• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Man byggde ju direkt en enorm sarkofag som skulle hålla i 30 år för att få lite andrum och kunna utarbeta en mer permanent lösning. Det är ju inte bara att bygga. ;) Det tog trots allt 10 år att konstruera och bygga den nya "sporthallen" och utan hjälp från omvärlden med både pengar och kunskap hade dom aldrig rott iland med det.

Det enda jag har tillgängligt för att hålla lite topic är en affordable sköldpadda.
Den pre-daterar Chernobyl olyckan med 7 år och ser numera ut som den varit i reaktorn och badat. :eek:

turte.jpg

När jag var där var den nästan färdig, det var för tre-fyra år sedan. Först så var det nog en omöjlighet att få dit en säker sarkofag pga strålningen, de började med att hälla betong i reaktorn har jag för mig och det beräknades att det skulle hålla strålningen i schack i typ 20år medans man klurade på hur man skulle lösa det. Sen kom man på att det skulle kosta fasligt mycket pengar, pengar som naturligtvis inte Ukraina hade så då gick omvärlden in med en jättestår hög med pengar. Lösningen man kom på var att bygga "sporthallen" någon kilometer ifrån reaktorn för att komma undan den värsta strålningen för att sedan putta den på plats. Under tiden så lappade o lagande man den gamla betong sarkofagen så gott man kunde. När väl skölden var färdig så rullade man den på plats och planen nu är att ersätta den gamla "nödsarkofagen" med något mer beständigt och samtidigt hålla strålningen inne med hjälp av sporthallen på hjul :D Sporthallen är världens största rörliga byggnad och kostade typ 20 miljarder att bygga.... typ något sådant tror jag att det var :)
Tack så mycket! Kunde säkert ha läst det någonstans, men trevligare här även om det blev lite OT. Så då har man inte kunnat beskåda reaktorn? Strålningen är jag rädd för. Kanske finns virtuell tour i HD?
Jaha, näheeee. Det va den veckan det! Fasen vad skönt med efterlängtad helg, lång vecka med mycket sena jobbnätter är nu till ända:D Såg nån Årets Kock igår?
2A7DBF64-F4F4-4DB9-939C-147A2F912D90.jpeg
Kock of the Year, alltså? Blev det han, Mannerström?

Nya fördelaktiga Yema-kampanjen som de kör med Kickstarter igen, denna gång för att få preorders för att utveckla sina InHouse-verk.

IH 3-handare
BE767410-8A55-40B9-A0CA-5E7D49078A4A.png

Den högra kan nog bli lite funky-ball med en stållänk på.

IH GMT
EC588EFD-3D0A-4138-962B-DD30A920A540.png

Det lutar åt köp av den där högra GMTn, den är riktigt fin tycker jag. Jaha, jag som inte vill köpa så mkt klockor, fan!

https://kickstarter.yema.com/?utm_source=ActiveCampaign&utm_medium=email&utm_content=Discover+YEMA+s+Kickstarter+models!&utm_campaign=AC+CRM+EMAIL+KICKSTARTER+2020

Förstår att det är svårt att låta bli, 800usd för en in house GMT och brons på det är ju svårslaget :)

Edit: varför är det 19mm bandbredd på 39mm versionen :mad:

Jaha, näheeee. Det va den veckan det! Fasen vad skönt med efterlängtad helg, lång vecka med mycket sena jobbnätter är nu till ända:D Såg nån Årets Kock igår?
Jag hatar att laga mat men älskar att se matlagningsprogram på TV av någon anledning. Såg dock inte årets kock men ser fram emot årtiondets kock som börjar på måndag. :)

Kock of the Year, alltså? Blev det han, Mannerström?
Haha, nä det blev det inte:D men jag ansvarade för hela tävlingens digitala satsning så nu finns det något att tacka pandemin för! Humble brag, deluxe :angel:
Måste även få berömma den där! Bästa GGn tycker jag :)
Tack som fasen kompis!:rolleyes:
Jag hatar att laga mat men älskar att se matlagningsprogram på TV av någon anledning. Såg dock inte årets kock men ser fram emot årtiondets kock som börjar på måndag. :)
Älskar också matlagningsprogram, gillar även att lagar mat:) men årtiondets kock har jag missat helt?:eek:

Förstår att det är svårt att låta bli, 800usd för en in house GMT och brons på det är ju svårslaget :)

Edit: varför är det 19mm bandbredd på 39mm versionen :mad:

För att 19 mm är BÄST! Det där med 20 mm är bara en fluga, som internet.

Det är inget att hänga upp sig på, de sitter perfekt på 20 mm canvas/läder/tropic och på 18 mm nato/perlon.

Själv är jag mest sugen på blandaren, gillar Oris med bronsbezel med har alltid föredragit Superman-caset framför 65-an. Att den har siffror och triangel i relief gör att patinan kommer bli trevlig, analogt med Oris variant.

D10E286A-5ABD-4513-8F59-B82C2DED76E0.jpeg
3125357A-0F2F-4352-855A-51C48EBF07BF.jpeg

Tycker det var en mycket trevlig bekantskap, det som gjorde att jag sålde den var avsaknad av länk. Var för övrigt den absolut första klockan jag sålde här på KS :D
Sedär, lustigt! Förstår helt vad du menar med länk, kände direkt att den borde haft länk också. Men har andra klockor som fyller det behovet, och saknar just nu någon som gör sig bra med Canvas/Nato/gummi.
Kommer du ihåg vad du sålde den för månne?

• Like
Reactions: M26
Inga matlagningsprogram här. Någonsin.
Men jag är rätt säker på att min nästa klocka är en GG. Sjukt fina!

Edit. Såg nu att du var inblandad i produktionen på något sätt? Det var inte meningen att dissa dej eller ditt arbete! :bag:

Senast ändrad:
Kände igår att man kanske skulle vara nöjd med det man har. Och så idag tre nya (nåväl typ). Helm vanatau, ett byte och Orient Ray på G och så fixade jag igång certinakronon nedan som är svärfars men den hade han ingen nytta av...

Men jag gillar den, länken är dock lite sådär. Ska försöka notcha ett band istället :)
9A34A948-AD5D-4D3C-9277-E26D3CF013C4.jpeg

Vad har mikrotråden för åsikter kring mina (eventuella) planerade inköp? Budgeten rymmer inte riktigt båda två just nu och jag lider av en överjävligt grov beslutsångest så jag tänkte att jag kanske skulle få lite hjälp i beslutsprocessen. Det lutar åt en 556a men vi får se hur det blir. Som vanligt så är det inte handleden på bilden som har skrivit brevet.

9a1f2d6a513e390ffea1da35929ad795.jpg

308644ec0860b5d3e2ecddfe53a196fe.jpg

Tillbaka
Topp