• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det är precis luggarna jag har haft funderingar på (utan egen erfarenhet). Får bli att välja en och prova helt enkelt. Tack för input. Måste köpa något (vad som helst) nu...
Du är inte nere i Skåne?, isåfall kan du testa en 39mm Steinhart om du vill.
Ser att det står Jönköping på din avatar, men man kan ju flytta, eller resa eller vad som.
 
Den här flyger.

4DC2233C-AD72-4000-B17A-320066456133.jpeg
Finns det länk som passar dem?
 
Grymt tack! Vet du huruvida dessa spöar Tisells?
I alla fall enligt min ödmjuka mening, San Martin har genomgående grym fit & finish som mycket väl kunnat kosta 5k+ med annat urverk. Jag skulle vilja påstå att dom håller minst lika god kvalitet som t.ex. Squale. Tisell kände jag hade en del att önska vad gäller borstning och polering, bör tilläggas att min Tisell var en tidig utgåva från typ 2018 så mycket har säkert hänt med kvalitén där också. Tycker också att San Martin har en bättre toleransnivå gentemot andra tillverkare. De jag har haft har t.ex. inte visat någon tillstymmelse till utrymmen mellan boett, länk och bandhorn utan har då varit precisionsanpassade och suttit diktan utan något som helst spel vilket är sällsynt på klockor under 5000kr.
 
Har ingen erfarenhet av OceanX, men kolla Steinhart, ngn av deras 39mm modeller bör ju passa det du är ute efter? Har själv haft Steinhart i omgångar och visst, dom är inte perfekta, men vilken klocka eller tillverkare är det? Det jag stör/stört mig mest på med Steinhart har varit deras raka luggar, men med 39mm versionen så är det inget egentligt problem. Men fit/finish är riktigt bra, och i synnerhet när man tar priset i beaktande.
Heller ingen erfarenhet av OceanX, Tisell eller andra sub-homager, förutom Steinhart Ocean One då. Instämmer definitivt i föregående talares (skribents) omdöme om fit/finish, i förhållande till pris. Det enda jag kan störa mig på är låset till länken, krävs att du har lite nagel för att få upp det. Och ja, kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar eller dissar datumbubblan... :confused:
 
Så har det landat. Bandet från trådens band-mäster @SpaceAce.
Så nöjd med service, bemötande men framförallt hantverket. Tillverkat efter kundens spec. så långt möjligt. Bra material, rejält och gediget. Bilder? Javisst.
20200907_143145.jpg
20200907_143042.jpg
20200907_143017.jpg

Får ni chansen så tveka inte, tycker jag. Väldigt speciellt att ha ett custom band till sin favorit.
Tackar! :) Riktigt fin klocka. Jag återkommer med info om spännet. :bookworm:
 
Haha! I denna kyrkan är det mesta tillåtet :cool: En Seiko kan ju vara snyggare än en Rolex beroende på vem man frågar. Sen är det ju skillnad när man håller den i handen (jämfört med bild) och börjar gå in på detaljer :D
Jag tycker nog också lorier är snyggare en tudorn. Dock så stor jag mig något oerhört på att lorier inte har safirglas på sina klockor för de summorna. Hade de haft safir hade jag köpt en för länge sedan.
 
Jag tycker nog också lorier är snyggare en tudorn. Dock så stor jag mig något oerhört på att lorier inte har safirglas på sina klockor för de summorna. Hade de haft safir hade jag köpt en för länge sedan.


Äsch, finns ju Panerai 372 med plexi så får du lägga på 65k på priset mot Loriern också:angel:. Charmigt med plexi!

Jag tycker det ska vara plexi på denna personligen. Grymt trevligt att titta på. Sen har man ju ändå sina 200m vattenresistens! Men man kanske kan fixa nån safirglasmod?
 
Smyger in lite reklam för min egen klocka, helt enkelt för att jag vet nån här BEHÖVER den. Och tro mig: den utskåpar många andra vad gäller kvalitet och detaljer (samma gäng som gör Nethuns). :cigar: #500mklubben

IMG_20200907_191303.jpg
Önskar lycka till! Det kommer nog vad det lider.

Men, jag passar på att nämna mig själv. ;) Jag trodde nån skulle behöva min Traska Summiteer. Men är snart nere på halva priset i nära nyskick. Verkar inte vara någon som behöver en sån just nu.
 
Får man fråga var du har köpt bandboxen?
Mer som en mapp än en box, men den har funkat bra för mig. Köpte den på Amazon för ett år sedan. Hette då Optima Unisex 33-190 Black. Hade en himla oordning på banden innan. Snart dags att köpa en till. Den tar 20 band och jag är nu uppe i 30 om man räknar bort de som redan sitter på klockorna. Udda hobby det här :)
 
Får man fråga var du har köpt bandboxen?

Mer som en mapp än en box, men den har funkat bra för mig. Köpte den på Amazon för ett år sedan. Hette då Optima Unisex 33-190 Black. Hade en himla oordning på banden innan. Snart dags att köpa en till. Den tar 20 band och jag är nu uppe i 30 om man räknar bort de som redan sitter på klockorna. Udda hobby det här :)
Det finns en dubbel variant som tar 40 band! Likadan fast tjockare alltså, med dubbla blixtlås. Finns på AliExpress bl.a.
3C93506F-384D-493F-966F-99C60A0550E5.jpeg

Finns i flera färger.
66F6F4C2-2633-415C-96A4-6FCCC9C82A2E.jpeg
 
Tillbaka
Topp