• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Derix

Patek
2-Faktor
IMG_20200919_124832.jpg
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Måste och måste, finns väl inga regler mig veterligen ;)
Har fixat till rätt många inlägg genom åren och det går alldeles utmärkt att busa till det utan att behöva demontera. Man måste inte använda just klorin heller.
I stand corrected. Formulerade mig lite definitivt. Vad jag menade var att det är enklare att göra om grejjerna är demonterade, så slipper man skada eller bleka annat än just inserten. :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
I stand corrected. Formulerade mig lite definitivt. Vad jag menade var att det är enklare att göra om grejjerna är demonterade, så slipper man skada eller bleka annat än just inserten. :)
Du har helt rätt och förstod precis, skoja lite bara :)
Man kan ha olika förväntningar på slutresultatet, personligen tycker jag det är skitsvårt att få det att se "naturligt" ut med klorin vilket iaf jag brukar eftersträva.
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Du har helt rätt och förstod precis, skoja lite bara :)
Man kan ha olika förväntningar på slutresultatet, personligen tycker jag det är skitsvårt att få det att se "naturligt" ut med klorin vilket iaf jag brukar eftersträva.
Äh, jag skrev ju klyddigt! :) No harm, no foul!
Ja, det blir lite för matt, och det kan bli ”fläckigt”.

Hur rekommenderar du att man gör? Mina modd-kunskaper är, generöst uttryckt, begänsade AF. :D
 

v0n

Patek
2-Faktor
Äh, jag skrev ju klyddigt! :) No harm, no foul!
Ja, det blir lite för matt, och det kan bli ”fläckigt”.

Hur rekommenderar du att man gör? Mina modd-kunskaper är, generöst uttryckt, begänsade AF. :D
Ja, klorin kan vara svårt att få dit man vill iom att det är så aggressivt. Har tidigare våtslipat med olika resultat, nog mitt bästa tips. Vanlig tandkräm med såna där extra whiteningbitar i ska inte underskattas heller men behöver ju gnuggas på en stund om man säger så. Har testat T-röd också som inte är lika aggressivt som klorin men ger liknande matta effekt om det är den man vill åt :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Här kommer en liten uppdatering på diskmaskinsprojektet. Jag kunde inte hålla mig utan slängde in den trots avrådan från diverse kloka personer. Resultatet blev absolut inte perfekt men det blev bra, enligt mig. Jag är sjukt nöjd. :)

Före och efter:
IMG_3731.jpg
IMG_3750.jpg
IMG_3753.jpg
Se där ja, blev skitbra!
Tyvärr går sånt här och klokhet sällan hand i hand, man måste våga för att vinna ibland :p
 
Topp