Mark-IX
Silver
AP-läcker Är det den nya batchen?
Det är en av de första 100 .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
AP-läcker Är det den nya batchen?
Ouch! Vilket lås! Borde dock gå att hitta en passande länk nånstans (finns ju noname-länkar som går till 1016). Själva klockan ser dock riktigt bra ut.
Det var ju jyst i all fall. Det kan bli himla snyggt med en sofistikerad länk och om ändlänkarna sitter bra. (gillar länkar). 20-16 kan nog ge ett smäckrare intryck också.Har mailat timefactors och han skall fixa fram nya länkar att köpa löst eller byta för de som köpt gen1. Gen2 skall få en solid nitad 20-16 länk med friktionslps i plåt, känns som ett lite bättre alternativ med tanke på hur vintageinspirerad klockan är
Lite sugen, skulle ju komma en ny batch runt nyårDet är en av de första 100 .
Kan vara något att kika på ifall timefactors blir oskäligt dyrt.Ouch! Vilket lås! Borde dock gå att hitta en passande länk nånstans (finns ju noname-länkar som går till 1016). Själva klockan ser dock riktigt bra ut.
Tycker jag.Marathon, måste klassas som micro I guess?
Ja, det tycker jag med. Affordable om inte annatMarathon, måste klassas som micro I guess?
Mitt mikroår 2018:
Februari: Halios Seaforth Bahama Yellow.
Juni: Ventus Mori SW-2.
Oktober: Halios Seaforth Sunburst Grey.
Jävligt fina klockor där. Mest nöjd med?Mitt 2018 bland mikromärken...
Året startade med att Steinhart flygaren fick lämna (igen):
Därefter såldes Trident i mars och Aegis i maj. Trident användes aldrig, Aegis kan jag sakna mer...
Sen in och ut kom Alpha, Himq, Straton, Maranez och Parnis pilot:
In och kvar, Gruppo Gamma Vanguard och CW makaira:
Ruskigt starkt år!Här är summeringen av klockåret i bilder för min del.
Öppnade starkt med en tung Krypton Dragonfish i januari. Såldes lite senare under året.
I mars köpte jag mig en cool Zixen Nitrox. Den fick också lämna något senare.
I april blev det en kort romans med Alexander Vathos. Nice men fick lämna snabbt.
I maj hände det grejer, här inhandlades en Borealis Bullshark (som jag har kvar), och innan dess en annan Borealis, Scout sniper samt en Crepas Tornado. Bägge såldes.
Just Crepas trollade lite med mina känslor under sommarmånaderna juni och juli. Efter att jag sålt den Tornadon jag nämnde ovan, så jagade och köpte jag en L’ocean 1200m. samt en riktig puma i Cayman. Jag kan inte förstå att jag senare sålde Cayman. Det skall fan i mig stå på min gravsten att jag ägt en sån, för dessa är inte lätta att få tag på. Men men. Vem kan stå emot flipparsjukan.
Sommaren gled in augusti och jag gled i Tactico tankar. Köpte mig en TC2. Romansen blev dock rätt kort.
September: hade kontakt med Kryptons ägare och fick möjlighet att köpa deras nya Rockfish innan den ens släppts. Den var nice! Sålde den senare.
I Oktober blev det en Zelos i titan. Riktigt ball, och motsvarade absolut alla förväntningar, Zelos har ju förekommit rejält i denna tråden. Lumen var så stark att jag inte behövde någon cykelbelysning under oktober. Såldes tyvärr sen.
Blev också ett blixtsnabbt hej och hejdå till en military industries.
I november fick jag Aquadive vibbar. Köpte/bytte till mig en vacker Bathyscaphe. Jag blev så pass kär i modellen att jag började titta på deras andra modeller.
Och det resulterade i att jag i slutet av november /december sålde den Aquadiven till förmån för en annan, Bathysphere 500.
Hann med ganska mycket under året. Summering och kvar i samlingen: Borealis Bullshark, Aquadiven samt en gammal goding, Citizen Aqualand sedan länge
Tack för all inspiration!
Tack!Ruskigt starkt år!
Jävligt fina klockor där. Mest nöjd med?
Vet att jag är sjua på bollen men mannen, du tar galet bra bilder!!Mitt mikroår 2018:
Februari: Halios Seaforth Bahama Yellow.
Juni: Ventus Mori SW-2.
Oktober: Halios Seaforth Sunburst Grey.
Direkt solljus vs inget direkt solljusSol dök upp i Göteborg. Usel skärpa, men vad bra färgen är i solsken.
Också ett galet bra år!!Då kör jag mitt klock-år då, jag har dock inget minne i vilken kronologisk ordning, så jag kör ett gäng bilder bara Vissa mer affordable än andra, så ni får ha överseende med det, då jag bara plockat bilder från 2018.
Jag tror året började med att flippa denna.
Sedan en Ninja, oxå flippad.
En Hamilton i min ägo en väldigt kort stund.
En Dan Henry som har varit min i ganska exakt ett år.
Oris Hulquis, tyvärr flippad. Saknar den.
Min gamla gröna Bullshark, flippad.
Mer Dan Henry.
Hade denna en liten stund också.
Dessa 2 kom in relativt samtidigt, den svarta Bull-sharken var ersättaren för den gröna.
Squale Onda Azzuro, blev helt klart en favorit.
Mer Oris.
LE CW C60, en mycket trevlig klocka som flippades.
Mer Squale.
Mer Bullshark
Squale GMT, blev också snabbt en favorit.
Snabbvisit för denna Hamilton också. Kändes som den var 28mm hög.
Aquatico Seastar, mycket trevlig klocka för liten peng.
Provade denna Steinhart, kommer aldrig ha råd med orginalet så denna fick bli substitut. Flippad.
Mer Hulquis
Tudor BB S/G
Denna var sist in, och jag är supernöjd. Den är helt fantastisk..
Näst sist in kom denna, också en mycket trevlig bekantskap. Känns väldigt kvalitativ.
Jag orkar inte göra ett till inlägg som blir samma som mitt 1000e haha. Därför citerar jag bara mitt gamla inlägg istället för att visa hur mitt år sett ut. Därefter har dessutom Zelos Swordfish och Certina PH200m tillkommitOkej vafan inlägg 1000. Någon uppsats bjuder jag inte på denna gång (sparar det till inlägg 2000 ). Men bjuder på en mindre kavalkad av bilder på klockor jag äger eller har ägt de senaste åren. Alla är inte mikros men alla är affordable om inte annat. Håll till godo vänner. Varning för måååånga bilder och måååånga homager.
Grymt coolt! Man skulle lätt kunna tro att det är olika klockor på bildernaDirekt solljus vs inget direkt solljus
Mycket fina klockor. Den är grymt snygg den där Tudor BB. Jag lurade på en GMT men den är satans dyr (när någon dyker upp)Då kör jag mitt klock-år då, jag har dock inget minne i vilken kronologisk ordning, så jag kör ett gäng bilder bara Vissa mer affordable än andra, så ni får ha överseende med det, då jag bara plockat bilder från 2018.
Mer Dan Henry.
Dessa 2 kom in relativt samtidigt, den svarta Bull-sharken var ersättaren för den gröna.
Mer Oris.
Mer Squale.
Mer Bullshark
Provade denna Steinhart, kommer aldrig ha råd med orginalet så denna fick bli substitut. Flippad.
Mer Hulquis
Tudor BB S/G
Näst sist in kom denna, också en mycket trevlig bekantskap. Känns väldigt kvalitativ.
Jag kan tänka mig en GMT oxå. Men då får det blir ett byte.Mycket fina klockor. Den är grymt snygg den där Tudor BB. Jag lurade på en GMT men den är satans dyr (när någon dyker upp)
Då kör jag mitt klock-år då, jag har dock inget minne i vilken kronologisk ordning, så jag kör ett gäng bilder bara Vissa mer affordable än andra, så ni får ha överseende med det, då jag bara plockat bilder från 2018.
Mer Dan Henry.
Mer Oris.
Mer Squale.
Mer Bullshark
Mer Hulquis
Tudor BB S/G
Kul att se! Herregud vad klockor.Då kör jag mitt klock-år då, jag har dock inget minne i vilken kronologisk ordning, så jag kör ett gäng bilder bara Vissa mer affordable än andra, så ni får ha överseende med det, då jag bara plockat bilder från 2018.
Mer Dan Henry.
Mer Oris.
Mer Squale.
Mer Bullshark
Mer Hulquis
Tudor BB S/G
Det var nog för båda fanns bara en kort tid hos mig Jag är sugen en till dock, någon Khaki variant den här gången. Military stil.Squale onda är så bra, missat alla dina Hamilton under året