Ute och shoppar med sambon. Bjuder på ett handledsskott på en av de absoluta favoritklockorna i samlingen. Den passar inte alls tillsammans med rocken men men
Köpte även ett canvas/skinn från Zelos som lyfte klockan till en ny nivå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Några mm mindre och med en snygg länk (engineer kanske) hade den nog hamnat på dräggellistan (och inte omöjligt köplistan). Inte lätt med färgval heller, trevligt bekymmer.Vackert! Bra färger, både på klocka och omgivning
Och den här var väl lite trevlig, synd att den är så stor bara.
![]()
Tycker den passar utmärkt med rocken, än mer med canvasen.. Med rätt band matchar den där väl i princip allt. Tänk frack och nobelmiddag, vad häftigt...![]()
Ute och shoppar med sambon. Bjuder på ett handledsskott på en av de absoluta favoritklockorna i samlingen. Den passar inte alls tillsammans med rocken men men
Köpte även ett canvas/skinn från Zelos som lyfte klockan till en ny nivå.
Tycker den där är grym! Perfekt sommarklocka med tropic eller silicone rubber! =) Kommer kanske köpa till senare!Vackert! Bra färger, både på klocka och omgivning
Och den här var väl lite trevlig, synd att den är så stor bara.
![]()
Jag lovar att ha den här på nästa Nobelmiddag jag går på.Tycker den passar utmärkt med rocken, än mer med canvasen.. Med rätt band matchar den där väl i princip allt. Tänk frack och nobelmiddag, vad häftigt...![]()
Ser fram mot bilder från det. Kan höra "jasså ni har forskat fram en medicin som botar cancer? det var inte dåligt men jag har en klocka med meteorit i...."Jag lovar att ha den här på nästa Nobelmiddag jag går på.
Aouch! Gillade gillade flera modeller och främst deras dykare Marineman. Ps skruvad krona också!Är det någon som vet någonting om Kentex watches? Verkar vara ett japanskt microbrand. Har del roliga modeller.
http://www.kentexwatch.com/index.php?route=common/home
ExaktSer fram mot bilder från det. Kan höra "jasså ni har forskat fram en medicin som botar cancer? det var inte dåligt men jag har en klocka med meteorit i...."![]()
Grym klocka! Rekommenderas!Nu är det svårt att hålla sig.. Richard legrand kör 40$ rabatt nu fram till nyår.
![]()
Riktigt fin klocka. Stör mig lite på att symetrin förstörs när trean försvinner och datumrutan tillkommer. Varför sätter dom inte datumet vid sex för!?Nu är det svårt att hålla sig.. Richard legrand kör 40$ rabatt nu fram till nyår.
![]()
Riktigt fin klocka. Stör mig lite på att symetrin förstörs när trean försvinner och datumrutan tillkommer. Varför sätter dom inte datumet vid sex för!?![]()
Datum på klockor är en styggelse och borde leda till dödsstraff eller en rejäl tillsägelse (med hyttande näve).Riktigt fin klocka. Stör mig lite på att symetrin förstörs när trean försvinner och datumrutan tillkommer. Varför sätter dom inte datumet vid sex för!?![]()
Riktigt fin klocka. Stör mig lite på att symetrin förstörs när trean försvinner och datumrutan tillkommer. Varför sätter dom inte datumet vid sex för!?![]()
Eller skippa datumet helt.![]()
Jag tycker att datum hör hemma på en klocka men på baksidan, som Panerais powerreserve.Datum på klockor är en styggelse och borde leda till dödsstraff eller en rejäl tillsägelse (med hyttande näve).
Om vi nu skall prata önskvärda funktioner så tycker jag nog att för mej är ett datum både lämpligt och ett krav på en tidvisare (helst snyggt placeradRiktigt fin klocka. Stör mig lite på att symetrin förstörs när trean försvinner och datumrutan tillkommer. Varför sätter dom inte datumet vid sex för!?![]()
Eller varför inte en singelvisare, ännu mindre stress. Helst en 24 timmars så blir den mer svårläst, mindre precisionOch jag som tänkte att nästa klocka jag köper bara ska ha två visare. Man blir bara stressad av sekunder.![]()
Jag har svårt för Seiko mfl som envisas med dag&datum kl 3. Det är en styggelse.Jag är kluven, på vissa klockor tycker jag det passar bra. På vissa andra klockor passar det sämre.
Själv så hade jag haft mest nytt av dag, men det säger mer om mig...Jag har svårt för Seiko mfl som envisas med dag&datum kl 3. Det är en styggelse.
Köp en enhandare då så kan du verkligen stressa av..Och jag som tänkte att nästa klocka jag köper bara ska ha två visare. Man blir bara stressad av sekunder.![]()
Köp en enhandare då så kan du verkligen stressa av..![]()
Ser ut att vara samma boett som seaforth?![]()
En första bild på nästa Halios. Fairwind. Tydligen inte helt klar design ännu. Kommer under 2019. Spännande.
Länk?!![]()
En första bild på nästa Halios. Fairwind. Tydligen inte helt klar design ännu. Kommer under 2019. Spännande.
Jag tycker luggarna ser annorlunda ut. Sen är ju diametern 38/39 på dom två nya modellernaSer ut att vara samma boett som seaforth?
Lik, men längre luggar ad jag kan se.Ser ut att vara samma boett som seaforth?
Nyheten kom på Instagram imorse.
Lite off topic, hur sparar man bilder från insta?Nyheten kom på Instagram imorse.
Pysslar inte just med Instagram, men ALLA bilder går ju att spara (hur "skyddade" dom än är) gnm att ta en PrintScreen och sedan beskära.Lite off topic, hur sparar man bilder från insta?