Tack.Önskar all lycka och välgång!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack.Önskar all lycka och välgång!
Final bilder!Testade mesh på Vostoken, inte helt 100:a på vad jag tycker om det...
Som ref. en bild på den på brunt läder först.
Det där blev bra, men det slår inte läderbandTestade mesh på Vostoken, inte helt 100:a på vad jag tycker om det...
Som ref. en bild på den på brunt läder först.
Valde closed på min vita. Känns mer rätt för klockan tycker jag.Jon Mack på Traska överväger att göra nästa batch med closed caseback vilket känns positivt.
Kom ett paket idag.
Ok, från den hårfina gränsen mellan bling och smaklöst har den nog egentligen rutschat långt åt fel håll, men jag kan inte hjälpa att jag gillar!
Och första intrycket är utan tvekan välgjord.
Kanske ingen dressig boett men.Börjar bli riktigt sugen på en clean dressklocka a'la H.Moser Cie Endevour.
Tips på mikromärken? Funderar annars om man kan modda lämplig dress seiko?
Kanske går att lacka urtavlan och byta visare
Ja du, den var ju ”lätt” moddad!Kanske ingen dressig boett men.
https://klocksnack.se/threads/rejält-moddad-skx007.137039/#post-3495579
Blev ju riktigt cool i alla fall.Ja du, den var ju ”lätt” moddad!
Javisst!Blev ju riktigt cool i alla fall.
Våra visare är sk. ”Blånerade” dvs. färgade med värme, så dom är inte lackade.Känner att det behöver inte vara en sunburst (även om det är snyggast). Funderar om man kan göra som Tourby watches, de har lackerat sin. Frågan är om det går att få till bra själv? Kanske lacka med billack?
Går det att få bort färgen från visarna och urtavlan eller ännu bätrre, få dessa olackerade?
Ja, väldigt lyckad modd måste jag säga. Ser ut som en helt annan klocka.Javisst!
Harju ingen betydelse då det inte är nån dyrklocka!
Riktigt coolt med det dubbeldomade glaset tillsammans med tavlan och visarna!
Det är ju äkta blånering *flämt*! Brukar väl nämnas som något man gör på dyrare klockor? T ex att Seiko målar visarna blå på klockor i de låg-mellansegmentet (typ Presage och liknande).Våra visare är sk. ”Blånade” dvs. färgade med värme, så dom är inte lackade.
Känns som att man kommit förbi så långt man kan sträcka sig med ordet mod. Borde heta ... transformerad?Ja, väldigt lyckad modd måste jag säga. Ser ut som en helt annan klocka.
Håller med till 100 %Valde closed på min vita. Känns mer rätt för klockan tycker jag.
Ja, det stämmer ju rent logiskt osv. Men ... jag kan inte hjälpa att känna lite att det är lite roligt ändå, fast man eg. aldrig tittar på det. Men att ha en klocka med glasbaksida tycker jag är trevligt.Håller med till 100 %
Roligt är också en faktorJa, det stämmer ju rent logiskt osv. Men ... jag kan inte hjälpa att känna lite att det är lite roligt ändå, fast man eg. aldrig tittar på det. Men att ha en klocka med glasbaksida tycker jag är trevligt.
Ja, det har du helt rätt i.Känns som att man kommit förbi så långt man kan sträcka sig med ordet mod. Borde heta ... transformerad?
Absolut! Men räcker ju med 1-2 klockor med glasbaksida. Helst utan rotor då ... För jag tror de flesta (alla?) håller med om att det är skönast med stängd baksida. Och vem vill inte spara 1-2 mm på höjden?Roligt är också en faktor
Haha! Vet inte om du är ironisk nu... Men ja, blånering är en dyrare metod, men det skiljde inte så mycket och vi gillade resultatet mer såhär.Det är ju äkta blånering *flämt*! Brukar väl nämnas som något man gör på dyrare klockor? T ex att Seiko målar visarna blå på klockor i de låg-mellansegmentet (typ Presage och liknande).
Jag föredrar closed alla dagar i veckan.Absolut! Men räcker ju med 1-2 klockor med glasbaksida. Helst utan rotor då ... För jag tror de flesta (alla?) håller med om att det är skönast med stängd baksida. Och vem vill inte spara 1-2 mm på höjden?
Jag menar allvar. Trodde det skiljde mer, men har läst om att blånering är dyrare och att man sällan ser det på klockor i de lägre prissegmenten.Haha! Vet inte om du är ironisk nu... Men ja, blånering är en dyrare metod, men det skiljde inte så mycket och vi gillade resultatet mer såhär.
Det är dyrare, men vi valde att ta den kostnaden för att få det som vi ville, och så kände vi att det var en trevlig detalj som kanske skulle uppskattas på en klocka, även i detta segmentet. Dom är blånerade och polerade.Jag menar allvar. Trodde det skiljde mer, men har läst om att blånering är dyrare och att man sällan ser det på klockor i de lägre prissegmenten.
Tack!Det är dyrare, men vi valde att ta den kostnaden för att få det som vi ville, och så kände vi att det var en trevlig detalj som kanske skulle uppskattas på en klocka, även i detta segmentet. Dom är blånerade och polerade.
Jämför visarna på en DanHenry 1964 tex. (Inget skit om DH, ni vet mycket väl att jag gillar hans klockor som fasen och jag har haft ett par och äger en just nu) med Oceantimern. OTns visare är helt jämnt djupblåa, medan man kan se ljusare och mörkare (tjockare/tunnare) partier på DH-visarna.
Även Trenchunterns visare har fått lite extra kärlek, istället för att ha platta visare så har vi knäckt dom i ryggen, så dom är i en liten vinkel. Detta gör att ljuset spelar lite olika på olika sidor om visarna, och ger lite mer djup.
Haha, yes! Bara visarna i sig kan ensamma jaga ett helt kompani på flykten!Tack!
Nu har jag inte sett OT:n än, men TH:ns visare är ju faktiskt väldigt bra på att fånga upp ljuset! En fröjd att beskåda, härligt guldglimmande skyttegravsjagande visare.
Jag är med på passarounden, men en bra bit ner.Haha, yes! Bara visarna i sig kan ensamma jaga ett helt kompani på flykten!
Vi får försöka få till en GTG, så kan du kolla OTn irl.