• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Minutvisaren vet jag inte men det är NOS visarset som är utbytt för inte så längesen så det kan vara att det är helt olika ålder på dem. Index är för att någon tidigare ägare tyckte att det var en bra idé att skrapa bort all lume. Jag ska skicka iväg den för att få lumat index men har inte orkat, är inte precis prioriterat. :bag:
PSX_20200923_143045.jpg
Ah tycker den e fet både med och utan lume!

31DF7BCB-2EEF-4060-A94D-108B09FD931D.jpeg
0301A83B-35D9-4627-ACA7-3524C25E918C.jpeg
Liten dipp i klockintresset just nu, funderar på att konsolidera det mesta i klocklådan och se om det blåser liv i detta igen :)
84E8F745-EDBC-4787-AFCA-5D469AE82425.jpeg

Förstår absolut, lägg undan Några/Alla ur eller byt lite band så får du se vad som händer. En paus är bra. Eller gör som jag, satsa på preorders som kommer om 3-6 månader :)

Själv ska 2 liknande in och minst en Halios så full fart a’la 39 mm.

Kan rekommendera att rensa ut klocklådan, gav mig en nytändning :)

Samma här. Tittar i lådan varje morgon och känner inte att något lockar... Hoppas på en nytändning snart. Kanske borde jag också rensa lite och se om det vänder

Hade samma nyss, slutade med jag köpte helm och bytte till mig en ray :rolleyes: Men förstår dig, jag känner jag har lite dipp då och då men ändå några som känns hyfsat säkra nu, kanske, :D

31DF7BCB-2EEF-4060-A94D-108B09FD931D.jpeg
0301A83B-35D9-4627-ACA7-3524C25E918C.jpeg

Förstår absolut, lägg undan Några/Alla ur eller byt lite band så får du se vad som händer. En paus är bra. Eller gör som jag, satsa på preorders som kommer om 3-6 månader :)

Själv ska 2 liknande in och minst en Halios så full fart a’la 39 mm.

Det känns ändå som att jag således kan vara något på spåren med att byta ut lite klockor :) Lustigt nog så är det Zelos som sitter säkrast nu med nya bandet på, som jag tänkte sälja först. Svänger fort i hockey som man säger :oops:

Det känns ändå som att jag således kan vara något på spåren med att byta ut lite klockor :) Lustigt nog så är det Zelos som sitter säkrast nu med nya bandet på, som jag tänkte sälja först. Svänger fort i hockey som man säger :oops:

Gör ju det. Jag lade ju ut min gröna SM i helgen men hade nog ångrat mig idag om den lämnat, blev bra igen med ett bandbyte.

Men byta är ju kul ibland. Eller så säljer man typ allt och börjar om. Har jag gjort x antal ggr vid detta laget :D

Vad ska lämna då? :pompus:

Gör ju det. Jag lade ju ut min gröna SM i helgen men hade nog ångrat mig idag om den lämnat, blev bra igen med ett bandbyte.

Men byta är ju kul ibland. Eller så säljer man typ allt och börjar om. Har jag gjort x antal ggr vid detta laget :D

Vad ska lämna då? :pompus:
Jo jag har gjort det vid två tillfällen tidigare, jakten tycker jag är avsevärt roligare än fångsten faktiskt :cigar: Edit: Det gröna tropic-bandet blev ju ruskigt fint på din SM!!

Angående vad som eventuellt lämnar så är det förmodligen 6-7 klockor men jag måste suga lite till på den karamellen
Jag känner också ett avsvalnade intresse för tillfället. Men när jag kollar i lådan finns det ingen jag vill sälja... :D
Har två keepers, rent emotionellt, resten är till för att testas och flippas med tiden. Men en del har stannat ”för länge” nu:rolleyes:

Tillbaka
Topp