• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kom in på en ny kickstarter via Instagram. Vad tycker folk om designen? Finns även en stålvariant som känns met sportig. 36 och 40mm. 329usd för early bird.
29125037-0-6.jpeg


Måste säga att jag tycker att den känns rätt fräsch. Även om namnet känns lite Daniel wellington...

Någon som har beställt en Alexander Venacci? Enligt hemsidan börjar leveranser ske nu i Januari.
 

Bilagor

  • 3b5d9705463a95c56bfd03ffb1c3654f_original.jpg
    3b5d9705463a95c56bfd03ffb1c3654f_original.jpg
    212.2 KB · Visningar: 1
Tycker den ser bra ut dock inte en enda bild via Google som inte är deras, känns som det alltid brukar vara något recensionsex ute innan. Lite synd, tycker den ser sportigt elegant ut och säkert rätt fin på gummi med :)
Tycker den ser mest intressant ut av alla Kickstarter/Affordable projekt jag följer, men fick ändå kalla fötter när det gällde beställning. Få hoppas dom levererar enligt glamourbilderna och att en recension kommer snart. Verkar ligga en del jobb och tanke bakom designen.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Vi har mer än ett intresse gemensamt ser jag! Kul med en Martin, vad är det du har för en? Själv har jag en Martin DM, riktigt härlig att spela på. :D
Kul! Ja det är nåt speciellt med Martin tycker jag :) Jag har lite dille på gitarrer i mahogny (tre av mina fem är i mahogny) och detta är en 000-15m :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor

Andersml

Audemars
2-Faktor
Japp känns galet nu när man räknar månaderna, just väntan gör nog att jag behåller! Ett tag :D



Thanx!
Case Width: 39.20 mm

Case Length: 47.96 mm

Case Thickness: 14.50 mm

Lug Width: 20.00 mm

Weight: 80 Grams


Precis lagom :)
Perfekt storlek för mig!

Ska bli kul att se vad du tycker om klockan OM den nånsin levereras......;)

Längre väntan än Rolex.......
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Vad sjukt det där är. Flippa den inte efter en månad bara sen ;)

Lite insikter vad keywest kostade.
Dollarn låg strax under 8 kronor 2015 när jag betala handpenningen.
Price $1,595 + S&H.
Priset i kronor: 12 760:-

Det är ytterst svårt att få tillbaka dessa pengar om man flippar den. Idag går flera GMT för under 8000:- med samma urverk. Dock inte handbyggda av en Bill Yao.

Om man vill få tillbaka pengar ska man kränga den till någon hans "följare" som avgudar honom, samlar på just hans hangjorda klockor. Han har nåt kult status bland micro märken i staterna.
Screenshot_20190106-143327.png
 
Senast ändrad:

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Då ska vi se....
Tridenten har suttit på handleden konstant under 5dagar.

Det är alltså versionen på 38mm och storleken för mig är perfekt. Kan upplevas lite hög för måttet, men ingenting som jag tycker stör, den är trotsallt specad till 600m så det har väl sina anledningar.

Tavla, bezel, visare och index är väldigt bra. Finishen är bra och står sig väl emot om inte bättre än mer kvalificerade märken som Tex Longines.

Kronan skruvas in silkeslent och det har jag vara upplevt på betydligt dyrare klockor.
Tidshållningen på mitt exemplar är mycket bra, ca 1-2sek + / dag.

Länken är också bra, det nya låset med microjustering är smidigt men lite stort. De polerade mitten bitarna råder det delade meningar om, kanske inte optimalt på en dykare och toolwatch och drar till sig hairlines men det funkar absolut, klockan blir lite mer dressig.

Detta var ett par snabba tankar efter några dagar på handleden, allt som allt så är det extremt mycket pang för pengen och än så länge är jag väldigt nöjd! :)

F6DC6615-6AC6-4B2E-A95C-1F1953E34574.jpeg
1EC7FB3B-8216-4935-B4E1-6653E08DE884.jpeg
B84D9DBE-7D92-4E1D-91CE-236D101F3E38.jpeg
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Då ska vi se....
Tridenten har suttit på handleden konstant under 5dagar.

Det är alltså versionen på 38mm och storleken för mig är perfekt. Kan upplevas lite hög för måttet, men ingenting som jag tycker stör, den är trotsallt specad till 600m så det har väl sina anledningar.

Tavla, bezel, visare och index är väldigt bra. Finishen är bra och står sig väl emot om inte bättre än mer kvalificerade märken som Tex Longines.

Kronan skruvas in silkeslent och det har jag vara upplevt på betydligt dyrare klockor.
Tidshållningen på mitt exemplar är mycket bra, ca 1-2sek + / dag.

Länken är också bra, det nya låset med microjustering är smidigt men lite stort. De polerade mitten bitarna råder det delade meningar om, kanske inte optimalt på en dykare och toolwatch och drar till sig hairlines men det funkar absolut, klockan blir lite mer dressig.

Detta var ett par snabba tankar efter några dagar på handleden, allt som allt så är det extremt mycket pang för pengen och än så länge är jag väldigt nöjd! :)

F6DC6615-6AC6-4B2E-A95C-1F1953E34574.jpeg
1EC7FB3B-8216-4935-B4E1-6653E08DE884.jpeg
B84D9DBE-7D92-4E1D-91CE-236D101F3E38.jpeg

Har själv funderat på att putsa den där blanka mittendelen på armbandet. Som du säger den drar till sig hairlines vilket man sitter och stirrar sig blind på ibland.
 

Waldorf

Audemars
Då ska vi se....
Tridenten har suttit på handleden konstant under 5dagar.

Det är alltså versionen på 38mm och storleken för mig är perfekt. Kan upplevas lite hög för måttet, men ingenting som jag tycker stör, den är trotsallt specad till 600m så det har väl sina anledningar.

Tavla, bezel, visare och index är väldigt bra. Finishen är bra och står sig väl emot om inte bättre än mer kvalificerade märken som Tex Longines.

Kronan skruvas in silkeslent och det har jag vara upplevt på betydligt dyrare klockor.
Tidshållningen på mitt exemplar är mycket bra, ca 1-2sek + / dag.

Länken är också bra, det nya låset med microjustering är smidigt men lite stort. De polerade mitten bitarna råder det delade meningar om, kanske inte optimalt på en dykare och toolwatch och drar till sig hairlines men det funkar absolut, klockan blir lite mer dressig.

Detta var ett par snabba tankar efter några dagar på handleden, allt som allt så är det extremt mycket pang för pengen och än så länge är jag väldigt nöjd! :)

F6DC6615-6AC6-4B2E-A95C-1F1953E34574.jpeg
1EC7FB3B-8216-4935-B4E1-6653E08DE884.jpeg
B84D9DBE-7D92-4E1D-91CE-236D101F3E38.jpeg
Vad du säger stämmer med min uppfattning om CW, även storlek skulle passat mina sparrisarmar bra tror jag (finns ju inte som GMT längre dock). Tycker dock att spännet är smäckert och bra med tanke på funktion (är väl likadant som på min c65 gmt?!), ger en känsla av kvalitet och inte "plåtigt" alls, har rejält mycket "klunsigare" med den funktionen på andra. :)
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Vad du säger stämmer med min uppfattning om CW, även storlek skulle passat mina sparrisarmar bra tror jag (finns ju inte som GMT längre dock). Tycker dock att spännet är smäckert och bra med tanke på funktion (är väl likadant som på min c65 gmt?!), ger en känsla av kvalitet och inte "plåtigt" alls, har rejält mycket "klunsigare" med den funktionen på andra. :)
Absolut, spännet känns rejält och fint! Funktionen är toppen, men som sagt- lite stort men absolut ingen dealbreaker utan bara en reflektion ifall jag ska ta upp något som är liiite negativt ( spännet är snyggt )
 

Eternalis

Cartier
Då ska vi se....
Tridenten har suttit på handleden konstant under 5dagar.

Det är alltså versionen på 38mm och storleken för mig är perfekt. Kan upplevas lite hög för måttet, men ingenting som jag tycker stör, den är trotsallt specad till 600m så det har väl sina anledningar.

Tavla, bezel, visare och index är väldigt bra. Finishen är bra och står sig väl emot om inte bättre än mer kvalificerade märken som Tex Longines.

Kronan skruvas in silkeslent och det har jag vara upplevt på betydligt dyrare klockor.
Tidshållningen på mitt exemplar är mycket bra, ca 1-2sek + / dag.

Länken är också bra, det nya låset med microjustering är smidigt men lite stort. De polerade mitten bitarna råder det delade meningar om, kanske inte optimalt på en dykare och toolwatch och drar till sig hairlines men det funkar absolut, klockan blir lite mer dressig.

Detta var ett par snabba tankar efter några dagar på handleden, allt som allt så är det extremt mycket pang för pengen och än så länge är jag väldigt nöjd! :)

F6DC6615-6AC6-4B2E-A95C-1F1953E34574.jpeg
1EC7FB3B-8216-4935-B4E1-6653E08DE884.jpeg
B84D9DBE-7D92-4E1D-91CE-236D101F3E38.jpeg
Jag skulle vilja testa cw , har aldrig stött på någon som har en. Jag gillar den , grattis :)
 
Topp