![Wideyed :wideyed: :wideyed:](/styles/baisik/xenforo/smilies/wideyed.png)
Snyggt, vad är det för rem?
Canvas stämmer bra. Från en gammal militär gasmaskväska.@SpaceAce här på forumet har gjort det,rekommenderas!! Det är av canvas tror jag
![artist :artist: :artist:](/styles/baisik/xenforo/smilies/artist.png)
För topic, min SKX009 med ett par varianter av blekta inserts.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt, vad är det för rem?
Canvas stämmer bra. Från en gammal militär gasmaskväska.@SpaceAce här på forumet har gjort det,rekommenderas!! Det är av canvas tror jag
Måste och måste, finns väl inga regler mig veterligenSka du bleka insertet så måste du antingen ta av insert eller hela bezeln.
I stand corrected. Formulerade mig lite definitivt. Vad jag menade var att det är enklare att göra om grejjerna är demonterade, så slipper man skada eller bleka annat än just inserten.Måste och måste, finns väl inga regler mig veterligen
Har fixat till rätt många inlägg genom åren och det går alldeles utmärkt att busa till det utan att behöva demontera. Man måste inte använda just klorin heller.
Du har helt rätt och förstod precis, skoja lite baraI stand corrected. Formulerade mig lite definitivt. Vad jag menade var att det är enklare att göra om grejjerna är demonterade, så slipper man skada eller bleka annat än just inserten.![]()
LennyK posen ™
Inget. Inget är svaret.![]()
Stenhård klocka på armen och en kall Norrlands framför mig som skriker mitt namn. Vad kan gå fel?
Äh, jag skrev ju klyddigt!Du har helt rätt och förstod precis, skoja lite bara
Man kan ha olika förväntningar på slutresultatet, personligen tycker jag det är skitsvårt att få det att se "naturligt" ut med klorin vilket iaf jag brukar eftersträva.
Gört!Inget. Inget är svaret.
Den posen är så bra att jag kommer sno den. Måste bara hitta ngn att plåta med den bara!![]()
Absolut inget kan gå fel! Skål broder!![]()
Stenhård klocka på armen och en kall Norrlands framför mig som skriker mitt namn. Vad kan gå fel?
Ja, klorin kan vara svårt att få dit man vill iom att det är så aggressivt. Har tidigare våtslipat med olika resultat, nog mitt bästa tips. Vanlig tandkräm med såna där extra whiteningbitar i ska inte underskattas heller men behöver ju gnuggas på en stund om man säger så. Har testat T-röd också som inte är lika aggressivt som klorin men ger liknande matta effekt om det är den man vill åtÄh, jag skrev ju klyddigt!No harm, no foul!
Ja, det blir lite för matt, och det kan bli ”fläckigt”.
Hur rekommenderar du att man gör? Mina modd-kunskaper är, generöst uttryckt, begänsade AF.![]()
Bröt jag precis mot en oskriven regel?Ta bort plasten vid en passaround.
![]()
Cheers !!Absolut inget kan gå fel! Skål broder!
Blev ju kanon! Jag beundrar ditt mod, jag hade aldrig vågatHär kommer en liten uppdatering på diskmaskinsprojektet. Jag kunde inte hålla mig utan slängde in den trots avrådan från diverse kloka personer. Resultatet blev absolut inte perfekt men det blev bra, enligt mig. Jag är sjukt nöjd.
Före och efter:
![]()
![]()
![]()
Se där ja, blev skitbra!Här kommer en liten uppdatering på diskmaskinsprojektet. Jag kunde inte hålla mig utan slängde in den trots avrådan från diverse kloka personer. Resultatet blev absolut inte perfekt men det blev bra, enligt mig. Jag är sjukt nöjd.
Före och efter:
![]()
![]()
![]()
Tack, tror jag.Blev ju kanon! Jag beundrar ditt mod, jag hade aldrig vågat![]()
Värsta är nog om Norrland välter och rinner ut![]()
Kan man få bort insert utan att ta av hela bezeln??Ska du bleka insertet så måste du antingen ta av insert eller hela bezeln.
Här kommer en liten uppdatering på diskmaskinsprojektet. Jag kunde inte hålla mig utan slängde in den trots avrådan från diverse kloka personer. Resultatet blev absolut inte perfekt men det blev bra, enligt mig. Jag är sjukt nöjd.
Före och efter:
![]()
![]()
![]()
Blev ju kanooon! Friskt vågat, hälften vunnet.Lyckad klocka för övrigt också.
![]()