Visst blir man lite sugen på att testa.Det där blev ju riktigt snyggt! Nästan lite sugen på att testa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Visst blir man lite sugen på att testa.Det där blev ju riktigt snyggt! Nästan lite sugen på att testa
Jag säger som @HSK. Köp om den är svårfångad. Jag gillar Squale skarptJag röstar Sinn men jag har också typ samma bryderi. Var helt säker på att jag skulle beställa en 556i men så fick jag mail från Gnomon häromdan om att Onda Mezzanotte finns inne igen och den har jag väntat på. Hur gör man då? Jag har ju redan en NTH som jag gillar men får nog sälja den då. Är Squalen så mycket bättre?
Poppa av hela bezeln (inlägg och allt) lägg den i lite klorin, börja med typ ngn minut och håll koll, ta upp lite då och då. Så har jag blekt insers på både Seiko och Steinhart tidigare!
Gammel bild på min SKX013 #1
Det sätt som inte potentiellt förstör hela klockan är det roligaste i min bok!Allt talar för att ditt sätt det är bättre men är det lika roligt?
Nä, inte lika roligt. In i diskmaskinen bara...testar man inte får man aldrig vetaAllt talar för att ditt sätt det är bättre men är det lika roligt?
Poppa inte av hela bezeln, Steinharts konstruktion gör det omöjligt att sätta tillbaka bezeln sedan utan du måste skicka in till Steinhart för återmontering.Allt talar för att ditt sätt det är bättre men är det lika roligt?
Så var det inte på äldre modeller?Poppa inte av hela bezeln, Steinharts konstruktion gör det omöjligt att sätta tillbaka bezeln sedan utan du måste skicka in till Steinhart för återmontering.
Nä, inte lika roligt. In i diskmaskinen bara...testar man inte får man aldrig veta
Poppa inte av hela bezeln, Steinharts konstruktion gör det omöjligt att sätta tillbaka bezeln sedan utan du måste skicka in till Steinhart för återmontering.
Go go go go
Gött, den fixar det inga problem. Återkom med resultat senare då, glöm inte före/efter bild
Fin den där. Spanat in den med vita sub dials. Minns inte, skickar de bara från Asien?Dryden Chrono diver 1
Hade inte gjort så om jag var du, speciellt inte med en LE. Din klocka såklart. Men frågan är om plexit fixar det? Risk att det blir grumligt? Och beroende på hur varmt vatten du har kan hela glaset slå sig och faktiskt trilla ut. :/
Så har det i alla fall varit senaste 3-4 åren och på alla 39or, finns flera exempel på WuS där folk poppat av och sedan varit tvungna att skicka in till Steinhart för återmonteringSå var det inte på äldre modeller?
Exakt min tanke, hur klarar plexit av en diskmaskinsduschHade inte gjort så om jag var du, speciellt inte med en LE. Din klocka såklart. Men frågan är om plexit fixar det? Risk att det blir grumligt? Och beroende på hur varmt vatten du har kan hela glaset slå sig och faktiskt trilla ut. :/
Har en klocka jag tänkt slita, så kanske skulle kunna offras för vetenskapens skullVisst blir man lite sugen på att testa.
Ok. Jag testade på en gammal 42mm variant, så det kan ju vara en helt annan konstruktion!Så har det i alla fall varit senaste 3-4 åren och på alla 39or, finns flera exempel på WuS där folk poppat av och sedan varit tvungna att skicka in till Steinhart för återmontering
Rebell, det gillar jag!
Ja, nog samma hjärndöda konstruktion som Squale 1545. Om någon minns mitt lilla äventyr (fick dock ihop den men det var inte lätt).Så har det i alla fall varit senaste 3-4 åren och på alla 39or, finns flera exempel på WuS där folk poppat av och sedan varit tvungna att skicka in till Steinhart för återmontering
Hade inte gjort så om jag var du, speciellt inte med en LE. Din klocka såklart. Men frågan är om plexit fixar det? Risk att det blir grumligt? Och beroende på hur varmt vatten du har kan hela glaset slå sig och faktiskt trilla ut. :/
Snyggt, vad är det för rem?Tror framöver denna får bli testkanin för min del,funderar på att även blästra denna
Det låter spännande. Vad är det för klocka? Jag tror att min klocka klarar det (killgissning) men frågan är om plexit på Steinharten klarar det.Har en klocka jag tänkt slita, så kanske skulle kunna offras för vetenskapens skull
Ska du bleka insertet så måste du antingen ta av insert eller hela bezeln.Jag fegade ur efter en kvart just med tanke på plexit. Ibland är det bra att ha någon som bromsar impulsiviteten. Frågan är hur jag nu ska göra istället.
En yema superman quartz. Plexi där också tyvärr och inte säker på om jag får loss insert självDet låter spännande. Vad är det för klocka? Jag tror att min klocka klarar det (killgissning) men frågan är om plexit på Steinharten klarar det.
Spara och sätt tillbaka sen! Om man har den kvar på så blir den ju ändå svettig/fettig och korvar sig. Om man har klocka på sig hela dagen osv.Bröt jag precis mot en oskriven regel? Ta bort plasten vid en passaround.