• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fujoor

Patek
2-Faktor
Testade mesh på Vostoken, inte helt 100:a på vad jag tycker om det...
Som ref. en bild på den på brunt läder först.

FADC0C6E-7150-4609-9F17-B41C93013DA1.jpeg


584C6FEB-18EF-45F6-9747-33399953EB57.jpeg


A3E0FBE9-0610-4FF0-80A3-54B4769686A8.jpeg
Final bilder!
 

Olsson

Cartier
Kom ett paket idag. :D
Ok, från den hårfina gränsen mellan bling och smaklöst har den nog egentligen rutschat långt åt fel håll, men jag kan inte hjälpa att jag gillar!:cigar:
Och första intrycket är utan tvekan välgjord.
IMG_20200824_174044.jpg
IMG_20200824_174002.jpg
IMG_20200824_174020.jpg

Grattis till ett riktigt coolt nyförvärv, hoppas du känner dig fortsatt nöjd. :)

Min första tanke var Brad Pitt och Once upon a time in Hollywood när jag såg bilden.
Noterade i kommentaren av Lord_tito88 att spaningen var korrekt.
Har varit riktigt lockad av en sån sedan jag såg filmen, blev inte mindre sugen nu ;)
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Känner att det behöver inte vara en sunburst (även om det är snyggast). Funderar om man kan göra som Tourby watches, de har lackerat sin. Frågan är om det går att få till bra själv? Kanske lacka med billack?
Går det att få bort färgen från visarna och urtavlan eller ännu bätrre, få dessa olackerade? :)
cache_38429310.jpeg
Våra visare är sk. ”Blånerade” dvs. färgade med värme, så dom är inte lackade. :)
 
Senast ändrad:
C

Coach

Guest
Absolut! Men räcker ju med 1-2 klockor med glasbaksida. Helst utan rotor då ... För jag tror de flesta (alla?) håller med om att det är skönast med stängd baksida. Och vem vill inte spara 1-2 mm på höjden?
Jag föredrar closed alla dagar i veckan.
Både pga höjden men också känslan mot huden. Har inget behov alls att beskåda urverket ärligt talat :)
Har glasbaksida på mina Sjöö Sandström och det hade jag helst inte haft om jag fått välja.
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Jag menar allvar. Trodde det skiljde mer, men har läst om att blånering är dyrare och att man sällan ser det på klockor i de lägre prissegmenten.
Det är dyrare, men vi valde att ta den kostnaden för att få det som vi ville, och så kände vi att det var en trevlig detalj som kanske skulle uppskattas på en klocka, även i detta segmentet. Dom är blånerade och polerade.
Jämför visarna på en DanHenry 1964 tex. (Inget skit om DH, ni vet mycket väl att jag gillar hans klockor som fasen och jag har haft ett par och äger en just nu) med Oceantimern. OTns visare är helt jämnt djupblåa, medan man kan se ljusare och mörkare (tjockare/tunnare) partier på DH-visarna.
Även Trenchunterns visare har fått lite extra kärlek, istället för att ha platta visare så har vi knäckt dom i ryggen, så dom är i en liten vinkel. Detta gör att ljuset spelar lite olika på olika sidor om visarna, och ger lite mer djup. :)
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det är dyrare, men vi valde att ta den kostnaden för att få det som vi ville, och så kände vi att det var en trevlig detalj som kanske skulle uppskattas på en klocka, även i detta segmentet. Dom är blånerade och polerade.
Jämför visarna på en DanHenry 1964 tex. (Inget skit om DH, ni vet mycket väl att jag gillar hans klockor som fasen och jag har haft ett par och äger en just nu) med Oceantimern. OTns visare är helt jämnt djupblåa, medan man kan se ljusare och mörkare (tjockare/tunnare) partier på DH-visarna.
Även Trenchunterns visare har fått lite extra kärlek, istället för att ha platta visare så har vi knäckt dom i ryggen, så dom är i en liten vinkel. Detta gör att ljuset spelar lite olika på olika sidor om visarna, och ger lite mer djup. :)
Tack!

Nu har jag inte sett OT:n än, men TH:ns visare är ju faktiskt väldigt bra på att fånga upp ljuset! En fröjd att beskåda, härligt guldglimmande skyttegravsjagande visare. :)
 
Topp