Nu snackar vi, länk och inga kronskydd
En första bild på nästa Halios. Fairwind. Tydligen inte helt klar design ännu. Kommer under 2019. Spännande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu snackar vi, länk och inga kronskydd
En första bild på nästa Halios. Fairwind. Tydligen inte helt klar design ännu. Kommer under 2019. Spännande.
Snygg klocka! Men var i Göteborg dök solen upp?Sol dök upp i Göteborg. Usel skärpa, men vad bra färgen är i solsken.
Stan antar jag?Snygg klocka! Men var i Göteborg dök solen upp?
Haha, jag måste ha missat den dåStan antar jag?
Lyser fortfarandeHaha, jag måste ha missat den då
Såg det bra grejerNu är det svårt att hålla sig.. Richard legrand kör 40$ rabatt nu fram till nyår.
Waow ser grym ut
Ser riktigt bra ut! Vad gillas inte?Fick tropic till makaira idag
Gillar inte alls dessvärre Blir nog köpa ett svart zulu, mesh eller borealisgummi...
Ser riktigt bra ut! Vad gillas inte?
Tycker den blev nice! Men förstår, känslan är viktigast. Jag har ett svart gummi zulu liggandes här om det är intressant. Vad är det för size ?Fick tropic till makaira idag
Gillar inte alls dessvärre Blir nog köpa ett svart zulu, mesh eller borealisgummi...
Har du bild på låset?Satt min nya PRS-25 på Nato istället för på den fantastiska länken som tyvärr har ett lås som är högre och fetare än klockan. Stört omöjligt att bära den bekvämt
Edit: Blev bättre på läder.
Haha, jo det var ett rejält lås för den klockan.
Om man jämför med klockan som min Smiths ersatte, Freedivern, så är låset tjockare, längre och bredare fast på en klocka som är 2mm tunnare och 4mm mindre i diameter Båda länkarna är 20-18mm.Haha, jo det var ett rejält lås för den klockan.
Så jag håller med dej om låset. Din klocka verkar tunnare så låser verkar ännu tjockare. Har burit M&S med den ett par dagar nu och den funkar trots det rätt bra, gillar att justeringen är så enkel att sköta, men det är en klump. Steinhart har ett liknande lås på sitt mesh men smidigare, tunnare så det finns liknande men bättre lösningar.Jämförelsen av några GMT (detta blir ett långt inlägg...)
Skulle skippat bezel också. Ser spännande ut.
Finns en version utan bezel med, universea. Men finns inga bilder på den änSkulle skippat bezel också. Ser spännande ut.
Jättebra genomgångEtt likadant lås som sitter på min M&S (fast med M&S logo) och som jag jämförde för så där 15 sidor sen med precis samma kommentar om att den bygger för mycket och följer inte min arm bra varför den sticker ut.
Så jag håller med dej om låset. Din klocka verkar tunnare så låser verkar ännu tjockare. Har burit M&S med den ett par dagar nu och den funkar trots det rätt bra, gillar att justeringen är så enkel att sköta, men det är en klump. Steinhart har ett liknande lås på sitt mesh men smidigare, tunnare så det finns liknande men bättre lösningar.
Kolla hur "ändlänkarna" mot spännet är som trekanter som bygger upp höjden, inte så snyggt.
Och din PRS är ju inte den modell av klocka som jag associerar med ett sånt lås alls. Lite annorlunda val. Skulle nog också sätta på nåt annat...Jättebra genomgång
Lite skoj att låset upplevdes för stort på en klocka som mäter 41x47x13mm och sätts sen på en klocka som mäter 36x43x11mm
Har mailat timefactors och han skall fixa fram nya länkar att köpa löst eller byta för de som köpt gen1. Gen2 skall få en solid nitad 20-16 länk med friktionslps i plåt, känns som ett lite bättre alternativ med tanke på hur vintageinspirerad klockan ärOch din PRS är ju inte den modell av klocka som jag associerar med ett sånt lås alls. Lite annorlunda val. Skulle nog också sätta på nåt annat...
Den var Nice, kul med bilderDå har mitt senaste inköp äntligen tagit sig hit. En lång resa från Nya Zeeland.
Magrette
Modell: Moana Pacific Diver II
Storlek: 42 mm
Färgval: White ceramic bezel
Verk: Caliber STP1-11 automatic movement
Glas: Sapphire
Vattentät: 500 meter
Ordentlig inslagen
Fin ask
Etui
Kul att ett bandverktyg följde med
Likaså ett par extra band. 22 mm bredd.
Så till själva klockan
Känns bra på!
Jag var ute efter en lite större modell och 42 mm känns bra. Jag är glad att jag inte tog 44 mm versionen, den hade blivit för stor för mig.
Utan datum vilket passar mig bra som regelbundet växlar mellan flera klockor.
Skall ta bättre bilder i dagsljus imorgon.
AP-läcker Är det den nya batchen?Smiths PRS-29AM