• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hörde jag plagiattisdag? Och att vi just denna dag fick frågor hur vi ser på hommage/copage osv? :)
686118F3-1D4A-4AF2-A9FD-B6269369B236.jpeg

Obs! Modellen är avsedd att vara en hommage till hela era av dressade kronografer under art deco-eran. Handlar ju om modeller som inte tillverkats på 80 år och som knappt ens går att då tag på.

Här är modellerna den mest liknar:
3B2C917D-2473-4F25-A385-44BFF377930A.png


Här är min:
35B7FE20-7C12-43A2-AFCF-C19BED034303.jpeg
 
Hittade vilket det är, Bonetto 321. :) Verkar vara slut på de flesta ställen så jag vet inte om det är en utgången modell.
613lc7UYEUL._AC_UL1000_.jpg



Kul att du skrev det om att googla på gummi+hål+sexigt. Ett hett tips är att INTE STAVA FEL NÄR NI SKA GOOGLA DETTA BAND! Det blev inte alls bra...
Bonettro.JPG
haha, stava fel mao :p
Det var rätt snyggt faktiskt, kantiga hål var lite udda. Vilken är den tilltänkta klockan?
 
MN strap på Samuin satt som en käftsmäll. Bättre än jag trodde att det skulle bli :) Detta bandet är från @tidochting.se och första intrycket är att det är bra kvalitetskänsla.
20200818_145102.jpg
Blev fint som snus! :)
Hittade vilket det är, Bonetto 321. :) Verkar vara slut på de flesta ställen så jag vet inte om det är en utgången modell.
613lc7UYEUL._AC_UL1000_.jpg



Kul att du skrev det om att googla på gummi+hål+sexigt. Ett hett tips är att INTE STAVA FEL NÄR NI SKA GOOGLA DETTA BAND! Det blev inte alls bra...
Bonettro.JPG
Uh uhh! Nu är du rökt hos firmans web ansvarige :hilarious:
Anmäld pga. står ej ”granattavla” i trådens topic.
Mvh Gul Jacka
tenor.png
 
Hittade vilket det är, Bonetto 321. :) Verkar vara slut på de flesta ställen så jag vet inte om det är en utgången modell.
613lc7UYEUL._AC_UL1000_.jpg



Kul att du skrev det om att googla på gummi+hål+sexigt. Ett hett tips är att INTE STAVA FEL NÄR NI SKA GOOGLA DETTA BAND! Det blev inte alls bra...
Bonettro.JPG
Vadå inte bra? Den länken verkar ju innehålla det mesta man kan tänkas behöva en tisdagskväll?
Edit: tack!
 
Visst, alla gillar olika då kör på det! Kanske inte på jobbdatorn som jag gjorde bara... :confused:

Hade tänkt köra det på någon av mina Doxa, tror att det kan blir retro-coolt!
Var tvungen att googla dutch rudder en gång på jobbdatorn, fick betala IT-snubben en platta bärs för att hålla käften :sorry:

Ah, det kommer nog bli fint på Doxa, finns väl något liknande originalband tror jag?
 
Var tvungen att googla dutch rudder en gång på jobbdatorn, fick betala IT-snubben en platta bärs för att hålla käften :sorry:

Ah, det kommer nog bli fint på Doxa, finns väl något liknande originalband tror jag?
Haha, vad betyder det ens? :D

Är det detta bandet du tänker på? Ett sånt hade jag gärna haft men ska tydligen vara rätt kass om man har smala handleder. Det sticker ut väldigt mycket från boetten på grund av hur det är utformat.
981442e8-f468-48c6-b6c8-0a0fb5a83812.jpg

35e1175c-b6e3-4572-a8b4-45a7eaba6d84.jpg
 
Blev invaderad av en krallig men gemytlig Ryss för en stund sen! Vet inte om den klassas som en homage, dock har ju just tavlan tydliga cues från ett känt märke. Men, denna bör klara sig från spe och kölhalning.
Tack @M26 för en smidig affär! :)

AB124A39-DECE-4DAE-8047-4BF233F8B443.jpeg
Boett och visare skiljer sig dock markant. Det är väl mest urtavalan, framförallt teckensnittet som påminner om något annat.
 
Haha, vad betyder det ens? :D

Är det detta bandet du tänker på? Ett sånt hade jag gärna haft men ska tydligen vara rätt kass om man har smala handleder. Det sticker ut väldigt mycket från boetten på grund av hur det är utformat.
981442e8-f468-48c6-b6c8-0a0fb5a83812.jpg

35e1175c-b6e3-4572-a8b4-45a7eaba6d84.jpg
Visste inte jag heller, nu vet jag :nailbiting:
Japp, det var det bandet jag tänkte på, inte så värst likt ändå haha. Ser bra ut utseendemässigt iaf :)
 
Bonetto va väl ofta omärkta om jag inte minns fel.
Nej, banden är inte märkta bonetto och de säljer väl inte heller direkt tror jag. De tillverkar också till många andra, bland annat Zuludiver och Squale köper sina band från Bonetto.

Visste inte jag heller, nu vet jag :nailbiting:
Japp, det var det bandet jag tänkte på, inte så värst likt ändå haha. Ser bra ut utseendemässigt iaf :)
På sätt och vis är det likt, det ger samma vibbar. :) Ja, det är väldigt snyggt!
 
Ingen moms och fri frakt vart det för mig, kör erbjudande med watchroll nu också som är rätt snygg!
Redigerat! du kanske redan har konto där annars får du gärna använda dig av min länk så får jag lite medlems poäng.(dom kör lite bonussystem för dollar spent reviews osv) skriv ett pm om du vill ha koden1

Det blir nog köp men vet inte helt när bara. Måste planera det när jag ska till Sverige är inte så sugen på att betala 25% ekstra när jag inte behöver det:)
 
Tillbaka
Topp