• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nu har jag fått hem klockan jag budade hem under BCF auktionen från @inzomniac . Trevligt ur, men banden var inte så roliga så bytte till ett som jag tycker fungerar bättre.
IMG_20200917_090621_826.jpg
Kul! Banden var billiga, och det fanns en anledning till att jag tror alla var oanvända :D. Tycker gott du kan klippa ner meshet, jag upptäckte rätt nyss hur skönt mesh är - hade jag vetat innan hade jag klippt ner det själv.

Vet inte om Vostok ens klassas som mikromärke egentligen, gör det?
Men lägger en på min med när jag såg CptSlow flashade med sin, haft den några veckor men aldrig använt den för än någon dag sedan! :)

Kommer utöka med några fler, dels för priset och det är ju lite roligt med en Vostok-samling!?
vostok.jpg
Kanske inte mikromärke men affordable iaf! :)
Var handlar man förresten nya vostok enklast, smidigast och till bra pris?

Lite så jag tänkte med Squale Pepsin, såldes med baktanken att jag gärna köper en helt ny för att behålla och själv stå för allt slitage.
Nu är budgeten spräckt för resten av året tror jag.
Trodde fel ang klockbudgeten. Hade bevakning på Squale Pepsi på Gnomon utan framgång så när det dök upp en med deras egna visare i nyskick på K&S knep jag den direkt.

IMG_20200917_170900.jpg
IMG_20200917_170929.jpg

Nu blir det hårdrock! Eller paketöppning menade jag. Fan, nu måste jag lyssna på Lok medans jag skriver detta. :pirate:

Hmm, vad kan detta vara?
IMG_3017.jpg

Monchard, wohoo! Stort tack till @JohnMonchard som skänkte denna till vår fina BCF-auktion! :happyhappy: Kunde inte låta bli att buda på den när jag såg att den var med, dels för att jag gillar Monchard (som ni kanske har märkt) men också för att jag saknat en flieger i samlingen sen jag sålde min Fortis.
IMG_3021.jpg

Låda i lådan. Men vad döljer sig under det tjusiga sidentyget?
IMG_3022.jpg

En riktigt tjusig pianolackad trälåda med Monchards logga på. Galet fin!
IMG_3023.jpg

IMG_3024.jpg

Där har vi den, en Skytoucher GMT! :cool:
IMG_3029.jpg

Väldigt snyggt presenterat med den ljusa interiören och Monchards namn och logga på undersidan av locket. Detta är nog den lyxigaste unboxing jag har gjort och då ska man ha med sig att detta är en klocka för 3K!
IMG_3038.jpg

Så sjukt snygg!
IMG_3037.jpg

Riktigt schysst läderband precis som på Trenchhuntern och Oceantimern. :)
IMG_3043.jpg

PVD-spännet har även Monchards logga på sig. Väldigt tjusigt!
IMG_3056.jpg

Safirglas med AR-coating och urverket är ett Schweiziskt Ronda kvarts GMT som Monchard har pillat bort sekundvisaren på. Förutom att man slipper den tickande sekunden så blir det väldigt cleant.
IMG_3050.jpg

På sidan sitter det en badge med ett nummer som @JohnMonchard får upplysa om vad det står för. Ref kanske?
IMG_3065.jpg

Baksidan känns också jäkligt lyxig och välgjord. Inget platt och lasergraverat här inte!
IMG_3054.jpg

Sist men inte minst (pun intended) storleken för det är en stor klocka, speciellt på min klena handled. 42mm i diameter och 50mm lug-lug är inget man skojar bort men jag är ändå imponerad över hur pass bra den sitter. Mycket är tack vare formen på bandhornen som gör att den kramar handleden riktigt bra men även för att den bärs lågt(?). Kollade specifikationerna och de säger 12mm men den känns mer som 10mm.
IMG_3078.jpg

Det enda (lite) negativa jag kan hitta är storleken, den hade varit bättre i 40mm även om 42mm funkar. Har man en stadig handled så är detta inte något problem så det är bara negativt för oss med smalare handled. Bra jobbat och tack igen @JohnMonchard! :happyhappy:
IMG_3060.jpg

Edit: Ska tillägga att de har en riktigt schysst rabatt på alla Skytoucher-modellerna nu så är ni sugna så är det ett helt galet bra pris för en grym klocka.
https://www.monchardwatches.com/watches/
Mycket snygg klocka! Bra spin på Flieger-konceptet med färger och logga. :)

Tack för en mkt fin unboxing @MaBr och hoppas att frugan diggar klockan! Annars får du knipa den och slita på den! Och det var ett nöje att skänka några klockor till BCF-auktionen, det gör vi nästa år också (för visst skall ni hålla en BCF-auktion då också?!):woot:

Ja, sidoplattan som är inskruvad kl 9 har en slags referens kan man säga. "SE-P14-Mk.2" är egentligen bara "SE = Sweden, P=Pilot, 14= 2014 (då Skytoucher GMT designades av mig i sin första iteration) och Mk2=detta är en uppdaterad version med små ändringar, mest på finish då vi bytte fabrik och valde att göra förbättringar i utbyte mot kassare marginal, men förhoppningsvis mer nöjda klockkunder! :p

Caseback:en är som du nämnde inte laser-etsad utan utfräst, blästrad och borstad mm. Faktiskt stolta över den, speciellt i prisklassen!

Även sekundvisaren som du nämnde är "moddad", då vi ville ha ett GMT-verk, men köra på quartz och ett Schweiziskt verk fick vi ersätta sekundvisaren med en platta i samma matta färg som resten av hand-set:et. Sjukt creddig modd! :D

Gällande storleken kan jag bara hålla med. Skytoucher-lineupen i sin nuvarande form kommer att göras om, när detta sker vet vi inte, men det är därför vi har rabatterna på hemsidan (ni får ytterligare 10% på det rabatterade priset med klocksnack10), jag brukar ju inte direkt uppmana till köp eller göra direktreklam, men nu gör jag det! :D
Vi håller helt enkelt på att finansiera framtagningen av en Chronograph samt i förängningen en ny Skytoucher/Flieger. Om detta blir innan eller efter en Diver återstår att se!

Än en gång, tack för en fin unboxing och det fina omdömet!

Senast ändrad:
Jag skulle nog säga Meranom, men bara om man har tålamod :D Poljot24.de är ju bra, men deras utbud av Vostok lämnar mycket att önska.
VOSTOK ÄR PÅ VÄG TILL SVERIGE:)!! Ge det någon vecka så kommer vi presentera hela deras sortiment och med koden all25 som ger 25% kommer ni inte hitta de billigare utomlands, är det någon som vill ha någon speciell klocka, skicka mig ett pm så ser jag till att den är med på i den första leveransen:)

VOSTOK ÄR PÅ VÄG TILL SVERIGE:)!! Ge det någon vecka så kommer vi presentera hela deras sortiment och med koden all25 som ger 25% kommer ni inte hitta de billigare utomlands, är det någon som vill ha någon speciell klocka, skicka mig ett pm så ser jag till att den är med på i den första leveransen:)
Oj, nu snackar vi :woot:
Har en känsla av att vi kommer få se mycket ryssar här snart.

Kanske inte mikromärke men affordable iaf! :)
Var handlar man förresten nya vostok enklast, smidigast och till bra pris?
VOSTOK ÄR PÅ VÄG TILL SVERIGE:)!! Ge det någon vecka så kommer vi presentera hela deras sortiment och med koden all25 som ger 25% kommer ni inte hitta de billigare utomlands, är det någon som vill ha någon speciell klocka, skicka mig ett pm så ser jag till att den är med på i den första leveransen
(la visst in svaret förra gången till fel meddelande)

Tror alla scuba dude varianter är av intresse.

kommer ni ha lite reservdelar i lager också? Urverk och bezelringar mm

/ P

OMG! :D:greedy:

Glöm inte den näst bästa tråden på KS ;)

https://klocksnack.se/threads/ryska-klockor-på-ks.3659/page-244

Har Vostok fått igång produktionen så att man kan önska klockor som inte finns i lager hos Meranom? Snälla säg att ni kommer att sälja SE modellerna av Amphibia också :angel:

Senast ändrad:
VOSTOK ÄR PÅ VÄG TILL SVERIGE:)!! Ge det någon vecka så kommer vi presentera hela deras sortiment och med koden all25 som ger 25% kommer ni inte hitta de billigare utomlands, är det någon som vill ha någon speciell klocka, skicka mig ett pm så ser jag till att den är med på i den första leveransen
Fattar inte, Vostok finns redan i Sverige?!?
https://www.klockanett.se/

Grymt! Lär helt klart bli ett köp!
Förresten så blev det en beställning från er tidigare idag, nämligen en kamasu red :hungry:

Tack för en mkt fin unboxing @MaBr och hoppas att frugan diggar klockan! Annars får du knipa den och slita på den! Och det var ett nöje att skänka några klockor till BCF-auktionen, det gör vi nästa år också (för visst skall ni hålla en BCF-auktion då också?!):woot:

Ja, sidoplattan som är inskruvad kl 9 har en slags referens kan man säga. "SE-P14-Mk.2" är egentligen bara "SE = Sweden, P=Pilot, 14= 2014 (då Skytoucher GMT designades av mig i sin första iteration) och Mk2=detta är en uppdaterad version med små ändringar, mest på finish då vi bytte fabrik och valde att göra förbättringar i utbyte mot kassare marginal, men förhoppningsvis mer nöjda klockkunder! :p

Caseback:en är som du nämnde inte laser-etsad utan utfräst, blästrad och borstad mm. Faktiskt stolta över den, speciellt i prisklassen!

Även sekundvisaren som du nämnde är "moddad", då vi ville ha ett GMT-verk, men köra på quartz och ett Schweiziskt verk fick vi ersätta sekundvisaren med en platta i samma matta färg som resten av hand-set:et. Sjukt creddig modd! :D

Gällande storleken kan jag bara hålla med. Skytoucher-lineupen i sin nuvarande form kommer att göras om, när detta sker vet vi inte, men det är därför vi har rabatterna på hemsidan (ni får ytterligare 10% på det rabatterade priset med klocksnack10), jag brukar ju inte direkt uppmana till köp eller göra direktreklam, men nu gör jag det! :D
Vi håller helt enkelt på att finansiera framtagningen av en Chronograph samt i förängningen en ny Skytoucher/Flieger. Om detta blir innan eller efter en Diver återstår att se!

Än en gång, tack för en fin unboxing och det fina omdömet!
Nöjet var på min sida och jag kan meddela att FruBr tycker att klockan är grym, hon knep den direkt! :D Tack för all info, alltid kul att få lite bakgrund och inside information. :happyhappy: Ser fram emot en eventuell mindre modell, en sån lär jag skaffa då!

Kul! Firar med det senaste tillskottet i den ryska samlingen.
IMG_20200917_182250.jpg

Tillbaka
Topp