• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

God morgon tråden, dags att rotera lite i lådan så dessa kommer nog få lämna. Pma vid intresse.
20200826_113430.jpg

20200727_143836.jpg
20200602_191440.jpg

Ev. Även denna...
20200827_090641.jpg
@Peter K
 
Hade du en köpannons ute? Var det samma pris som jag betalade?
Yes, hade en köpannons ute och detta var dessvärre i samma veva som något rötägg hade varit nära på att lura några här på forumet så jag fick kalla fötter.
Nej, den var några hundra dyrare då men fortfarande väldigt bra pris! Minns att bilderna jag fick var på ett bondnato som var någon mm för litet :) bör ju vara samma!
 
Bah! Jag är sugen på ny klocka. Vill ha något annorlunda. Konstigt. Kitschigt.

Kanske en biffig klocka? En Gruppo Gamma hade ju suttit. Eller en Zelos Hammerhead.
Kanske en skön vintagepjäs? Typ en Buler Astromaster (bästa namnet på en klocka någonsin).
Kanske en udda fågel? En Humism hade varit skoj.
 
Bah! Jag är sugen på ny klocka. Vill ha något annorlunda. Konstigt. Kitschigt.

Kanske en biffig klocka? En Gruppo Gamma hade ju suttit. Eller en Zelos Hammerhead.
Kanske en skön vintagepjäs? Typ en Buler Astromaster (bästa namnet på en klocka någonsin).
Kanske en udda fågel? En Humism hade varit skoj.
JA! Klart du ska ha en Gruppo Gamma! Jag håller GG & Zelos i toppen av micromärken. Vilken GG är du sugen på?
Bild för topic:D
qVEbfZL.jpg
 
Klockbyte inför att avsluta arbetsveckan med friskvårdstimme och lite träning. Inga mikros, men införskaffade med rekorderlig rabatt så om man kisar kanske de kan passera som affordables :rolleyes:? Ser framemot nya band från Steveostraps, tror det kan bli bra på Victorinoxen. Trevlig helg allihop!
20200828_125742.jpg
20200828_125854.jpg
 
Ska man ut o glida hoj så krävs väl en racing-chrono? :)
Försöker inte dölja att jag är ett fan av DanHenry och till er som går i köptankar kring en 1964, bara slå till!
Har satt den på ett perforerat racingläder i cognac, från CNS. Mumma!

9E9ED512-1F26-42F3-A9E7-015EC05AA6A9.jpeg


2EE34339-5584-44FB-B7A4-8FC799C5B799.jpeg
Har varit nära. Men är även sugen på 1962, som har mer Speedy/Daytona-vibbar. Dock inte något val på länk, som 1964 har. Och sen är då så många val! Först 4 olika tavlor, sen 2 eller 3 subdials, och sen datum eller inte. För många val!

Och sen när jag såg TGV recensera dem så säger han att 1962 är nyare, något förbättrad på vissa sätt (enligt vad jag förstod). Skillnaden på baksidorna är att 1962 har en racerbil (Formel 1-stuk) med siffran 62 och 1964 har en cool Aston Martin DB5 á la James Bond.

Så hur väljer man?!
 
Har varit nära. Men är även sugen på 1962, som har mer Speedy/Daytona-vibbar. Dock inte något val på länk, som 1964 har. Och sen är då så många val! Först 4 olika tavlor, sen 2 eller 3 subdials, och sen datum eller inte. För många val!

Och sen när jag såg TGV recensera dem så säger han att 1962 är nyare, något förbättrad på vissa sätt (enligt vad jag förstod). Skillnaden på baksidorna är att 1962 har en racerbil (Formel 1-stuk) med siffran 62 och 1964 har en cool Aston Martin DB5 á la James Bond.

Så hur väljer man?!
Jadu, svårt! :) Skulle säga det som alla säger; "ta den du själv gillar bäst!" men det hjälper ju föga...

Detta är min andra DH jag har, köpte först en Panda med datum, men hur mkt jag än älskar Panda så är jag dålig på att bära upp vita klockor... :( Så den fick lämna och det fick bli en "evil panda no-date" istället. Tyckte att no-date passade bättre med den epok som dessa efterliknar, även om det är brutalt bekvämt med datum.

DH 1962:an är en direkt homage till Unversal Genéve Compax, aka."Nina Rindt". Många tror att 1964:an är en homage till en drös Autavior etc. men Dan har faktiskt tagit mer eller mindre all inspiration from en gammal Omega Seamaster Chrono från just... 1964.

Det är ju samma urverk i 62:an och 64:an, hur finish osv. skiljer sig sen kan jag inte säga, men 62:an har ju ett lite intressantare case med sina "lyre lugs" osv. Casebacken skiljer också såklart, men det är ju bara en smaksak/detalj. Dom är även 1mm olika i diam.

Personligen tycker jag 64:an är snyggare av de två, men det är ju bara en åsikt och just högst personligt.
Men som sagt, DH gör mkt fina klockor för pengen och det ger oss som inte är täta som synden chansen att testa "vintage" utan att belåna kåken och sälja barnen...
 
Tillbaka
Topp