Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker att den blev mycket bättre så här. Den mattare och ljusare blå färgen matchar i min mening index bättre. Jag kan liksom inte sluta stirra på den nu.![]()
Rolig diskussion angående blekning här. Vill minnas att @Chuck skickade in sin Rolex i diskmaskinen
Rolig diskussion angående blekning här. Vill minnas att @Chuck skickade in sin Rolex i diskmaskinenEller hur var det?
https://klocksnack.se/threads/blekte-mitt-14060m-insert-av-misstag.2781/
De var tider det haha. köpte jag min14060M för 36000kr BNIB dessutom!
Så jäkla kul
https://klocksnack.se/threads/blekte-mitt-14060m-insert-av-misstag.2781/
De var tider det haha. köpte jag min14060M för 36000kr BNIB dessutom!
Blev grymt braDet var därifrån jag fick idén och sedan gick den liksom inte att stoppa. Tack för tipset.![]()
Go for it WIS!Det var därifrån jag fick idén och sedan gick den liksom inte att stoppa. Tack för tipset.![]()
Synd bara att Yemas klockor är så långa lig to lug, annars hade jag spekulerat på stålbronsaren.
För att 19 mm är BÄST! Det där med 20 mm är bara en fluga, som internet.
Det är inget att hänga upp sig på, de sitter perfekt på 20 mm canvas/läder/tropic och på 18 mm nato/perlon.
Själv är jag mest sugen på blandaren, gillar Oris med bronsbezel med har alltid föredragit Superman-caset framför 65-an. Att den har siffror och triangel i relief gör att patinan kommer bli trevlig, analogt med Oris variant.
![]()
![]()
Sant. Men jag löste det!! Vad har du för gott ikväll att dricka broder?Värsta är nog om Norrland välter och rinner ut![]()
Menade att man antingen bleker insertet för sig, urtagen ur bezeln, eller så låter man det sitta kvar i bezeln och kör båda som ett paket.Kan man få bort insert utan att ta av hela bezeln??
Fruktansvärt fin! Och skål kompis!Fan vad bra den är alltså! Skål på er galningar.
![]()
Wow! Fan vad glad jag är att jag hade fel gällande plexit! Blev ju kanon!Här kommer en liten uppdatering på diskmaskinsprojektet. Jag kunde inte hålla mig utan slängde in den trots avrådan från diverse kloka personer. Resultatet blev absolut inte perfekt men det blev bra, enligt mig. Jag är sjukt nöjd.
Före och efter:
![]()
![]()
![]()
Vad har mikrotråden för åsikter kring mina (eventuella) planerade inköp? Budgeten rymmer inte riktigt båda två just nu och jag lider av en överjävligt grov beslutsångest så jag tänkte att jag kanske skulle få lite hjälp i beslutsprocessen. Det lutar åt en 556a men vi får se hur det blir. Som vanligt så är det inte handleden på bilden som har skrivit brevet.
![]()
![]()
Sådär. Ingen återvändo. Lär väl få vänta några veckor på ny bezel men orkade inte låta den ligga orörd så länge. Att korta ner länken var inte så svårt när man visste att det fanns collar, var bara kolla så de låg där och låta de ligga kvar.
Vad som däremot är svårt är att få en vettig bild på den inomhus vid den här tiden.
![]()
Dagens, varken mikro eller affordable så jag hoppas ingen anmäler mig till ledningen.
![]()
Här kommer en liten uppdatering på diskmaskinsprojektet. Jag kunde inte hålla mig utan slängde in den trots avrådan från diverse kloka personer. Resultatet blev absolut inte perfekt men det blev bra, enligt mig. Jag är sjukt nöjd.
Före och efter:
![]()
![]()
![]()
Sant. Men jag löste det!! Vad har du för gott ikväll att dricka broder?
Sporrar nyförvärvet
![]()
Lite som Dan Henry. Länken är lite tunn för min smak. Bra kvalitetskänsla ändå tycker jag. Distinkt bezel. Länkspännet är kanon.Snygg! Har exakt den där på min köplista. Hur känns den? Bra kvalitet på länken?
Vad blire för film?Trevlig lördagkväll allesammans
![]()
Husmorstips deluxe!@Weberg det finns ett ganska enkelt knep om du bara vill plocka ut insert. Risk för att man pajar det men hyfsat lugnt om det är aluminium vi snackar om.
Värm upp limmet med hårfön och vrid loss med en typ en diskhandske, klart![]()
Vad blire för film?
Bra film. Själv ser jag Wolf of Wall StreetSherlock Holmes: A Game of Shadows
Paus nu, gumman vaknade och frugan försöker få henne att sova![]()
Kul! Satt med den vinröda i varukorgen fler än en gång men avstod till slut pga inget datum på Quartz-varianten.Sporrar nyförvärvet
![]()
Den är lätt, som en quartz. Den känns inte alls, vilket jag tycker är synd. Men så är det ju med quartz. Kvalit’en ärOK för pengen. Jag gillar retrostuket. Halvbra lume dock. Jag funderarändå på att även köpa den med svart bezel.Kul! Satt med den vinröda i varukorgen fler än en gång men avstod till slut pga inget datum på Quartz-varianten.
Hur är den på handleden?