Tycker det blev bra.Testade mesh på Vostoken, inte helt 100:a på vad jag tycker om det...
Som ref. en bild på den på brunt läder först.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker det blev bra.Testade mesh på Vostoken, inte helt 100:a på vad jag tycker om det...
+1.. Fan vad mesh är bra passar verkligen på det mesta i mina ögonTycker det blev bra.
Håller med att jag önskar de var 36-38.. Tycker 40 oftast blir för stort som dressklocka. Upp till 10 loppor är inte orimligt om man hittar rätt modell. Ska spana in länkarna du nämnt. Hade helst sett en helt clean tavla utan index (eller kanske ottoman/arabiska hade varit coolt).
Hahaha, hon har ju humor i alla fall! Kul att hon visar intresse. Min har en Casio F91 på nato också, det är ju minst sagt affordable!Nä den är rosa hälsar hon .
Japp det stämmer att det är en Gul.
Hennes senaste klocka. Hon har haft klocka på i flera dagar nu, känns underbart. Hon brukar vara dålig på det annars.
Behöver ett grovt shark mesh istället, det där är alldeles för dressigt. Jäkligt schyssta bilder för övrigt!Testade mesh på Vostoken, inte helt 100:a på vad jag tycker om det...
För mig med men är så sjukt snyggt...Helt utan index är för cleant för mig.
Ja, misstänker också att det är för ”fint”. Får investera i ett shark-mesh!Behöver ett grovt shark mesh istället, det där är alldeles för dressigt. Jäkligt schyssta bilder för övrigt!
Den var grymmare på läder enligt mig .Testade mesh på Vostoken, inte helt 100:a på vad jag tycker om det...
Testade mesh på Vostoken, inte helt 100:a på vad jag tycker om det...
Håller med, ngt som inte lirar för mig heller... tänkte testa med ett cammo-mönstrat gummi eller ett olivgrönt dito på den. Kan nog bli ballt!@
Alltså den är så läcker. Jag hade den i min kundkorg men tryckte aldrig på köp. Nu är den slutsåld .
Liiiite tvek på mesh. Matchar inte riktigt stilen men det är inte fult på något sätt!
Alla behöver ett shark mesh i bandlådan, det passar på massor av klockor! Jag kör på Geckotas mesh, det är riktigt bra kvalitet på dem. Vad har du för bandbredd på den?Ja, misstänker också att det är för ”fint”. Får investera i ett shark-mesh!
Stort tack! Blev inspirerad att damma av systemkameran efter att så många på forat tog så fina bilder!
Tack! Fint sagt av dig!Alla behöver ett shark mesh i bandlådan, det passar på massor av klockor! Jag kör på Geckotas mesh, det är riktigt bra kvalitet på dem. Vad har du för bandbredd på den?
Du vet ju uppenbarligen hur man hanterar kameran i alla fall!
Jag har ett borstat 22mm mesh från Geckota över som jag tänkt sälja. Skicka PM med adress så får du det. Turtle är också kanon på mesh, jag hade det på min PADI ett tag. Hittar ingen bild på det bara.Tack! Fint sagt av dig!
Det är 22mm på denna. Så tyvärr lite grövre än de flesta andra klockor jag har. Dock är min Seiko Turtle också 22... den borde väl kunna komma undan med ett shark?
Det var faktiskt länge sen jag hade en klocka som jag blir så glad av att titta på!Lyckat köp! hur känns den rent kvalitetsmässigt?
Vilken hjälteJag har ett borstat 22mm mesh från Geckota över som jag tänkt sälja. Skicka PM med adress så får du det. Turtle är också kanon på mesh, jag hade det på min PADI ett tag. Hittar ingen bild på det bara.
@JohnMonchard har sponsrat mig med grejer innan så han började!Vilken hjälte
Skulle tro det också. Sugen på en Talay20% igen kanske, som i somras...
Frakt med fedex... Hur funkar fedex, stora avgifter utöver själva importmomsen?
Du är för snäll du! PM på G! Köper det gärna av dig!Jag har ett borstat 22mm mesh från Geckota över som jag tänkt sälja. Skicka PM med adress så får du det. Turtle är också kanon på mesh, jag hade det på min PADI ett tag. Hittar ingen bild på det bara.
Det får du inte men du kan få det!Du är för snäll du! PM på G! Köper det gärna av dig!
Haha! Hårda bud i Mellerud minsann!Det får du inte men du kan få det!
Skulle tro det också. Sugen på en Talay
Ju mer jag funderar på det desto mer tänker jag att @JohnMonchard Oceantimer skulle vara perfekta klockan att "modda". Boetten är perfekt i både storlek och proportioner. Visarna är även exakt så som man skulle vilja ha dem (fast silvriga) Är kanske en hädelse att göra så dockBörjar bli riktigt sugen på en clean dressklocka a'la H.Moser Cie Endevour.
Tips på mikromärken? Funderar annars om man kan modda lämplig dress seiko?
Kanske går att lacka urtavlan och byta visare
Undone har jag för mig har såna. Kanske bara till krono dock.Börjar bli riktigt sugen på en clean dressklocka a'la H.Moser Cie Endevour.
Tips på mikromärken? Funderar annars om man kan modda lämplig dress seiko?
Kanske går att lacka urtavlan och byta visare
Dags för operation i morgon. Ledkapseln i axeln. Inget snus efter 24:00 och ingen klocka på sig, börjar redan bli orolig.
Svårt att få till en sunburst-tavla på frihand.Ju mer jag funderar på det desto mer tänker jag att @JohnMonchard Oceantimer skulle vara perfekta klockan att "modda". Boetten är perfekt i både storlek och proportioner. Visarna är även exakt så som man skulle vilja ha dem (fast silvriga) Är kanske en hädelse att göra så dock
Skulle dock vara hur snyggt som helst med en enfärgad tavla och silvriga visare.
Vad mycket snyggare den där triangelvisaren är jämfört med droppen, enligt mig. Aldrig haft en CW, men förstår det som att de är mycket bra för sitt pris. Om man jämför med t ex SMP, hur står de sig?
Visarna ger ett betydligt bättre intryck än de gamla. Kan bara jämföra klockan mot en Oris clipperton som jag har ägt tidigare. Tycker de håller samma kvalité och finish men cwn har bättre länk då den har både snabb microjustering och snabb byte av band. Plus så har cw 5 års garanti på sina klockor och dem kostar mer än hälften så mycket.
Känner att det behöver inte vara en sunburst (även om det är snyggast). Funderar om man kan göra som Tourby watches, de har lackerat sin. Frågan är om det går att få till bra själv? Kanske lacka med billack?Svårt att få till en sunburst-tavla på frihand.
Vi har gått i funderingar kring cleana sunburst-tavlor a la Moser, men känns som att de är en vattendelare atm.
Gällande ”hädelse” så vet jag inte, en välgjord modd förhöjer många gånger en klocka imo.
Nice!
Vore fint om v4 kommer med en 42mm (men det lär väl inte hända )