• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sporrar nyförvärvet
1600528493688395205326828278362.jpg

Synd bara att Yemas klockor är så långa lig to lug, annars hade jag spekulerat på stålbronsaren.

Mjo, 48mm L2L är lite mycket :/

För att 19 mm är BÄST! Det där med 20 mm är bara en fluga, som internet.

Det är inget att hänga upp sig på, de sitter perfekt på 20 mm canvas/läder/tropic och på 18 mm nato/perlon.

Själv är jag mest sugen på blandaren, gillar Oris med bronsbezel med har alltid föredragit Superman-caset framför 65-an. Att den har siffror och triangel i relief gör att patinan kommer bli trevlig, analogt med Oris variant.

D10E286A-5ABD-4513-8F59-B82C2DED76E0.jpeg
3125357A-0F2F-4352-855A-51C48EBF07BF.jpeg

Haha, föredrar ändå 20mm :p

Vad har mikrotråden för åsikter kring mina (eventuella) planerade inköp? Budgeten rymmer inte riktigt båda två just nu och jag lider av en överjävligt grov beslutsångest så jag tänkte att jag kanske skulle få lite hjälp i beslutsprocessen. Det lutar åt en 556a men vi får se hur det blir. Som vanligt så är det inte handleden på bilden som har skrivit brevet.

9a1f2d6a513e390ffea1da35929ad795.jpg

308644ec0860b5d3e2ecddfe53a196fe.jpg

Av dom två så hade jag valt Sinn:en, men i varianten för min del :)

Sådär. Ingen återvändo. Lär väl få vänta några veckor på ny bezel men orkade inte låta den ligga orörd så länge. Att korta ner länken var inte så svårt när man visste att det fanns collar, var bara kolla så de låg där och låta de ligga kvar.

Vad som däremot är svårt är att få en vettig bild på den inomhus vid den här tiden.

20200918_221505.jpg

Vilket spel började du med? Jag började med Galaxy igår, skönt att kunna spela det med pro controlen ^^

IMG_20200918_195525.jpg

Dagens, varken mikro eller affordable så jag hoppas ingen anmäler mig till ledningen. :rolleyes:

IMG_20200919_144243.jpg

i-also-like-to-live-dangerously.jpg

Här kommer en liten uppdatering på diskmaskinsprojektet. Jag kunde inte hålla mig utan slängde in den trots avrådan från diverse kloka personer. Resultatet blev absolut inte perfekt men det blev bra, enligt mig. Jag är sjukt nöjd. :)

Före och efter:
IMG_3731.jpg
IMG_3750.jpg
IMG_3753.jpg

Grymt jobbat! Du får lägga upp din mod i hemslöjdsdelen ;)

Kul! Satt med den vinröda i varukorgen fler än en gång men avstod till slut pga inget datum på Quartz-varianten.
Hur är den på handleden?
Den är lätt, som en quartz. Den känns inte alls, vilket jag tycker är synd. Men så är det ju med quartz. Kvalit’en ärOK för pengen. Jag gillar retrostuket. Halvbra lume dock. Jag funderarändå på att även köpa den med svart bezel.

Tillbaka
Topp