• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag röstar Sinn men jag har också typ samma bryderi. Var helt säker på att jag skulle beställa en 556i men så fick jag mail från Gnomon häromdan om att Onda Mezzanotte finns inne igen och den har jag väntat på. Hur gör man då? Jag har ju redan en NTH som jag gillar men får nog sälja den då. Är Squalen så mycket bättre?
Squale50AtmosOndaMezzanotte1_d9136a0c-28e6-42d3-add7-7b720980c1d3_800x (1).jpg

IMG_20200918_232022.jpg
Jag säger som @HSK. Köp om den är svårfångad. Jag gillar Squale skarpt :)

Hört om "break in" men aldrig märkt av det förut. Mina 7S26/4R36(samma som NH36) har hållt bra tid out of the box. Men Voyagern gick över minuten snabbt(!) När den låg och tickade i olika positioner då jag inte hade den på armen. Nu när jag haft den på armen under en tid går den +30 sek. Så break in kanske inte är en myt som jag trott? Förstår ju också att olika positioner spelar in.

Dryden Chrono diver 1
IMG_20200919_114825.jpg
IMG_20200919_114913.jpg
Fin den där. Spanat in den med vita sub dials. Minns inte, skickar de bara från Asien?

Hade inte gjort så om jag var du, speciellt inte med en LE. Din klocka såklart. Men frågan är om plexit fixar det? Risk att det blir grumligt? Och beroende på hur varmt vatten du har kan hela glaset slå sig och faktiskt trilla ut. :/

Jag fegade ur efter en kvart just med tanke på plexit. :confused: Ibland är det bra att ha någon som bromsar impulsiviteten. Frågan är hur jag nu ska göra istället.

Tillbaka
Topp