• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Waldorf

Audemars
Förresten, om någon är sugen på en Seaforth har jag en till salu :)
Ynjoy.jpg
Om det bara varit gmt varianten så...;)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Lite insikter vad keywest kostade.
Dollarn låg strax under 8 kronor 2015 när jag betala handpenningen.
Price $1,595 + S&H.
Priset i kronor: 12 760:-

Det är ytterst svårt att få tillbaka dessa pengar om man flippar den. Idag går flera GMT för under 8000:- med samma urverk. Dock inte handbyggda av en Bill Yao.

Om man vill få tillbaka pengar ska man kränga den till någon hans "följare" som avgudar honom, samlar på just hans hangjorda klockor. Han har nåt kult status bland micro märken i staterna.
Screenshot_20190106-143327.png

Du måste vara en WIS för att uppskatta benchad MKII eller åtminstånde förstå MKII köparen. Den övriga massan ser många gånger det som en dyr Rolex kopia, men de kommer!
 

Manne1891

Omega
Då ska vi se....
Tridenten har suttit på handleden konstant under 5dagar.

Det är alltså versionen på 38mm och storleken för mig är perfekt. Kan upplevas lite hög för måttet, men ingenting som jag tycker stör, den är trotsallt specad till 600m så det har väl sina anledningar.

Tavla, bezel, visare och index är väldigt bra. Finishen är bra och står sig väl emot om inte bättre än mer kvalificerade märken som Tex Longines.

Kronan skruvas in silkeslent och det har jag vara upplevt på betydligt dyrare klockor.
Tidshållningen på mitt exemplar är mycket bra, ca 1-2sek + / dag.

Länken är också bra, det nya låset med microjustering är smidigt men lite stort. De polerade mitten bitarna råder det delade meningar om, kanske inte optimalt på en dykare och toolwatch och drar till sig hairlines men det funkar absolut, klockan blir lite mer dressig.

Detta var ett par snabba tankar efter några dagar på handleden, allt som allt så är det extremt mycket pang för pengen och än så länge är jag väldigt nöjd! :)

F6DC6615-6AC6-4B2E-A95C-1F1953E34574.jpeg
1EC7FB3B-8216-4935-B4E1-6653E08DE884.jpeg
B84D9DBE-7D92-4E1D-91CE-236D101F3E38.jpeg
Får jag fråga vilken storlek på handled du har? :) Har en 43mm GMT som jag tycker sitter bra på mig men velar mellan en 38mm eller 43mm c60 trident pro 600 vintage. Har nån konstig tanke om att en vintage inspirerad ska sitta något mindre än en fet GMT :confused:
Bifogar en bild på min 43mm på min handled, alla tips/råd mottages gärna :)
_20190105_092946.JPG
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Får jag fråga vilken storlek på handled du har? :) Har en 43mm GMT som jag tycker sitter bra på mig men velar mellan en 38mm eller 43mm c60 trident pro 600 vintage. Har nån konstig tanke om att en vintage inspirerad ska sitta något mindre än en fet GMT :confused:
Bifogar en bild på min 43mm på min handled, alla tips/råd mottages gärna :)
_20190105_092946.JPG
Självklart! Min handled är runt 16-16,5cm så väldigt tanig. Klockan är som sagt 38mm varianten :) för mig är storleken toppen, sen beror det ju såklart vad man gillar själv också!
 

Manne1891

Omega
Självklart! Min handled är runt 16-16,5cm så väldigt tanig. Klockan är som sagt 38mm varianten :) för mig är storleken toppen, sen beror det ju såklart vad man gillar själv också!
Ok tack för svar :) Då lutar det nog mot 43mm trots allt, skulle säga att min handled ligger på ca 18,5-19. Har på känn att 38mm skulle kännas litet för mig. Börjar redan efter tre dagars användning tycka att min RL odyssea känns liten :p
 

Manne1891

Omega
God kväll/natt micro vänner :)
Vill ge en liten heads up om en kommande försäljning då det vore trevligt om klockan i fråga köptes av någon i micro gruppen.
På grund av två klockköp den senaste tiden kommer jag släppa min Richard legrand odyssea mark ii. Om någon här är intresserad så skicka iväg ett pm så tar vi det därifrån. Ville ge första tjing till denna trevliga grupp som uppskattar micro klockor :)
Bifogar en bild på klockan ifråga :)
_20181026_131343.JPG
 

Eternalis

Cartier
God kväll/natt micro vänner :)
Vill ge en liten heads up om en kommande försäljning då det vore trevligt om klockan i fråga köptes av någon i micro gruppen.
På grund av två klockköp den senaste tiden kommer jag släppa min Richard legrand odyssea mark ii. Om någon här är intresserad så skicka iväg ett pm så tar vi det därifrån. Ville ge första tjing till denna trevliga grupp som uppskattar micro klockor :)
Bifogar en bild på klockan ifråga :)
_20181026_131343.JPG
Tack!
Jag har en redan , men det där kommer du ångra :)
 
Topp