• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kör en crosspost, min affordable beater landade på det lokala postkontoret idag :cigar:

IMG_20200916_154426.jpg


Får se när ersättningsglaset kommer bara :rolleyes:
Den är riktigt cool! Har du beställt originalglas eller safir? :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte så mycket, du har säkert bättre koll. Jag menade mest Poseidon varianten med snygga loggan på tavlan, gula detaljerna osv som ju lyfter till en annan dimension. Hade inte tackat nej till den ... men men
Aha, då är jag med. :) Den finns i gult även utan Poseidon-loggan på tavlan och sen finns den i turkos, orange och röd/vit. Jag tycker att den turkosa är grymt snygg också.
products-BS100GMT_Y__02677.1393533346.1280.1280.jpg
products-BS100GMT_O__06755.1385156073.1280.1280.jpg
products-BS100GMT_T_hires__61154.1397679253.1280.1280.jpg
products-orange_bathysphere_GMT__70915.1476777372.1280.1280.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ah du menade dem ja. Ja satan va fina de är
Det är egentligen bättre balans i tavlan utan Poseidon-loggan men samtidigt så tycker jag att det ser coolt ut med den. Kul också att det står Göteborg i den. :D Just nu kostar Poseidon $600 mindre än den utan loggan och man får med två Isofrane istället för ett så valet var inte så svårt. :confused:
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Det är egentligen bättre balans i tavlan utan Poseidon-loggan men samtidigt så tycker jag att det ser coolt ut med den. Kul också att det står Göteborg i den. :D Just nu kostar Poseidon $600 mindre än den utan loggan och man får med två Isofrane istället för ett så valet var inte så svårt. :confused:

Här varit in och småkollat på den förr... usd 1490 + moms osv va?

Edit, 1788 med svensk moms? Som dom verkar tro är 20 %.... blir väl bara dryga 16 tkr?
 
Senast ändrad:

Kreacon

Audemars
Najs! :) Hur är första intrycket av en sådan? :)
Första intrycket är väl som förväntat! Kvalitén i finish, bezel och krona känns bra. Ser fram emot att kolla på tavlans ”rosettslipade” struktur imorgon. Lumen ok, stör mig som väntat på keramiskt, lumat inlägg. :rolleyes:
Har varit sugen på någon asymmetrisk tavla ända sedan den där Poseidondykaren kom upp på KoS får nån månad sedan.

Annars då? Vad händer här inne? Eller går jag för långt off topic med en sådan fråga? ;)
 

Kreacon

Audemars
Det är perlon från Cheapest nato straps. Egentligen inte så bra men skönt är det:) Jag tror Eulit perlon är mycket bättre men har aldrig provat.
Jaha där ser man! Tyckte det såg ut som läder när jag kollade först!
Har oxå haft perlon från cns men det fransade sig ganska omgående.
Däremot har jag deras gummin och tycker de är riktigt bra om man formar dem lite i kastrull.
 
Topp