Till salu/byte? :D

Edit: Gärna fler bilder på den :)

Någon som har tips på en väldigt liten klockförvaring för 3-4 klockor? Förutom klockrulle då.

Köpte en som visade sig ha onödigt mycket tomrum, vilket gör att hela fodralet blir onödigt lång och klockkuddarna rör på sig. Testade två olika klockkuddar, samma problem.

331C6641-FA6E-48C3-9BEE-91D4C88D1EA6.jpeg
8B3AA210-AB7F-442A-BF39-94B1F2B83740.jpeg

Sådär!
Packat upp den första av två byteslördagsklockorna :)
Drog på ett svart våffelgummi från CNS och funderar på om denna ska bli en ny beater eller om den ska få gå vidare direkt... vi får se helt enkelt ;)

Löjligt skön på handleden med kronorna kl 2 och 4! :D
CA497288-F914-4A72-B9FD-9E921E22E6B7.jpeg

Ojojoj, perfekta kombos!? :)

Jag köpte ett tufft läder av @SpaceAce till denna men har inte ens hunnit testa det på ännu! :eek:
Drog på ett av hans gröna band och sedan testade jag mitt Rios bund, i mina ögon två kombinationer som inget annat kommer kunna slå! :cool:

3DD1BD2C-9E5D-4139-9417-A3348E9FD7FC.jpeg

AD86C01F-6C65-40EB-B592-EF4A71ADDDEE.jpeg

Tillbaka
Topp