Dom Borealis jag haft, har varit riktigt bra! Vilken är du sugen på?Funderar på att köpa en Borealis, begagnad. Vad är era åsikter om Borealis, o visa trådvänner?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dom Borealis jag haft, har varit riktigt bra! Vilken är du sugen på?Funderar på att köpa en Borealis, begagnad. Vad är era åsikter om Borealis, o visa trådvänner?
Man byggde ju direkt en enorm sarkofag som skulle hålla i 30 år för att få lite andrum och kunna utarbeta en mer permanent lösning. Det är ju inte bara att bygga.Det tog trots allt 10 år att konstruera och bygga den nya "sporthallen" och utan hjälp från omvärlden med både pengar och kunskap hade dom aldrig rott iland med det.
Det enda jag har tillgängligt för att hålla lite topic är en affordable sköldpadda.
Den pre-daterar Chernobyl olyckan med 7 år och ser numera ut som den varit i reaktorn och badat.
![]()
Tack så mycket! Kunde säkert ha läst det någonstans, men trevligare här även om det blev lite OT. Så då har man inte kunnat beskåda reaktorn? Strålningen är jag rädd för. Kanske finns virtuell tour i HD?När jag var där var den nästan färdig, det var för tre-fyra år sedan. Först så var det nog en omöjlighet att få dit en säker sarkofag pga strålningen, de började med att hälla betong i reaktorn har jag för mig och det beräknades att det skulle hålla strålningen i schack i typ 20år medans man klurade på hur man skulle lösa det. Sen kom man på att det skulle kosta fasligt mycket pengar, pengar som naturligtvis inte Ukraina hade så då gick omvärlden in med en jättestår hög med pengar. Lösningen man kom på var att bygga "sporthallen" någon kilometer ifrån reaktorn för att komma undan den värsta strålningen för att sedan putta den på plats. Under tiden så lappade o lagande man den gamla betong sarkofagen så gott man kunde. När väl skölden var färdig så rullade man den på plats och planen nu är att ersätta den gamla "nödsarkofagen" med något mer beständigt och samtidigt hålla strålningen inne med hjälp av sporthallen på hjulSporthallen är världens största rörliga byggnad och kostade typ 20 miljarder att bygga.... typ något sådant tror jag att det var
![]()
Kock of the Year, alltså? Blev det han, Mannerström?Jaha, näheeee. Det va den veckan det! Fasen vad skönt med efterlängtad helg, lång vecka med mycket sena jobbnätter är nu till ändaSåg nån Årets Kock igår?
![]()
Måste även få berömma den där! Bästa GGn tycker jagJaha, näheeee. Det va den veckan det! Fasen vad skönt med efterlängtad helg, lång vecka med mycket sena jobbnätter är nu till ändaSåg nån Årets Kock igår?
![]()
Inget att tveka på, Borealis gör grymma klockor. Bara köpa! Gärna en av varjeFunderar på att köpa en Borealis, begagnad. Vad är era åsikter om Borealis, o visa trådvänner?
Nya fördelaktiga Yema-kampanjen som de kör med Kickstarter igen, denna gång för att få preorders för att utveckla sina InHouse-verk.
IH 3-handare
![]()
Den högra kan nog bli lite funky-ball med en stållänk på.
IH GMT
![]()
Det lutar åt köp av den där högra GMTn, den är riktigt fin tycker jag. Jaha, jag som inte vill köpa så mkt klockor, fan!
https://kickstarter.yema.com/?utm_source=ActiveCampaign&utm_medium=email&utm_content=Discover+YEMA+s+Kickstarter+models!&utm_campaign=AC+CRM+EMAIL+KICKSTARTER+2020
Håller med tidigare kommentarer, bara att köpa. Har haft flera , lika imponerad varje gång. Kör !Funderar på att köpa en Borealis, begagnad. Vad är era åsikter om Borealis, o visa trådvänner?
Synd bara att Yemas klockor är så långa lig to lug, annars hade jag spekulerat på stålbronsaren.Förstår att det är svårt att låta bli, 800usd för en in house GMT och brons på det är ju svårslaget
Edit: varför är det 19mm bandbredd på 39mm versionen![]()
Jag hatar att laga mat men älskar att se matlagningsprogram på TV av någon anledning. Såg dock inte årets kock men ser fram emot årtiondets kock som börjar på måndag.Jaha, näheeee. Det va den veckan det! Fasen vad skönt med efterlängtad helg, lång vecka med mycket sena jobbnätter är nu till ändaSåg nån Årets Kock igår?
![]()
Finns inte många iaf. Jag tycker den är underskattad sett till specsen. Det som gjorde att jag köpte den är dock de mycket korta "lug to lug" måttet som gör att den passar på mina smala handleder. Det är en av nycket få klockor i sin klass med runt 43mm lug to lug.Grym, första Outdoor:en jag sett på forumet.
Haha, nä det blev det inteKock of the Year, alltså? Blev det han, Mannerström?
Tack som fasen kompis!Måste även få berömma den där! Bästa GGn tycker jag![]()
Älskar också matlagningsprogram, gillar även att lagar matJag hatar att laga mat men älskar att se matlagningsprogram på TV av någon anledning. Såg dock inte årets kock men ser fram emot årtiondets kock som börjar på måndag.![]()
Hittade en Sea Storm av första versionen som verkade riktigt trevlig, men inte fingrat på den ännu.. men att döma av det allmänna hurraropet får jag nog göra det!Dom Borealis jag haft, har varit riktigt bra! Vilken är du sugen på?
Nej gud nej, men det var väl någon dag där efter olyckan som någon övermodig helikopterpilot flög över byggnaden och filmade rakt ner i den smälta reaktorhärden. Borde finnas på nätet.Så då har man inte kunnat beskåda reaktorn?
Jäklar vad bra det bandet blevJaha, näheeee. Det va den veckan det! Fasen vad skönt med efterlängtad helg, lång vecka med mycket sena jobbnätter är nu till ändaSåg nån Årets Kock igår?
![]()
Haha, ja jag är riktigt nöjdJäklar vad bra det bandet blev![]()
Det är ingen riktig tävling eller så utan årets upplaga av TV4:as mästerkocken där de senaste tio årens vinnare tävlar mot varandra.Älskar också matlagningsprogram, gillar även att lagar matmen årtiondets kock har jag missat helt?
![]()
Ribbed for her pleasure.Trevlig fredag på er!
Belos på original gummi!![]()
![]()
![]()
Rätt fet ändå, blir nog ett tillbakadragning av försäljning, obs inget billigt knep, är velig som person.
![]()
Hear hearDet är ingen riktig tävling eller så utan årets upplaga av TV4:as mästerkocken där de senaste tio årens vinnare tävlar mot varandra.
Ribbed for her pleasure.
@Nicke75 @Equilibrium
Tycker det var en mycket trevlig bekantskap, det som gjorde att jag sålde den var avsaknad av länk. Var för övrigt den absolut första klockan jag sålde här på KSHittade en Sea Storm av första versionen som verkade riktigt trevlig, men inte fingrat på den ännu.. men att döma av det allmänna hurraropet får jag nog göra det!
Förstår att det är svårt att låta bli, 800usd för en in house GMT och brons på det är ju svårslaget
Edit: varför är det 19mm bandbredd på 39mm versionen![]()
Det är ingen riktig tävling eller så utan årets upplaga av TV4:as mästerkocken där de senaste tio årens vinnare tävlar mot varandra.
Ribbed for her pleasure.
@Nicke75 @Equilibrium
PrecisKänner igen mig, inte blir det lättare om den inte säljs direkt. Då hinner ågrentankarna komma![]()
Sedär, lustigt! Förstår helt vad du menar med länk, kände direkt att den borde haft länk också. Men har andra klockor som fyller det behovet, och saknar just nu någon som gör sig bra med Canvas/Nato/gummi.Tycker det var en mycket trevlig bekantskap, det som gjorde att jag sålde den var avsaknad av länk. Var för övrigt den absolut första klockan jag sålde här på KS![]()
Inga matlagningsprogram här. Någonsin.Jaha, näheeee. Det va den veckan det! Fasen vad skönt med efterlängtad helg, lång vecka med mycket sena jobbnätter är nu till ändaSåg nån Årets Kock igår?
![]()
Monchard på armen. Öl i glaset. Fredag, helt enkelt.
![]()