• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Traska börjar året med ny Freediver i 25ex med grå tavla.
B2C6EB5A-749C-4363-BEF3-7F59071C1FBF.jpeg
Den där är fan nice! Jag är sugen!

AEABA872-1FC7-46D9-918C-CA7F9D19443A.jpeg
Audaz Reef diver någon som haft eller har denna?
Finns i lite olika utföranden,går att få med
Swiss Made ETA2824,eller Seiko nh35.
169$ på Massdrop med NH35.
Specs:

• Stainless Steel Case & Bracelet
  • Case Size : 45mm ( excluding the crown )
  • Lug Width : 24mm
  • Sapphire Crystal
  • 120 click Unidirectional bezel ( Luminous marker at 12 position )
  • Silver Sunray Dial with Blue / Red ( Two Tone ) Bezel
  • Super Luminova on the Hands and Indexes
  • 300m / 990ft Water Resistance
  • Helium Valve Escape ( HEV )
  • Seiko NH35A Automatic Movement
  • Free Silicon Strap
23C82DE1-4BE8-42C7-8F73-E2AF779B5957.jpeg
EC6F5BD9-D430-4146-9932-4DC3305B2F9D.jpeg
2A47D793-5187-49B0-8444-B4798210248D.jpeg

Gillar den men varit ganska dyr (och rejäl loss), 169$ känns dock väldigt prisvärt! :)

Edit: riktigt goa visare med!

Senast ändrad:
På begäran! :)
Väldigt svårt att hitta dugligt fotoljus den här årstiden här i norr, men en uppfattning om hur den sitter i alla fall. Dessutom fått till länken!
D28962EC-22DD-481A-9F0B-CCC2B3E2C393.jpeg
Riktigt fin och en kanon klocka vill jag tro, får höra vad du tycker. Synd att den inte finns som gmt längre, hade nog inte kunnat motstå, min c65 trident gmt är så bra.

Damn vilket sammanträffande skulle precis in och undersöka modellen ytterligare en gång efter kikat på detta https://wornandwound.com/the-worn-wound-podcast-ep-82-bill-yao-of-mk-ii-watches/

Är riktigt sugen på en med tim bezel i akryl
AA2CD2E9-EFD3-4622-B586-17656BFA244D.png

Ni har nog missat min tidigare sågning av denna model. De första batcharna som kom ut var timvisaren sne, bezeln satt mycket löst och saknade motstånd. Samt att kronan är svår at både skruva ut och vrida upp. Vi var ett dussin på watchuseek som skicka tillbaka för korrektion.

Han har säkerligen skärpt till QC på "ready to wear" idag.

Det jag vill ha sagt är att om paradive kostat 2500-4000 kr som en Phoibos hade jag inte brytt mig. Men runt 9000:- moms + frakt för en halvdan kvalite är inte ok.

Jag betala 600$ i början på 2017. Idag 895$ najs prisökning..... +30% för samma klocka.
Leta beggad gen1,gen2 med Eta. Dessa är benchmade. Annars pruta sönder en gen3 om man måste ha en paradive.

Att jämföra gen1-2 med gen3 är schweiziskt ur mot typ måndags exemplar av en invicta ;p

Dock kan jag rekommendera de klockor han gör själv, "benchmade" mycket fin kvalite.

Senast ändrad:
Min var obris Morgan Aegis, bar den dagligen januari till maj innan den såldes. Den enda flippen jag faktiskt nog ångrar, framförallt eftersom jag valde behålla Aqualand istället (som jag knappt gillar efter några veckor...) :meh:
4DB189E2-1A0E-44BF-9EB7-0798E1424E38.jpeg
Synd den där är inte lätt och fiska upp beggad. Finns en vit på ebay.

https://www.watchpatrol.net/?brand=Obris Morgan

Uppmaning! Sluta flippa era fina Obris Morgan ;P jag kan hålla dom i förvar tills ni ångrar er.

Senast ändrad:
Här på KS begagnad. Nya verkar finnas på janistrading som är bolaget bakom klockan. Longislandwatch ser ut att ha dem också. Du kanske kan pruta på Janis då Lew Huey är ett varumärke de nu inte använder för nya klockor utan nth tror jag. Det ser ut som om jag köpt två,av de tre L h som sålts här.
Ok, tack för hjälpen.

Tillbaka
Topp