• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Testade mesh på Vostoken, inte helt 100:a på vad jag tycker om det...
Som ref. en bild på den på brunt läder först.

FADC0C6E-7150-4609-9F17-B41C93013DA1.jpeg

584C6FEB-18EF-45F6-9747-33399953EB57.jpeg

A3E0FBE9-0610-4FF0-80A3-54B4769686A8.jpeg
Tycker det blev bra.

Ja, misstänker också att det är för ”fint”. Får investera i ett shark-mesh! :)

Stort tack! Blev inspirerad att damma av systemkameran efter att så många på forat tog så fina bilder! :snaphappy:
Alla behöver ett shark mesh i bandlådan, det passar på massor av klockor! Jag kör på Geckotas mesh, det är riktigt bra kvalitet på dem. Vad har du för bandbredd på den?

Du vet ju uppenbarligen hur man hanterar kameran i alla fall! :snaphappy:

Alla behöver ett shark mesh i bandlådan, det passar på massor av klockor! Jag kör på Geckotas mesh, det är riktigt bra kvalitet på dem. Vad har du för bandbredd på den?

Du vet ju uppenbarligen hur man hanterar kameran i alla fall! :snaphappy:
Tack! Fint sagt av dig! :)

Det är 22mm på denna. Så tyvärr lite grövre än de flesta andra klockor jag har. Dock är min Seiko Turtle också 22... den borde väl kunna komma undan med ett shark?

Tack! Fint sagt av dig! :)

Det är 22mm på denna. Så tyvärr lite grövre än de flesta andra klockor jag har. Dock är min Seiko Turtle också 22... den borde väl kunna komma undan med ett shark?
Jag har ett borstat 22mm mesh från Geckota över som jag tänkt sälja. Skicka PM med adress så får du det. :) Turtle är också kanon på mesh, jag hade det på min PADI ett tag. Hittar ingen bild på det bara. :confused:

Börjar bli riktigt sugen på en clean dressklocka a'la H.Moser Cie Endevour.
Tips på mikromärken? Funderar annars om man kan modda lämplig dress seiko?
Kanske går att lacka urtavlan och byta visare :)
1200-1218_lg.jpg
cache_38429310.jpeg
Ju mer jag funderar på det desto mer tänker jag att @JohnMonchard Oceantimer skulle vara perfekta klockan att "modda". Boetten är perfekt i både storlek och proportioner. Visarna är även exakt så som man skulle vilja ha dem (fast silvriga) Är kanske en hädelse att göra så dock :(
Skulle dock vara hur snyggt som helst med en enfärgad tavla och silvriga visare.
OT-ST-E-strap-LB.png

Ju mer jag funderar på det desto mer tänker jag att @JohnMonchard Oceantimer skulle vara perfekta klockan att "modda". Boetten är perfekt i både storlek och proportioner. Visarna är även exakt så som man skulle vilja ha dem (fast silvriga) Är kanske en hädelse att göra så dock :(
Skulle dock vara hur snyggt som helst med en enfärgad tavla och silvriga visare.
OT-ST-E-strap-LB.png
Svårt att få till en sunburst-tavla på frihand. :)

Vi har gått i funderingar kring cleana sunburst-tavlor a la Moser, men känns som att de är en vattendelare atm.

Gällande ”hädelse” så vet jag inte, en välgjord modd förhöjer många gånger en klocka imo. :)

Vad mycket snyggare den där triangelvisaren är jämfört med droppen, enligt mig. Aldrig haft en CW, men förstår det som att de är mycket bra för sitt pris. Om man jämför med t ex SMP, hur står de sig?

Visarna ger ett betydligt bättre intryck än de gamla. Kan bara jämföra klockan mot en Oris clipperton som jag har ägt tidigare. Tycker de håller samma kvalité och finish men cwn har bättre länk då den har både snabb microjustering och snabb byte av band. Plus så har cw 5 års garanti på sina klockor och dem kostar mer än hälften så mycket. :)

Tycker det är roligt att man är så olika, jag för min del föredrar verkligen de äldre visarna och är superglad att jag knep mig en av den äldre designen.
Jag kan bara hålla med om att de verkligen känns prisvärda. Plus den där snabbjusteringen är guld. Jag är fortfarande besviken på att de andra av mina lite dyrare ur inte har en sådan funktion, men det gör att jag gillar CW ännu mer.
CW.jpg

Svårt att få till en sunburst-tavla på frihand. :)

Vi har gått i funderingar kring cleana sunburst-tavlor a la Moser, men känns som att de är en vattendelare atm.

Gällande ”hädelse” så vet jag inte, en välgjord modd förhöjer många gånger en klocka imo. :)
Känner att det behöver inte vara en sunburst (även om det är snyggast). Funderar om man kan göra som Tourby watches, de har lackerat sin. Frågan är om det går att få till bra själv? Kanske lacka med billack?
Går det att få bort färgen från visarna och urtavlan eller ännu bätrre, få dessa olackerade? :)
cache_38429310.jpeg

Tillbaka
Topp