• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Code

AKA Vincent B
Hur coolt blev inte det här..? :D
20200917_130017.jpg
20200917_130046.jpg
20200917_125942.jpg
20200911_224851.jpg
20200911_224823.jpg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
68 dollar för en rätt schysst designad klocka med Selitta SW200? Förmodligen scam men någon (inte jag) får gärna testa om det är så :rolleyes:
GUIRGYo.jpg

https://www.leowalkers.com/products/the-gin-clear-diver-stylish-high-spec-dive-watch
Nu kanske jag sparkar in en öppen dörr och då ber jag om ursäkt i förväg :)

Det förekommer just nu en scam där man tar populära, utsålda micromärkesklockor och "säljer" dem för 60-80 dollar. Givetvis kommer ingen klocka levereras, åtminstone inte den på bilden. Hemsidan ändras varje gång den stängs ner. Shopify fick sanslöst mycket kritik för att de inte stängde kontona för sidorna dessutom.

Zelos och Hamtun var de två senaste som "drabbades".
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nu kanske jag sparkar in en öppen dörr och då ber jag om ursäkt i förväg :)

Det förekommer just nu en scam där man tar populära, utsålda micromärkesklockor och "säljer" dem för 60-80 dollar. Givetvis kommer ingen klocka levereras, åtminstone inte den på bilden. Hemsidan ändras varje gång den stängs ner. Shopify fick sanslöst mycket kritik för att de inte stängde kontona för sidorna dessutom.

Zelos och Hamtun var de två senaste som "drabbades".
Jag skulle råda att följa den gamla devisen som säger att "om något verkar vara för bra för att vara sant ...".
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tänk om K&S rullade på som innan Corona. Då hade man kunnat flippa i vanlig ordning. Märks att det tar tid nu, som jag tror nämnts tidigare i tråden. Man får ställa in sig på att ha lite mer tålamod, tror jag. Att det vanligtvis populära och intressanta nu har färre potentiella köpare och därför får ligga längre. Det är synd eftersom det går så snabbt att hitta nya saker man är intresserad av. ^^
 

Kreacon

Audemars
Hade också hellre haft aluminiuminsert och minutmarkeringar runt hela, känns mer tool. Kan säga att finishen på tavlan och ringarna på den är grym efter att ha haft en Nethuns med det med :)
Ja tavlan är bra! Undrar om man kan hitta ett aluinsert som passar.
Tyckte den var lite stor först men nu börjar jag vänja mig. Köpt några isofraneish i grått, orange och svart på cns. Tropic känns inte helt rätt. Länken i all ära men mjukstartar med gummi.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Topp