Såååå bra! Vilken kameleont! Jag funderar på om jag kan komma någon annan klocka som byter färg så där drastiskt. Men kan nog inte komma på någon, inte på det sättet iaf.Direkt solljus vs inget direkt solljus
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såååå bra! Vilken kameleont! Jag funderar på om jag kan komma någon annan klocka som byter färg så där drastiskt. Men kan nog inte komma på någon, inte på det sättet iaf.Direkt solljus vs inget direkt solljus
Ja se där! 300 sidor, inte illa300 sidor! (Ursäkta slarvig trea men ni skriver för fort här!)
300 sidor! (Ursäkta slarvig trea men ni skriver för fort här!)
Tack själv för alla dina bidragHundra sidor från den 13 oktober. Två månader och två veckor eller nåt sånt och före nyår. Fantastiskt tråd, det märks att många gillar. Tack mighty master och alla andra, ni är goa.
Kan inte köra en sån fin "mikroåret" som ni andra då året började med sälj av nästan hela vintage lagret så där en 12 st tror jag, kvar finns bara en Conny -67 helrenoverad och en Guinand från 59 eller 60 som var fars till i början av 70 talet när jag fick den (och pillade sönder den, nyss lagat den igen). Jakten på 24/gsm startade och en rad Glyciner har skaffats (som väl inte är mikro i vart fall om än affordable). Tror jag har sju nu (en combat sub och en vintage alarm, resten airmans), tänker inte dra dem här.
Det lilla jag har att komma med är en Steinhart GMT O1 42 mm skaffades i början av februari
men för stor så flippades och skaffades en 39 som finns kvar
En ocean vintage GMT 42 mm prövades också men för stor och såldes
Även denna får komma med även om den inte är mikro en favorit som fått stanna
Fokuserar på 24/gmt men denna pärla från en trådbroder blev för svår och finns kvar
Till hustrun har en snygging kommit in (inte heller mikro) används hela tiden
Sen kom en groda som gillas starkt och finns kvar
Fortsätter med en av de bättre jag fått grepp om nånsin
Och så avslutar vi med smurfen
Kanske missat nåt men i stora drag.
Det är bra jobbat, skulle också vilja känna på lite fler mikromärkenMitt 2018 bland mikromärken...
Året startade med att Steinhart flygaren fick lämna (igen):
Därefter såldes Trident i mars och Aegis i maj. Trident användes aldrig, Aegis kan jag sakna mer...
Sen in och ut kom Alpha, Himq, Straton, Maranez och Parnis pilot:
In och kvar, Gruppo Gamma Vanguard och CW makaira:
Jo det finns några, om du frågar så kan jag väl dra dem fast det inte är mikro.. Ursäkta Glycintråden men..Tack själv för alla dina bidrag
Och Glycine då det har väl dykt upp ett par stycken?
Fasen vad jag började sakna min dc-4 Purist när jag ser min gamla bild i flödet. Grymma klockor!Jo det finns några, om du frågar så kan jag väl dra dem fast det inte är mikro.. Ursäkta Glycintråden men..
Så kanske det är, köpte den av Kettil här på K&S, trodde det var hans bild.... Hade ingen egen bild här så snodde den. Några andra var sådana också snodda...Fasen vad jag började sakna min dc-4 Purist när jag ser min gamla bild i flödet. Grymma klockor!
Inte illa det där heller du!Hundra sidor från den 13 oktober. Två månader och två veckor eller nåt sånt och före nyår. Fantastiskt tråd, det märks att många gillar. Tack mighty master och alla andra, ni är goa.
Kan inte köra en sån fin "mikroåret" som ni andra då året började med sälj av nästan hela vintage lagret så där en 12 st tror jag, kvar finns bara en Conny -67 helrenoverad och en Guinand från 59 eller 60 som var fars till i början av 70 talet när jag fick den (och pillade sönder den, nyss lagat den igen). Jakten på 24/gsm startade och en rad Glyciner har skaffats (som väl inte är mikro i vart fall om än affordable). Tror jag har sju nu (en combat sub och en vintage alarm, resten airmans), tänker inte dra dem här.
Det lilla jag har att komma med är en Steinhart GMT O1 42 mm skaffades i början av februari
men för stor så flippades och skaffades en 39 som finns kvar
En ocean vintage GMT 42 mm prövades också men för stor och såldes
Även denna får komma med även om den inte är mikro en favorit som fått stanna
Fokuserar på 24/gmt men denna pärla från en trådbroder blev för svår och finns kvar
Till hustrun har en snygging kommit in (inte heller mikro) används hela tiden
Sen kom en groda som gillas starkt och finns kvar
Fortsätter med en av de bättre jag fått grepp om nånsin
Och så avslutar vi med smurfen
Kanske missat nåt men i stora drag.
Absolut ingen fara! Mina bilder är till förfogande, blev bara lite sentimental för det är en himla bra klocka.Så kanske det är, köpte den av Kettil här på K&S, trodde det var hans bild.... Hade ingen egen bild här så snodde den. Några andra var sådana också snodda...
Japp, den är kanoon. Har du kanske haft just den jag har?Absolut ingen fara! Mina bilder är till förfogande, blev bara lite sentimental för det är en himla bra klocka.
Om det är Kettils gamla så är det samma. Jag sålde till honomJapp, den är kanoon. Har du kanske haft just den jag har?
Då är det det. Så bild och klocka stämmer. Som en ungdomsbild alltså. Sorry om bilden men kul att veta historiken.Om det är Kettils gamla så är det samma. Jag sålde till honom
Vad har du på G?Längesen man postade i den här tråden, men förhoppningsvis på Onsdag igen med bilder!
Jävla långhelger.......
Christopher WardVad har du på G?
Den tavelfärgen alltså, mycket bra.Det dök upp en ny micro-klocka här idag! Tyvärr så är den inte min utan det är min fru som har köpt en julklapp till sig själv. Hon brukar iofs vara snabb med att sno åt sig mina klockor så chanserna är stora att jag får låna den. Ni får ursäkta om bilderna är lite suddiga men körde en snabb paketöppning i baksätet på en rullande bil. Kunde liksom inte vänta...
Bra årMitt 2018 bland mikromärken...
Året startade med att Steinhart flygaren fick lämna (igen):
Därefter såldes Trident i mars och Aegis i maj. Trident användes aldrig, Aegis kan jag sakna mer...
Sen in och ut kom Alpha, Himq, Straton, Maranez och Parnis pilot:
In och kvar, Gruppo Gamma Vanguard och CW makaira:
Fantastisk årHär är summeringen av klockåret i bilder för min del.
Öppnade starkt med en tung Krypton Dragonfish i januari. Såldes lite senare under året.
I mars köpte jag mig en cool Zixen Nitrox. Den fick också lämna något senare.
I april blev det en kort romans med Alexander Vathos. Nice men fick lämna snabbt.
I maj hände det grejer, här inhandlades en Borealis Bullshark (som jag har kvar), och innan dess en annan Borealis, Scout sniper samt en Crepas Tornado. Bägge såldes.
Just Crepas trollade lite med mina känslor under sommarmånaderna juni och juli. Efter att jag sålt den Tornadon jag nämnde ovan, så jagade och köpte jag en L’ocean 1200m. samt en riktig puma i Cayman. Jag kan inte förstå att jag senare sålde Cayman. Det skall fan i mig stå på min gravsten att jag ägt en sån, för dessa är inte lätta att få tag på. Men men. Vem kan stå emot flipparsjukan.
Sommaren gled in augusti och jag gled i Tactico tankar. Köpte mig en TC2. Romansen blev dock rätt kort.
September: hade kontakt med Kryptons ägare och fick möjlighet att köpa deras nya Rockfish innan den ens släppts. Den var nice! Sålde den senare.
I Oktober blev det en Zelos i titan. Riktigt ball, och motsvarade absolut alla förväntningar, Zelos har ju förekommit rejält i denna tråden. Lumen var så stark att jag inte behövde någon cykelbelysning under oktober. Såldes tyvärr sen.
Blev också ett blixtsnabbt hej och hejdå till en military industries.
I november fick jag Aquadive vibbar. Köpte/bytte till mig en vacker Bathyscaphe. Jag blev så pass kär i modellen att jag började titta på deras andra modeller.
Och det resulterade i att jag i slutet av november /december sålde den Aquadiven till förmån för en annan, Bathysphere 500.
Hann med ganska mycket under året. Summering och kvar i samlingen: Borealis Bullshark, Aquadiven samt en gammal goding, Citizen Aqualand sedan länge
Tack för all inspiration!
Mr. NodusHär är mina mikro inköp i år,ingen såld
Edit: glömde hamilton klockan som fortfarande är kvar
Önskar jag hade haft ditt år.Då kör jag mitt klock-år då, jag har dock inget minne i vilken kronologisk ordning, så jag kör ett gäng bilder bara Vissa mer affordable än andra, så ni får ha överseende med det, då jag bara plockat bilder från 2018.
Jag tror året började med att flippa denna.
Sedan en Ninja, oxå flippad.
En Hamilton i min ägo en väldigt kort stund.
En Dan Henry som har varit min i ganska exakt ett år.
Oris Hulquis, tyvärr flippad. Saknar den.
Min gamla gröna Bullshark, flippad.
Mer Dan Henry.
Hade denna en liten stund också.
Dessa 2 kom in relativt samtidigt, den svarta Bull-sharken var ersättaren för den gröna.
Squale Onda Azzuro, blev helt klart en favorit.
Mer Oris.
LE CW C60, en mycket trevlig klocka som flippades.
Mer Squale.
Mer Bullshark
Squale GMT, blev också snabbt en favorit.
Snabbvisit för denna Hamilton också. Kändes som den var 28mm hög.
Aquatico Seastar, mycket trevlig klocka för liten peng.
Provade denna Steinhart, kommer aldrig ha råd med orginalet så denna fick bli substitut. Flippad.
Mer Hulquis
Tudor BB S/G
Denna var sist in, och jag är supernöjd. Den är helt fantastisk..
Näst sist in kom denna, också en mycket trevlig bekantskap. Känns väldigt kvalitativ.
Kan bara hålla med. Sjukt svårt att fånga nyansen på bild bara.Den tavelfärgen alltså, mycket bra.
Lovar att 38an kommer sitta som en smäck! Om jag kommer ihåg ditt handledsmått rätt Vintage eller svart, spännande..Christopher Ward
Ägt en tidigare, men utan länk och äldre modell. Så ska bli spännande att testa länken som jag hört så gott om.
Bra år där!Då kör jag mitt klock-år då, jag har dock inget minne i vilken kronologisk ordning, så jag kör ett gäng bilder bara Vissa mer affordable än andra, så ni får ha överseende med det, då jag bara plockat bilder från 2018.
Jag tror året började med att flippa denna.
Sedan en Ninja, oxå flippad.
En Hamilton i min ägo en väldigt kort stund.
En Dan Henry som har varit min i ganska exakt ett år.
Oris Hulquis, tyvärr flippad. Saknar den.
Min gamla gröna Bullshark, flippad.
Mer Dan Henry.
Hade denna en liten stund också.
Dessa 2 kom in relativt samtidigt, den svarta Bull-sharken var ersättaren för den gröna.
Squale Onda Azzuro, blev helt klart en favorit.
Mer Oris.
LE CW C60, en mycket trevlig klocka som flippades.
Mer Squale.
Mer Bullshark
Squale GMT, blev också snabbt en favorit.
Snabbvisit för denna Hamilton också. Kändes som den var 28mm hög.
Aquatico Seastar, mycket trevlig klocka för liten peng.
Provade denna Steinhart, kommer aldrig ha råd med orginalet så denna fick bli substitut. Flippad.
Mer Hulquis
Tudor BB S/G
Denna var sist in, och jag är supernöjd. Den är helt fantastisk..
Näst sist in kom denna, också en mycket trevlig bekantskap. Känns väldigt kvalitativ.
Tack, ja det har varit ett bra år! Ditt har inte varit fy skam heller. Tack för inspo broderFantastisk år