• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Affordable vintage får hänga på handleden idag :)

IMG_20200827_180724.jpg
Skönt att inte vara ensammen om affordable vintage! :)
 
Japp, har alltid varit svag för KonTiki, det var min först onödiga extra klocka. Var orolig för stlk men det funkar tycker jag. Har fått 2 andra band idag också så nu blir det band-test :)
Du får kanske ta den efter mig?
Låter ju kanon! Tror den funkar bra på många olika sorters band. Absolut, klart intresserad när du ska släppa den beroende på tidpunkt! :)
 
Jag har kanske drömt detta men jag tycker mig ha läst (på olika ställen) att du skrivit att dina klockor är vattentäta till både 5atm och 10atm.
Vilket stämmer ?
(Om det är så att jag ej drömt detta förstås)
Hm, kan inte erinra att jag sagt 10ATM (på de nya 38mm), de har 5ATM.
Dock vet jag att det var mycket diskussion för en tid sedan om att det borde vara minimum 10ATM på denna typen av klockor, för säkerhets skull.
Våra ”Skytoucher” modeller (GMT & Auto) har 10ATM WR. :)
 
Hade väldigt många affordable vintage Seikos förut. Men dom försvann under utrensingen. Funderar på att börja jaga digitalare från 80-talet. Roliga klockor för småpengar (dom flesta iaf :angel:).
Dagens klocka har en annorlunda historia. Kände ägaren och försökte få köpa klockan, njet!
Den var ju nyservad med nytt plexi, 400 spänn, skulle han ha!
Var sedan in på Erikshjälpen här hemma, hade glömt att gubben var död.
Tittade på klockorna, massor av döda skräpkvartsare. Mitt i detta hänger den!
En skylt:
Alla klockor utan batteri 15kr!
image.jpg
 
Dagens klocka har en annorlunda historia. Kände ägaren och försökte få köpa klockan, njet!
Den var ju nyservad med nytt plexi, 400 spänn, skulle han ha!
Var sedan in på Erikshjälpen här hemma, hade glömt att gubben var död.
Tittade på klockorna, massor av döda skräpkvartsare. Mitt i detta hänger den!
En skylt:
Alla klockor utan batteri 15kr!
image.jpg

Härlig historia! Och härligt fynd :D

Här i Göteborg är det oftast ganska torrt på loppisarna, men ibland så :)
 
Ni får en till på ”Trenchhunter Thursday”, för att ni ber så snällt! :)
(Ingen har bett mig, men jag har väl lite hybris-light eller nått...) ;)

DCEE7C9D-BA41-4E10-A6FC-01E919AE7F1E.jpeg
Ett tips: lägg upp en del av dessa bilder på produktsidorna på hemsidan! Du/ni tar ju uppenbarligen jättefina bilder på era klockor och det vore kul om det visades upp på produktsidan istället för en standardtråkig rendering. :happyhappy: Som bonus så skulle det kanske även leda till ökad försäljning? ;)
 
Jag har kanske drömt detta men jag tycker mig ha läst (på olika ställen) att du skrivit att dina klockor är vattentäta till både 5atm och 10atm.
Vilket stämmer ?
(Om det är så att jag ej drömt detta förstås)
Hm, kan inte erinra att jag sagt 10ATM (på de nya 38mm), de har 5ATM.
Dock vet jag att det var mycket diskussion för en tid sedan om att det borde vara minimum 10ATM på denna typen av klockor, för säkerhets skull.
Våra ”Skytoucher” modeller (GMT & Auto) har 10ATM WR. :)
Det står i eran FAQ att alla klockor är täta till 10ATM. ;)
 
Ett tips: lägg upp en del av dessa bilder på produktsidorna på hemsidan! Du/ni tar ju uppenbarligen jättefina bilder på era klockor och det vore kul om det visades upp på produktsidan istället för en standardtråkig rendering. :happyhappy: Som bonus så skulle det kanske även leda till ökad försäljning? ;)
Stort tack! :)
Ja, några av dessa åker nog upp på hemsidan. Dock har vi inga renderingar, sånt har vi inte råd med! :) Det är min kollega Oskar som är magisk med kameran, även han som tar bilderna till våg IG, ibland slinker en o annan bild jag tagit in där, men han har tagit 99% av vårt bildmaterial. :)
 
Tillbaka
Topp