Nu snackar vi, något om priset?Ett nytt märke från Elshan som ligger bakom Zelos. Ergon. 40mm 13mm hög SW200.
![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu snackar vi, något om priset?Ett nytt märke från Elshan som ligger bakom Zelos. Ergon. 40mm 13mm hög SW200.
![]()
![]()
![]()
380 usd typNu snackar vi, något om priset?
Ett nytt märke från Elshan som ligger bakom Zelos. Ergon. 40mm 13mm hög SW200.
![]()
![]()
![]()
Ser trevlig ut!Nu snackar vi, något om priset?
Utan att ha sett och känt på klockan i verkligheten kan jag i alla fall säga att den ser riktigt snygg ut. Rätt go lume också.Idag kör vi med svärdfisken. Vi är ju ett par som har klockan här på forumet. Hur upplever alla den?jag är ruskigt nöjd med byggkvaliten, har dock inte haft den på länk.
![]()
Bra pris och riktigt snygga. Jag vill ha en grön tack! Vet vi när de kommer att släppas?Ett nytt märke från Elshan som ligger bakom Zelos. Ergon. 40mm 13mm hög SW200.
![]()
![]()
![]()
Under året är allt jag vet.Bra pris och riktigt snygga. Jag vill ha en grön tack! Vet vi när de kommer att släppas?
Ingen aning. Tror inte det eftersom dom använder SW200 som har datumhjul (tänker på hur Makon är).Inte illa. Kommer den utan datum också tro?
Å andra sidan har ju NH35 datum och det finns ju rätt många klockor med det urverket som ändå inte har datum. Swordfish för att nämna enIngen aning. Tror inte det eftersom dom använder SW200 som har datumhjul (tänker på hur Makon är).
San Martin Pilot är en annan…Å andra sidan har ju NH35 datum och det finns ju rätt många klockor med det urverket som ändå inte har datum. Swordfish för att nämna en![]()
Det där ser riktigt jäkla bra ut![]()
Gummi och länk i all ära. Men man ska inte underskatta ett klassiskt nylonstrap. Det här fick bli min torsdagskombo
Någon som har rekommendationer på gummiband som inte blir för långa? 16,5cm handled ungefär, och får oftast en flärp som jag skulle vilja ta flera centimeter av..![]()
Som sagt, om någon har tips på kortare gummiband..Skär av en bit med en jävulskt vass kniv och sätt tillbaka toppen med ett stabilt gummilim. Går att få helt okej snyggt och stabilt, men kräver tålamod =)
Tack!Det där ser riktigt jäkla bra ut!
380 amerikanska dollar med ett Selitta SW200 under huven är sjukt prisvärt.380 usd typ![]()
Som sagt, om någon har tips på kortare gummiband..
Riktigt snygg!Ett nytt märke från Elshan som ligger bakom Zelos. Ergon. 40mm 13mm hög SW200.
![]()
![]()
![]()
Har bara sett ett inlägg i Zelos fb-grupp. Delar med mig när jag vet merRiktigt snygg!
Var hittar man mer info och bilder?
Hirsch pure finns i olika längder. Har själv ett i strl M som jag är riktigt nöjd med.Någon som har rekommendationer på gummiband som inte blir för långa? 16,5cm handled ungefär, och får oftast en flärp som jag skulle vilja ta flera centimeter av..![]()
Typiskt att jag vill ha mörkblått och att det bara fanns i Large.Hirsch pure finns i olika längder. Har själv ett i strl M som jag är riktigt nöjd med.
![]()
![]()
Moderna tropic, t ex de från CNS är rätt korta. På det jag köpte från Watchgecko fick jag ta bort en keeper eftersom jag använde ett av de yttre hålen på banden. 18,5 cm handled.Typiskt att jag vill ha mörkblått och att det bara fanns i Large.Tack ändå!
Beställde ett sånt!Moderna tropic, t ex de från CNS är rätt korta. På det jag köpte från Watchgecko fick jag ta bort en keeper eftersom jag använde ett av de yttre hålen på banden. 18,5 cm handled.
Har en handled på ca 16 själv så har ofta samma problem som du. Har oftast silikonband på mina klockor. De band jag kör med är från barton, de har dessutom flärplock och quick release på sina band. Grymt sköna med. Nackdelen är att de blir smutsiga ganska fort.Någon som har rekommendationer på gummiband som inte blir för långa? 16,5cm handled ungefär, och får oftast en flärp som jag skulle vilja ta flera centimeter av..![]()
Man får alltså två olika längder på ena delen av bandet?Har en handled på ca 16 själv så har ofta samma problem som du. Har oftast silikonband på mina klockor. De band jag kör med är från barton, de har dessutom flärplock och quick release på sina band. Grymt sköna med. Nackdelen är att de blir smutsiga ganska fort.
https://www.bartonwatchbands.com/collections/elite-silicone-quick-release
Ja det stämmer bra.Man får alltså två olika längder på ena delen av bandet?
Fantastiskt intresse. Jag önskar ju att jag kunde återuppta spelandet men det får vänta tills efter hus. Numera är det motorcykel och videospel som är intressen bredvid klockorna.Den här kombinationen är essensen av livet för min del! Vad har ni andra för intressen utanför klockvärlden?
![]()
Kan du skicka länk på det du tänkte på?Moderna tropic, t ex de från CNS är rätt korta. På det jag köpte från Watchgecko fick jag ta bort en keeper eftersom jag använde ett av de yttre hålen på banden. 18,5 cm handled.