• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Peter K

Panerai
2-Faktor
Kul! Satt med den vinröda i varukorgen fler än en gång men avstod till slut pga inget datum på Quartz-varianten.
Hur är den på handleden?
Den är lätt, som en quartz. Den känns inte alls, vilket jag tycker är synd. Men så är det ju med quartz. Kvalit’en ärOK för pengen. Jag gillar retrostuket. Halvbra lume dock. Jag funderarändå på att även köpa den med svart bezel.
 

v0n

Patek
2-Faktor
euvagij.jpg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Bra film. Själv ser jag Wolf of Wall Street
Edit: Och suktar efter OLED
20200919_215542.jpg

Suktar också efter OLED, blir nog en PS5a i november och man vill ju gärna få ut 4K och HDR :D Men dom är tyvärr inte billiga :drowning:

När man plötsligt får ett oförklarligt sug efter att surfa på KS en lördagskväll, kanske man ska ta en paus ett tag? :shifty:
equ.jpg

Equilibrium är en av mina favoritfilmer, släng mobilen i ett annat rum och njut ;)!

Affordable för topic (tillsammans med en affordable projektor) :p

IMG_20200919_231409.jpg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Vilket spel började du med? Jag började med Galaxy igår, skönt att kunna spela det med pro controlen ^^

IMG_20200918_195525.jpg
Började med SM64. Sjukt svårt och jobbigt med kameran för en som aldrig spelat det innan. Känns verkligen gammalt även om jag förstår att det var mindblowing när det släpptes. Körde Sunshine lite grann för att prova lite också. Ska försöka klara de i rad (inte alla stjärnor dock) och sen får vi se. Är egentligen ingen Mario-person, är mer för Zelda. Men även beställt Game and Watch för... det är coolt(?)

När jag ändå lyckats greppa mobilen här på fyllan (mitt batteri dog på stan och livet var fan underbart) slänger jag upp några bilder som är mer topic.
20200920_015700.jpg
20200920_015630.jpg
 

Skarrsjo

Cartier
Suktar också efter OLED, blir nog en PS5a i november och man vill ju gärna få ut 4K och HDR :D Men dom är tyvärr inte billiga :drowning:



Equilibrium är en av mina favoritfilmer, släng mobilen i ett annat rum och njut ;)!

Affordable för topic (tillsammans med en affordable projektor) :p

IMG_20200919_231409.jpg
Så länge som mam håller sig till 55" är det ändä "hyfsade" priser. Nästan så att man kan motivera det som student :rolleyes:
HDR är jag däremot inte särskilt lockad av, tycker det blir för ljusstarkt
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Alltså, jag får ångest. Jag har blivit för gammal för Preorders, hype och antiklimax. :D Jag väntade på den här klockan ganska länge, och sen lite längre pga Corona, och så fick jag den och kände YES!!! Men nu känner jag inte det längre. Argh. Men den kanske är bra ändå. Vad säger ni, behålla eller sälja?
119893351_172142071074572_6193472636195509451_n.jpg
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Alltså, jag får ångest. Jag har blivit för gammal för Preorders, hype och antiklimax. :D Jag väntade på den här klockan ganska länge, och sen lite längre pga Corona, och så fick jag den och kände YES!!! Men nu känner jag inte det längre. Argh. Men den kanske är bra ändå. Vad säger ni, behålla eller sälja?
119893351_172142071074572_6193472636195509451_n.jpg
Behålla, lär känna varandra och utvärdera därefter! Tycker den va väldigt clean, vad är det för spec? :)
 

Barfly

Cartier
Min Hamilton Khaki Field Automatic (världens längsta namn ;)) känns inte bra när man drar upp den. Den vibrerar samt att det känns som att den hoppar över någon kugge. Annars fungerar den som den ska. Den är inte tappad eller nåt. Jag har ju garanti på den. Den är inte ens 1år.
Någon annan som har råkat ut för något liknande?
 
Topp