• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

2C65158D-2F1E-475F-893B-F680D2F6FACC.jpeg

Ute och shoppar med sambon. Bjuder på ett handledsskott på en av de absoluta favoritklockorna i samlingen. Den passar inte alls tillsammans med rocken men men :p

Köpte även ett canvas/skinn från Zelos som lyfte klockan till en ny nivå.

2C65158D-2F1E-475F-893B-F680D2F6FACC.jpeg

Ute och shoppar med sambon. Bjuder på ett handledsskott på en av de absoluta favoritklockorna i samlingen. Den passar inte alls tillsammans med rocken men men :p

Köpte även ett canvas/skinn från Zelos som lyfte klockan till en ny nivå.
Tycker den passar utmärkt med rocken, än mer med canvasen.. Med rätt band matchar den där väl i princip allt. Tänk frack och nobelmiddag, vad häftigt...:)

Riktigt fin klocka. Stör mig lite på att symetrin förstörs när trean försvinner och datumrutan tillkommer. Varför sätter dom inte datumet vid sex för!? :mad:

Eller skippa datumet helt. :)

Datum på klockor är en styggelse och borde leda till dödsstraff eller en rejäl tillsägelse (med hyttande näve).
Jag tycker att datum hör hemma på en klocka men på baksidan, som Panerais powerreserve.

Riktigt fin klocka. Stör mig lite på att symetrin förstörs när trean försvinner och datumrutan tillkommer. Varför sätter dom inte datumet vid sex för!? :mad:
Om vi nu skall prata önskvärda funktioner så tycker jag nog att för mej är ett datum både lämpligt och ett krav på en tidvisare (helst snyggt placerad :)), mer tveksam till dag och månad. Men så tycker jag ju också att nån form av 24 timmars visning och helst två tidszoners visning är naturligt (24 timmars dygn! :rolleyes:). Liksom pr visning om det nu är möjligt. Och badbar. Så jag har ju lite egna manier. :angel:

Tillbaka
Topp