Pipsork?Haha, Sinn är ju kanon din pipsork!Han kan byta den mot en blå Squale i maj, det är lagom.
![]()
![Hilarious :hilarious: :hilarious:](/styles/baisik/xenforo/smilies/hilarious.png)
Det är @HSK som är en pipsork.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Pipsork?Haha, Sinn är ju kanon din pipsork!Han kan byta den mot en blå Squale i maj, det är lagom.
![]()
Jaaa, är pipsork en skånsk grej?
Haha, det är inget matlagningsprogram. Det är SM i gastronomiInga matlagningsprogram här. Någonsin.
Men jag är rätt säker på att min nästa klocka är en GG. Sjukt fina!
Edit. Såg nu att du var inblandad i produktionen på något sätt? Det var inte meningen att dissa dej eller ditt arbete!![]()
Pipsork. Är det en sån där...drakjägare?
Aja, min skånska google funkar inte så bra men det låter fräntJaaa, är pipsork en skånsk grej?Det är han väl inte, han är bara obeslutsam och det kan jag känna igen mig i.
![]()
Ingen fara allshaha, ingen skugga över dig, var inte ens jag som köpte den...Barolo Albe? Lämnar tillbaka den tomma flaskan imorgon och skyller på defekt helt enkelt![]()
Bästa vinet jag provat: https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/chateauneuf-du-pape-7517701haha, ingen skugga över dig, var inte ens jag som köpte den...Barolo Albe? Lämnar tillbaka den tomma flaskan imorgon och skyller på defekt helt enkelt![]()
Tack, ska definitivt kolla upp. OT men är strävheten synonymt med nebbiolo?Ingen fara allsmen i stället för att köpa lägre nivåer av Barolo, prova att köpa en lite dyrare "enklare klassad" Langhe Nebbiolo.
Om det är samma sak? Nej, men chansen är att att du får mer för pengarna.![]()
Jag röstar Sinn men jag har också typ samma bryderi. Var helt säker på att jag skulle beställa en 556i men så fick jag mail från Gnomon häromdan om att Onda Mezzanotte finns inne igen och den har jag väntat på. Hur gör man då? Jag har ju redan en NTH som jag gillar men får nog sälja den då. Är Squalen så mycket bättre?Vad har mikrotråden för åsikter kring mina (eventuella) planerade inköp? Budgeten rymmer inte riktigt båda två just nu och jag lider av en överjävligt grov beslutsångest så jag tänkte att jag kanske skulle få lite hjälp i beslutsprocessen. Det lutar åt en 556a men vi får se hur det blir. Som vanligt så är det inte handleden på bilden som har skrivit brevet.
![]()
![]()
Är den svårfångad (vilket det låter som)? Köp och flippa ifall du inte gillar den i så fall, en 556 kan du beställa vilken dag som helst till exakt samma pris lite beroende på budget så klart.Jag röstar Sinn men jag har också typ samma bryderi. Var helt säker på att jag skulle beställa en 556i men så fick jag mail från Gnomon häromdan om att Onda Mezzanotte finns att beställa igen och den har jag väntat på. Hur gör man då? Jag har ju redan en NTH som jag gillar men får nog sälja den då. Är Squalen så mycket bättre?
![]()
![]()
Ja vinerna är som regel sträva, men hur strävt kan man påverka vid vinifieringen och den mattas också av något av ålder.Tack, ska definitivt kolla upp. OT men är strävheten synonymt med nebbiolo?
Ja det är nog så man får göraÄr den svårfångad (vilket det låter som)? Köp och flippa ifall du inte gillar den i så fall, en 556 kan du beställa vilken dag som helst till exakt samma pris lite beroende på budget så klart.![]()
Har för mig att den gick för utsatt pris eller nära det i alla fall typ 3500kr, vet att V2 som släpptes senare kom med länk.Sedär, lustigt! Förstår helt vad du menar med länk, kände direkt att den borde haft länk också. Men har andra klockor som fyller det behovet, och saknar just nu någon som gör sig bra med Canvas/Nato/gummi.
Kommer du ihåg vad du sålde den för månne?
Som enda Squale skulle jag nog inte gått för Ondan helt ärligt, finns ju mer klassiska modeller. Har ju haft den Näcken du har också men tycker det är två helt olika klockor så inte lätt att jämföra dessa heller. Angående Sinn vs Squale så är det ju luft eller vatten man nånstans får bestämma vad som passar bäst.Jag röstar Sinn men jag har också typ samma bryderi. Var helt säker på att jag skulle beställa en 556i men så fick jag mail från Gnomon häromdan om att Onda Mezzanotte finns inne igen och den har jag väntat på. Hur gör man då? Jag har ju redan en NTH som jag gillar men får nog sälja den då. Är Squalen så mycket bättre?
![]()
![]()
Jag har haft tre stycken borealis. Vad gäller finish/kvalitet så har den varit mycket bra på allaFunderar på att köpa en Borealis, begagnad. Vad är era åsikter om Borealis, o visa trådvänner?
Ja det stämmer, det var nog inte bara du som kände så hahaHar för mig att den gick för utsatt pris eller nära det i alla fall typ 3500kr, vet att V2 som släpptes senare kom med länk.
Är du osäker på boettformen så kan du testa min. Jag upplever att den sitter väldigt bra på armen och kronan (iaf på min) är smidig att använda även om den sitter på lite knepigt ställe. Kronan på min SjööS WT är mycket knepigare att hantera.FTFY.
Jag är lite osäker på flera aspekter vad gäller Squalen. Dels är det en lite udda boettform med en unik lösning med infälld krona vilket verkar lite bökigt och samtidigt vet jag inte riktigt om jag gillar tavlan på den blästrade varianten (det finns även planer på att byta den mot sunburstversionen med oklart resultat). Jag har inte haft möjlighet att klämma och känna på någon av dem men spontant känns Sinn mer lockande.
Daniel Wellington special edition?! Den är rare!Jag har haft tre stycken borealis. Vad gäller finish/kvalitet så har den varit mycket bra på alla![]()
![]()
Borde inte det kunna påverka (läs: paja) packningarna på klockan?Jag är lite sugen på att lägga in Min Steinflake snowhart i diskmaskinen för att se om vridringsinlägget blir blekt. Någon som testat det?
Borde inte det kunna påverka (läs: paja) packningarna på klockan?
Kan man inte typ..köra klorin på en tops eller liknande?Risken finns så klart men det är ju så mycket enklare än att pilla loss inlägget först.Fast nu för tiden kanske diskmedlet är för miljövänligt och blekt (pun intended) för att ge någon effekt.
Jag föreställer mig att det blir svårt att få en jämn blekning då plus att det inte känns lika roligt.Kan man inte typ..köra klorin på en tops eller liknande?
https://klocksnack.se/threads/blekte-mitt-14060m-insert-av-misstag.2781/Jag föreställer mig att det blir svårt att få en jämn blekning då plus att det inte känns lika roligt.Hm, synd att jag inte har någon riktigt billig dykare att testa med.
Det där blev ju riktigt snyggt! Nästan lite sugen på att testa
Poppa av hela bezeln (inlägg och allt) lägg den i lite klorin, börja med typ ngn minut och håll koll, ta upp lite då och då. Så har jag blekt insers på både Seiko och Steinhart tidigare!Jag är lite sugen på att lägga in Min Steinflake snowhart i diskmaskinen för att se om vridringsinlägget blir blekt. Någon som testat det?