• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Cw nr 2, en hit den med!:)
20200831_183530.jpg
20200904_171001(0).jpg
 
Känner mig smått sugen på en Lorier Neptune V3 men som vanligt tvekar avtryckarfingret. Någon i tråden som har en och kan putta mig varsamt åt rätt beslut ? :)

Om någon här vill avyttra en privat är det ett alternativ med givetvis.
Jag skrev upp mig på en Neptune black guilt v3 när den släpptes i våras. Otroligt nöjd. Än så långe endast kört den på länken. Här nedan jämte en BB36. Lika på många sätt men väldigt annorlunda känsla.
4FCC838F-7251-4028-8C1F-D6598B1F67D1.jpeg
74A8289B-DC31-49CE-BA8F-88E1ECC53D2A.jpeg
A53D1CA7-8CAF-481C-AAB8-35CCCEABF1D2.jpeg
 
Senast ändrad:
Så jäkla tung! Vad landade den på med alla avgifter?

$499 Neptune
$20 Frakt
25% av $499 Tullräkning från Fedex.

Sen tror jag Lorier försökte skicka den så jag skulle slippa tull. Fedex ringde mig och ville att jag skulle bekräfta att den varit på reparation i USA. För om man behöver skicka tillbaka den av någon anledning ska man inte betala tull igen. Jag sa dock som det var så betalade tullen.
 
Senast ändrad:
Jag behöver lite input! Bästa sub homage under 5k? Är det någon som har erfarenhet av OceanX? Jag måste ha något nytt at klämma på snart innan jag blir tokig...
 
Så har det landat. Bandet från trådens band-mäster @SpaceAce.
Så nöjd med service, bemötande men framförallt hantverket. Tillverkat efter kundens spec. så långt möjligt. Bra material, rejält och gediget. Bilder? Javisst.
20200907_143145.jpg
20200907_143042.jpg
20200907_143017.jpg

Får ni chansen så tveka inte, tycker jag. Väldigt speciellt att ha ett custom band till sin favorit.

Kanongrymt! :wideyed: Både bandet och klockan. :)
 
Jag behöver lite input! Bästa sub homage under 5k? Är det någon som har erfarenhet av OceanX? Jag måste ha något nytt at klämma på snart innan jag blir tokig...
Har ingen erfarenhet av OceanX, men kolla Steinhart, ngn av deras 39mm modeller bör ju passa det du är ute efter? Har själv haft Steinhart i omgångar och visst, dom är inte perfekta, men vilken klocka eller tillverkare är det? Det jag stör/stört mig mest på med Steinhart har varit deras raka luggar, men med 39mm versionen så är det inget egentligt problem. Men fit/finish är riktigt bra, och i synnerhet när man tar priset i beaktande.
 
Har ingen erfarenhet av OceanX, men kolla Steinhart, ngn av deras 39mm modeller bör ju passa det du är ute efter? Har själv haft Steinhart i omgångar och visst, dom är inte perfekta, men vilken klocka eller tillverkare är det? Det jag stör/stört mig mest på med Steinhart har varit deras raka luggar, men med 39mm versionen så är det inget egentligt problem. Men fit/finish är riktigt bra, och i synnerhet när man tar priset i beaktande.
Det är precis luggarna jag har haft funderingar på (utan egen erfarenhet). Får bli att välja en och prova helt enkelt. Tack för input. Måste köpa något (vad som helst) nu...
 
Tillbaka
Topp