• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ytterligare en ny klocka som DHL precis kom med. När jag såg att Venturo hade några undanlaggda klockor från sin första modell så kunde jag inte stå emot utan tryckte på beställ i princip omgående. Det fick bli denna reverse lume modellen.
DSC_1393.JPG
Den där är så jäkla cool! Hur känns den, några första intryck?

Den där är så jäkla cool! Hur känns den, några första intryck?
Första intrycket är bra ändå tycker jag. Lite ovan vid färgen på lädret, men börjar vänja mig nu. Lädret är dock extremt bra, samma som på de andra venturosen. Baksidan har de tagit en nivå till från denna till Field Watch 2 tycker jag. Även finishen har förbättrats något till Field Watch 2. Tavlan på denna är dock extremt läcker tycker jag. Jäkligt coolt också när det är lite halvmörkt och hela klockan börjar lysa. Tavlan ser ju nästan blank ut så de har lyckats väldigt bra med lumen i den. Så summa summarum är att jag gillar den även om Field Watch 2 är bättre enligt mig. Kan ju tillägga också att denna och field watch 2 är ju inte ett dugg lika varandra i utseendet.

• Like
Reactions: HSK
Paket
20200917_143923.jpg

Fin box faktiskt. Som än dock åker rakt in i ett hörn i garderoben om jag ska behålla klockan.
20200917_144141.jpg
En Fiibuss alltså. Onödigt nojande över länkjustering då man fick med verktyg.
20200917_144239.jpg

20200917_165255.jpg

Tycker tyvärr mig se ett qc-problem... Helvete! och det är att bezeln verkar fått konstiga prickar lite här och där. Ska kika närmare med lupp och se vad det är och om det går att åtgärda. Lutar tyvärr just nu som att den får åka tillbaka. Om det bara är nån smuts som fastnat eller nåt så återkommer jag med bättre bilder, wristshot och justerad länk. I övrigt är jag väldigt positiv så skulle vara synd om den behöver returneras och detta är sista exet i denna färg...

Senast ändrad:
Nu blir det hårdrock! Eller paketöppning menade jag. Fan, nu måste jag lyssna på Lok medans jag skriver detta. :pirate:

Hmm, vad kan detta vara?
IMG_3017.jpg

Monchard, wohoo! Stort tack till @JohnMonchard som skänkte denna till vår fina BCF-auktion! :happyhappy: Kunde inte låta bli att buda på den när jag såg att den var med, dels för att jag gillar Monchard (som ni kanske har märkt) men också för att jag saknat en flieger i samlingen sen jag sålde min Fortis.
IMG_3021.jpg

Låda i lådan. Men vad döljer sig under det tjusiga sidentyget?
IMG_3022.jpg

En riktigt tjusig pianolackad trälåda med Monchards logga på. Galet fin!
IMG_3023.jpg

IMG_3024.jpg

Där har vi den, en Skytoucher GMT! :cool:
IMG_3029.jpg

Väldigt snyggt presenterat med den ljusa interiören och Monchards namn och logga på undersidan av locket. Detta är nog den lyxigaste unboxing jag har gjort och då ska man ha med sig att detta är en klocka för 3K!
IMG_3038.jpg

Så sjukt snygg!
IMG_3037.jpg

Riktigt schysst läderband precis som på Trenchhuntern och Oceantimern. :)
IMG_3043.jpg

PVD-spännet har även Monchards logga på sig. Väldigt tjusigt!
IMG_3056.jpg

Safirglas med AR-coating och urverket är ett Schweiziskt Ronda kvarts GMT som Monchard har pillat bort sekundvisaren på. Förutom att man slipper den tickande sekunden så blir det väldigt cleant.
IMG_3050.jpg

På sidan sitter det en badge med ett nummer som @JohnMonchard får upplysa om vad det står för. Ref kanske?
IMG_3065.jpg

Baksidan känns också jäkligt lyxig och välgjord. Inget platt och lasergraverat här inte!
IMG_3054.jpg

Sist men inte minst (pun intended) storleken för det är en stor klocka, speciellt på min klena handled. 42mm i diameter och 50mm lug-lug är inget man skojar bort men jag är ändå imponerad över hur pass bra den sitter. Mycket är tack vare formen på bandhornen som gör att den kramar handleden riktigt bra men även för att den bärs lågt(?). Kollade specifikationerna och de säger 12mm men den känns mer som 10mm.
IMG_3078.jpg

Det enda (lite) negativa jag kan hitta är storleken, den hade varit bättre i 40mm även om 42mm funkar. Har man en stadig handled så är detta inte något problem så det är bara negativt för oss med smalare handled. Bra jobbat och tack igen @JohnMonchard! :happyhappy:
IMG_3060.jpg

Edit: Ska tillägga att de har en riktigt schysst rabatt på alla Skytoucher-modellerna nu så är ni sugna så är det ett helt galet bra pris för en grym klocka.
https://www.monchardwatches.com/watches/

Senast ändrad:
Idag trillade det in något nytt för första gången på ett tag. Det är min första Steinhart och jag känner mig mycket nöjd, även om jag helst skulle vilja ha en riktig snowflake. Katten klämde sig in och lämnade spår av hår m.m. men här kommer några bilder i alla fall.

På bilderna ser det ut som att bezel och tavla inte ligger i linje men det är glaset som lurar ögonen/kameran. Tudorn ser dessutom fuktskadad ut men det är glaset som är smutsigt.

IMG_3727.jpg
IMG_3728.jpg
IMG_3731.jpg
IMG_3732.jpg
IMG_3733.jpg

Idag trillade det in något nytt för första gången på ett tag. Det är min första Steinhart och jag känner mig mycket nöjd, även om jag helst skulle vilja ha en riktig snowflake. Katten klämde sig in och lämnade spår av hår m.m. men här kommer några bilder i alla fall.

På bilderna ser det ut som att bezel och tavla inte ligger i linje men det är glaset som lurar ögonen/kameran. Tudorn ser dessutom fuktskadad ut men det är glaset som är smutsigt.

IMG_3727.jpg
IMG_3728.jpg
IMG_3731.jpg
IMG_3732.jpg
IMG_3733.jpg
Snygg, ETA verk?

Vet inte om Vostok ens klassas som mikromärke egentligen, gör det?
Men lägger en på min med när jag såg CptSlow flashade med sin, haft den några veckor men aldrig använt den för än någon dag sedan! :)

Kommer utöka med några fler, dels för priset och det är ju lite roligt med en Vostok-samling!?
vostok.jpg

Jag har ett helt nytt om du vill köpa... Mörkblå med guldaktig rand. Riktigt schysst, men jag har ingen klocka som det passar på. Dra ett PM om du är sugen:)
Schysst... Har dock inte heller ngt som passar med den guldaktiga randen.
Blev ett köp av blå/svart via Watchbandit. Ser på bild ut att vara bra kvalitet. Får se hur det ser ut när man får hem det. Pris c.a 300 kr med frakt.
https://watchbandit.com/product/premium-adjustable-nato-strap-black-blue-wb-original/
Tudor-BB-blue-adjustable-single-pass-NATO-strap-by-watchbandit.jpg

Nu blir det hårdrock! Eller paketöppning menade jag. Fan, nu måste jag lyssna på Lok medans jag skriver detta. :pirate:

Hmm, vad kan detta vara?
IMG_3017.jpg

Monchard, wohoo! Stort tack till @JohnMonchard som skänkte denna till vår fina BCF-auktion! :happyhappy: Kunde inte låta bli att buda på den när jag såg att den var med, dels för att jag gillar Monchard (som ni kanske har märkt) men också för att jag saknat en flieger i samlingen sen jag sålde min Fortis.
IMG_3021.jpg

Låda i lådan. Men vad döljer sig under det tjusiga sidentyget?
IMG_3022.jpg

En riktigt tjusig pianolackad trälåda med Monchards logga på. Galet fin!
IMG_3023.jpg

IMG_3024.jpg

Där har vi den, en Skytoucher GMT! :cool:
IMG_3029.jpg

Väldigt snyggt presenterat med den ljusa interiören och Monchards namn och logga på undersidan av locket. Detta är nog den lyxigaste unboxing jag har gjort och då ska man ha med sig att detta är en klocka för 3K!
IMG_3038.jpg

Så sjukt snygg!
IMG_3037.jpg

Riktigt schysst läderband precis som på Trenchhuntern och Oceantimern. :)
IMG_3043.jpg

PVD-spännet har även Monchards logga på sig. Väldigt tjusigt!
IMG_3056.jpg

Safirglas med AR-coating och urverket är ett Schweiziskt Ronda kvarts GMT som Monchard har pillat bort sekundvisaren på. Förutom att man slipper den tickande sekunden så blir det väldigt cleant.
IMG_3050.jpg

På sidan sitter det en badge med ett nummer som @JohnMonchard får upplysa om vad det står för. Ref kanske?
IMG_3065.jpg

Baksidan känns också jäkligt lyxig och välgjord. Inget platt och lasergraverat här inte!
IMG_3054.jpg

Sist men inte minst (pun intended) storleken för det är en stor klocka, speciellt på min klena handled. 42mm i diameter och 50mm lug-lug är inget man skojar bort men jag är ändå imponerad över hur pass bra den sitter. Mycket är tack vare formen på bandhornen som gör att den kramar handleden riktigt bra men även för att den bärs lågt(?). Kollade specifikationerna och de säger 12mm men den känns mer som 10mm.
IMG_3078.jpg

Det enda (lite) negativa jag kan hitta är storleken, den hade varit bättre i 40mm även om 42mm funkar. Har man en stadig handled så är detta inte något problem så det är bara negativt för oss med smalare handled. Bra jobbat och tack igen @JohnMonchard! :happyhappy:
IMG_3060.jpg

Edit: Ska tillägga att de har en riktigt schysst rabatt på alla Skytoucher-modellerna nu så är ni sugna så är det ett helt galet bra pris för en grym klocka.
https://www.monchardwatches.com/watches/
Ser riktigt trevlig ut :) kul att fruBr ska ha den :happyhappy:

IMG_3727.jpg
IMG_3728.jpg
IMG_3731.jpg
IMG_3732.jpg
IMG_3733.jpg
Tycker det verkar som de har lyckats bra med den :) Snygg :cigar:

App app app, nu ska vi inte prata skit om de döda.
Saab var och är helt underbara! Objektivt ;)
Haha nä okej, jag tar tillbaka det. Som volvokille bär det mig emot att erkänna det, men många Saab:ar är faktiskt riktigt coola. Hela grejen med att såväl utsida som insida är inspirerad av jaktflygen är för jäkla ballt. När jag väl förstod det gick jag från att avsky dem till att börja uppskatta dem. Sen kan polarens (som är en saabkille) konstanta tjat om deras överlägsenhet ha hjärntvättat mig något också.

Sorry alla andra för offtopic!

IMG_3727.jpg
IMG_3728.jpg
IMG_3731.jpg
IMG_3732.jpg
IMG_3733.jpg
EDIT: GRATTIS förresten :)
Jag hade en galen idé, det är att använda länken från steinhart till BB58an. Frågan är dock om den mittersta länkdelen på ändlänken är samma bredd som Tudor? Har du lust att mäta/jmf? Då skulle man kunna använda Tudor ändlänken. Länken smalnar även ner till 16mm så man rent teoretiskt skulle kunna använda Tudor spännet :) *Ta da* Inga fejk nitar :)

Ytterligare en ny klocka som DHL precis kom med. När jag såg att Venturo hade några undanlaggda klockor från sin första modell så kunde jag inte stå emot utan tryckte på beställ i princip omgående. Det fick bli denna reverse lume modellen.
DSC_1393.JPG
Grattis, den är jäkligt fin! De var slutsålda när jag kollade.. Hur känns kvaliteten? Edit: Såg ditt svar till Terrytee :bookworm:

Senast ändrad:
Köplusten dog på K&S redan i höstas har jag för mig. Det blev lite mer fart i somras trots Covid. Det känns mer som farten gick ur pga att det inte släppts så mycket kul. Kul grejer ger omsättning. Jag kan ha fel såklart och det är ok :)

Tillbaka
Topp