• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

42:an är inget problem. Dock är jag van vid små klockor sedan många år, så redan 40 är stort för mig..
Så egentligen; Tisell, San Martin eller OceanX. Fasen vad svårt att bestämma sig då. Och ju senare man bestämmer sig desto längre tar det till en får klämma på något nytt. Usch vad jag inte uppskattar att jag fötts med beslutsångest (och för lite kapital).
 
Så egentligen; Tisell, San Martin eller OceanX. Fasen vad svårt att bestämma sig då. Och ju senare man bestämmer sig desto längre tar det till en får klämma på något nytt. Usch vad jag inte uppskattar att jag fötts med beslutsångest (och för lite kapital).

Tja, om du hade haft mer kapital hade du bara våndats över andra saker, men våndan vore lika stor. :)
 
Så egentligen; Tisell, San Martin eller OceanX. Fasen vad svårt att bestämma sig då. Och ju senare man bestämmer sig desto längre tar det till en får klämma på något nytt. Usch vad jag inte uppskattar att jag fötts med beslutsångest (och för lite kapital).
Nu är jag kanske färgad av mitt senaste köp, men jag tycker inte de spelar i samma liga alls. OceanX är väl iofs dubbelt så dyr som de andra två.
 
Så egentligen; Tisell, San Martin eller OceanX. Fasen vad svårt att bestämma sig då. Och ju senare man bestämmer sig desto längre tar det till en får klämma på något nytt. Usch vad jag inte uppskattar att jag fötts med beslutsångest (och för lite kapital).
Du kan ju göra en Pros & Cons-lista eller låta slumpen avgöra om det är svårt att bestämma sig.:) Har själv kikat på OceanX ett par gånger och den som @Weberg postade ovan är riktigt snygg!
 
Så egentligen; Tisell, San Martin eller OceanX. Fasen vad svårt att bestämma sig då. Och ju senare man bestämmer sig desto längre tar det till en får klämma på något nytt. Usch vad jag inte uppskattar att jag fötts med beslutsångest (och för lite kapital).

Tisell är fin så länge du står ut med att ha den på länk. Stiften sitter nämligen så nära caset att du omöjligen får igenom ett natoband och något annat band kan du inte heller byta till. Det är definitivt negativt. Sen kändes inte kronan och uppvridet på den jag hade så skön heller men det gälller nog de flesta NH35 tror jag.
 
OceanX, den här känns inte affordable :)

http://www.oceanx.org/oceanxplorer/
ship_schematic_callouts_v2.png
 
Så egentligen; Tisell, San Martin eller OceanX. Fasen vad svårt att bestämma sig då. Och ju senare man bestämmer sig desto längre tar det till en får klämma på något nytt. Usch vad jag inte uppskattar att jag fötts med beslutsångest (och för lite kapital).

Du kan också spana in Axios. 50USD över din budget. Elshan som äger Zelos är också med i bakgrunden för detta märke.

https://axioswatches.com/collections/ironclad

Finns fler färger.

IMG_20200908_071618.jpg
 
Tisell är fin så länge du står ut med att ha den på länk. Stiften sitter nämligen så nära caset att du omöjligen får igenom ett natoband och något annat band kan du inte heller byta till. Det är definitivt negativt. Sen kändes inte kronan och uppvridet på den jag hade så skön heller men det gälller nog de flesta NH35 tror jag.
Visst kan man byta till annat band. Det gjorde jag i alla fall.
60qhFOe.jpg
 
Tisell är fin så länge du står ut med att ha den på länk. Stiften sitter nämligen så nära caset att du omöjligen får igenom ett natoband och något annat band kan du inte heller byta till. Det är definitivt negativt. Sen kändes inte kronan och uppvridet på den jag hade så skön heller men det gälller nog de flesta NH35 tror jag.
Tisell har Miyota 9015/90S5 :)
 
Så egentligen; Tisell, San Martin eller OceanX. Fasen vad svårt att bestämma sig då. Och ju senare man bestämmer sig desto längre tar det till en får klämma på något nytt. Usch vad jag inte uppskattar att jag fötts med beslutsångest (och för lite kapital).
Ta det som ligger ute till salu just nu och veta dig igenom alla alternativen och känn dig fram till vilken du tycker bäst om :) Köper du beggat och flippar fort utan att slita på klockan så är nog förlusten minimal. Det är roligt också ;)

Finns en San Martin Sub för billig peng på andra sidan och en OceanX på K&S ;)

https://klocksnack.se/threads/oceanx-500-m-sharkmaster-sub-homage.137826/
 
Riktigt häftig. Kan man få be om en lumebild vid tillfälle?
Hade jag fått peta på designen hade jag nog velat ha timmarna som inte var aktuella dolda med en täckskiva och att det var där man hade skivit Gruppo Gamma. Hade man dessutom lumat det hade det blivit spektakulärt coolt på kvällen :)
Ja, det hade varit snyggt att göra som du säger. Samtidigt är klockan väldigt bare bone i all design så jag köper ändå valet att visa alla timmar.

Snor en lumebild från nätet då jag inte kan med att släcka ner kontoret :p
Bra tryck i lumen. Old radium på den här modellen så det är ingen Zelos-fackla, men den lyser absolut bra.
Gruppo-Gamma-Nexus-NV-02-lume-821x1024.jpeg
 
Senast ändrad:
Riktigt häftig. Kan man få be om en lumebild vid tillfälle?
Hade jag fått peta på designen hade jag nog velat ha timmarna som inte var aktuella dolda med en täckskiva och att det var där man hade skivit Gruppo Gamma. Hade man dessutom lumat det hade det blivit spektakulärt coolt på kvällen :)
Haha, va grymt, när jag såg den där här i tråden tidigare så satte jag mig genast och gjorde en bildmanipulation med exakt detta. :hilarious: Great minds osv... ;)
 
Riktigt häftig. Kan man få be om en lumebild vid tillfälle?
Hade jag fått peta på designen hade jag nog velat ha timmarna som inte var aktuella dolda med en täckskiva och att det var där man hade skivit Gruppo Gamma. Hade man dessutom lumat det hade det blivit spektakulärt coolt på kvällen :)
Den låg visst kvar i papperskorgen. Mina skillz är inte direkt Pro-grade. :hilarious:
ggng.jpg
 
Fast läsbarhet schmäsbarhet när det gäller den här klockan :p
Haha, jag tyckte den såg så rörig ut. Lite som de där man ser i reklamflöden med alla siffror i halvmånar och cirklar som rör sig över klockan. Minns inte namnet. Men ja, alltså, egentligen ... så använder man ju sällan klockan för att se tiden. ;) Jag försöker göra det, men blir ändå att man kollar datorn, mobilen, micron osv. Lite paradoxalt att man (jag/många) tänker så mycket på gångprecision, men det har ju lite med att uppskatta hantverket/produkten att göra också.
 
Tillbaka
Topp