• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

B7072E9E-36B3-4A19-A84D-96E119731502.jpeg

Magrette Moana Pacific II i dagsljus (..eller så mycket ljus det verkar bli ute idag)

Kör dubbelpipigt...
1A788B9F-F8A6-46BE-9ACE-6525DF58D125.jpeg

Vad ska jag ha för band på Makairan? Satsa på samma gummi som GG (gillar numera ISO stilen) eller enkelt två bitars zulu/nato. Behöver något bättre än tropic...

Ingen som har ett 22mm cudagummi till salu? Eller annat passande alternativ :)

Jag tror att ett Isofrane-liknande hade passat bra. :)

Tror det med, gillar cudavarianten på GG. Lite stelare och tjockare än borealis vilket gör den bra för tyngre ur. Ganska dyra nya dock. Obris morgans är ju lite för få hål i har jag för mig för att funka på smalare handled. Fördel är ju annars många hål nära varandra för optimal passform, blir sällan bra för mig på andra band...

Jag hade provat ett svart canvas på den klockan. Tror det hade blivit bra med.

Kan nog bli bra men behöver vara ganska tjockt då tror jag, såg iof både Obris Morgan och helm säljer det :)

Tror det med, gillar cudavarianten på GG. Lite stelare och tjockare än borealis vilket gör den bra för tyngre ur. Ganska dyra nya dock. Obris morgans är ju lite för få hål i har jag för mig för att funka på smalare handled. Fördel är ju annars många hål nära varandra för optimal passform, blir sällan bra för mig på andra band...

Kan nog bli bra men behöver vara ganska tjockt då tror jag, såg iof både Obris Morgan och helm säljer det :)
Helms canvas är mycket trevliga.

Helms canvas är mycket trevliga.

Håller med gällande canvas, och tycker att Helms är riktigt grymma på den punkten!

Tja!
Har precis upptäckt märket Spinnaker och deras dykare. Kikat lite på "Croft" och undrar lite om kvaliteten på dem. Sett att ni är ett gäng här i tråden som äger och ägt. Vad säger ni? Är de prisvärda? Gången? Wind? Hack? Hur är lumen (jag är seiko-snubbe så rätt bortskämd).
Tacksam för svar!

Ja den är trevlig! Bra substitut för B&R dykare, skulle jag önska något är det lite mer ”edge” tror en pvd boett (med stålkronor kvar) skulle vara nice som mod. Denna variant är lite mer anonym mot de med blå/grön/orange lume på gott och ont, men gillar den bara mer och mer :)

52634731-B634-410E-814A-74A76A98F402.jpeg
C5DE6AD1-BB4A-47F5-9CBE-92B33980D879.jpeg
Det är en asbra idé. Jag borde ha behållt den och PVD:at.

Tja!
Har precis upptäckt märket Spinnaker och deras dykare. Kikat lite på "Croft" och undrar lite om kvaliteten på dem. Sett att ni är ett gäng här i tråden som äger och ägt. Vad säger ni? Är de prisvärda? Gången? Wind? Hack? Hur är lumen (jag är seiko-snubbe så rätt bortskämd).
Tacksam för svar!
Har inte just den klockan från spinnaker, men har en annan av deras modeller. Personligen tycker jag att det är en riktigt bra klocka och skulle inte tveka att köpa en till av dem för de priserna de har.

Min hull har hack.

Eftersom det finns en officiell tråd om "Året som gått, klockan du bar mest 2018"
Så tycker jag vi kör en här oxå, klockan vi bar mest under 2018 anpassat för vår lilla mys-tråd.
Min micro/affordable som bars mest är nog min Squale Onda Azzuro.
20181231_133257~2.jpg

Tätt följd av Bull-sharken
20180717_163940.jpg

Vad bar du?

Tillbaka
Topp