Ingen för mig. Köper bara klockor som tydliggör att jag hedrar havet.Står på hemsidan men de har ljugit ihop något om gamla flygplan och grejer. Klassisk marknadsföring.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen för mig. Köper bara klockor som tydliggör att jag hedrar havet.Står på hemsidan men de har ljugit ihop något om gamla flygplan och grejer. Klassisk marknadsföring.
Tack! Ja du, jag vet knappt. Kan inte mkt som såna här. Men nån modd-historia (uppenbarligen). Har safirglas, keramisk bezel och NH36-verket.Fin och passande skjorta till. Vad är detta för smexig modell?
Jahaa! Vad fick du ge för den? Den var faktiskt ytterst trevlig!Tack! Ja du, jag vet knappt. Kan inte mkt som såna här. Men nån modd-historia (uppenbarligen). Har safirglas, keramisk bezel och NH36-verket.
Bra strategi! Denna kanske hedrar himlen men jag hittar inget på hemsidan.Ingen för mig. Köper bara klockor som tydliggör att jag hedrar havet.
Står det något om att tro på kvalitet och viljan att ha precision då? Det är andra viktiga ledord för mig.Bra strategi! Denna kanske hedrar himlen men jag hittar inget på hemsidan.
2600 kr ungefär, utan länk men med strap enligt bild. Grym på oyster! Har annat på ingång så ska lägga ur den på K&S för samma tänkte jag.Jahaa! Vad fick du ge för den? Den var faktiskt ytterst trevlig!
Nej, inget om det heller. Verkar vara helt värdelösa klockor ju!Står det något om att tro på kvalitet och viljan att ha precision då? Det är andra viktiga ledord för mig.
Vad mig anbelangar kan himlen ta och dränka sig
Det viktigaste är väl om dom hoppat över alla mellanhänder?Står det något om att tro på kvalitet och viljan att ha precision då? Det är andra viktiga ledord för mig.
Vad mig anbelangar kan himlen ta och dränka sig
Just det, den magiska och klassiska micro-klocka-marknadsföringen!Det viktigaste är väl om dom hoppat över alla mellanhänder?
Nej då, det blir du inte och jag skulle inte vara orolig över att en version säljer slut på första dagen än mindre på en timme. Det har i alla fall aldrig hänt fram tills dags datoDen såg riktigt fin ut den med.
Jag känner dock en enorm inverterad FOMO då det verkar som att jag blir själv i tråden med att beställa Venturon. Jag behöver uppbackning och uppmuntran - eller eventuellt en förklaring om vad jag missar
https://venturowatches.com/products/venturo-skindiver-preorder?variant=32292737712164
Så sant som det var skrivetDu kommer inte bli själv i tråden med Venturo Skindiver! Uppmuntran är att allt Naoki & Gruppo Gamma står bakom är en väl genomförd QC, mycket bra klockor och verkligen bra pang för pengen
Inget offensivt alls, många gånger handlar det som redan tidigare sagts om tonfallet som en del väljer att dundra in med För min del så bryr jag mig inte nämnvärt om det är en 1:1 "homage" förutsatt att det inte är olagligt och man inte utger sig för att vara Rolex eller något annat välkänt märke, jag köper produkten och kvalitén och ska jag vara ärlig så tycker jag inte att någon stålmodell oavsett tillverkare har en kvalitet eller materialval som överstiger valfri micro med 20-100 ggr. Jag har plöjt igenom en hel del högt som lågt sedan 2006 och är innerligt trött på att ständigt bli behandlad som den sista byfånen av etablerade aktörer. Jag har t.ex. haft lägre fail ratio på mina Micros än etablerade märken, för mig blir det då en självklarhet vart min lojalitet står när en klocka för 100tkr kräver en 10tkr service efter 1,5år. Till råga på allt så har jag aldrig sett på maken till arrogans när Patek Phillipe 2012 bestämde sig för att övergå från skruvar till push-pins och samtidigt höja priset med 20%, det står naturligtvis alla personer fritt att välja efter egna preferenser men jag vill nog bli behandlad med tillbörlig respekt när jag ska punga ut en kvart miljon på en klockaJag har en fråga som säkert uppfattas som offensiv bland vissa här i tråden, men för en oinvigd i mikrovärlden:
Vad är det som lockar er med en del av dessa "mikroklockor" där man mer eller mindre totalt replikerar populära dyrare modeller? Vart går gränsen för kopior/plagiat (där man i princip bara bytt ut namn och logga på tavlan egentligen)?
Jag har sett rätt många modeller i denna tråden samt under Säljavdelningen där man skulle kunna tro att man är på en souvenirbazaar i något asiatiskt land med "äkta Rolex".
Mycket välskrivet, kunde inte sagt det bättre självJag föreställer mig att det är Bang for the buck och hommage. Ovanpå detta verkar 99,9% som hänger i denna tråd ha en både opretentiös och prestigelös inställning som för med sig en vänlig och vänskaplig stämning och gemenskap.
Med det sagt hyvlar jag en tvåhundring på nuvarande pris på min Armida A6 till kända mikroälskare i tråden.
Helt klart! Dessutom har jag endast haft en Vostok med serviceärende bland de otaliga jag ägt, och jag är inte den som tycker om att klaga på andra märken men av 3st Panerai har jag haft 3 serviceärenden på 2 av dom vilket motsvara 70% och alla ärendena innan någon av klockorna var 2år Ett av dom fick jag ta på mig själv och serva för 10tkr trots att klockan var köpt hos AD och det var inom garantitiden Värre skit är svårt att hitta om man så skulle försöka......Vid närmare eftertanke så kanske Hublot kan mäta sig i skitkvalitet också!! Obs! Jag skriver aldrig om något utan egna erfarenheter, så allt uppräknat har hänt mig personligen. Ta det för vad det ärVostok är kändare och 10x koolare än det andra märket så inga konstigheter. Den är grym ju!
Den lär nog gå ganska snabbt! Jag hade köpt den ifall den inte saknade minutsmarkeringar.2600 kr ungefär, utan länk men med strap enligt bild. Grym på oyster! Har annat på ingång så ska lägga ur den på K&S för samma tänkte jag.
Tack för den BoBo, har sökt efter enahandare med rimligt pris, här kan jag nog hitta något!Du ska tycka om dom. Du ska köpa en av varje.
Så. Nu vet du.
Jag tänker eventuellt köpa en sån här.
Enhandare som går moturs.
Känns helt rimligt.
Just den där är slutsåld.Tack för den BoBo, har sökt efter enahandare med rimligt pris, här kan jag nog hitta något!
NejHar vi tagit upp de nya från Undone? Jag vet inte vad jag ska tycka...
https://www.undone.com/en/undone-aero
Du tycker fel!Den lär nog gå ganska snabbt! Jag hade köpt den ifall den inte saknade minutsmarkeringar.
Jäklar så shysst! Moddat själv?Nu med oyster!
Jag gillar när det är extra streck mellan minutmarkeringarna.Du tycker fel!
Gillar verkligen den rena designen utan sexti små irriterande streck som slåss om uppmärksamheten. CLEAN!
Beror ju på om man har klocka som smycke eller redskap.Du tycker fel!
Gillar verkligen den rena designen utan sexti små irriterande streck som slåss om uppmärksamheten. CLEAN!
Wow, den där lär ryka snabbt på K&S!Nu med oyster!
Herregud...Jag gillar när det är extra streck mellan minutmarkeringarna.
Till exempel:
Tack! Just den var väl tokig för mig, men det fanns andra där som passar mig bättre, stort tack för delningen hursomJust den där är slutsåld.
Men det finns en hel del enhandare som går åt rätt håll på poljot24.de...
Jag får alltid upp Bobos grytunderlägg när jag "surfar på internetz", märkligt
Gul jacka?Vadå inte bra? Den länken verkar ju innehålla det mesta man kan tänkas behöva en tisdagskväll?
Edit: tack!
Lanna är rätt svar, mest känt för sina klockor
Klicka in för att se, finns hur mycket grymt som helst ju!Gul jacka?
Lanna är rätt svar, mest känt för sina klockor
https://m.facebook.com/lannaklockor/?locale2=sv_SE Har du haft nåt föresten?
Då är vi klocksvågrar nu moggelito!Så, en affordable landade idag. Alltså, en affordable. Seiko.
Då åkte det stentvättade bandet på. Behöver tvättas lite mer, vid tillfälle.
Tack @Birchgrove för affären, bra grejer!