• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Storleksjämförelse med Squale Matic som satt på armen när jag fick Aquadiven.
DSCF3254.jpg

DSCF3246.jpg

DSCF3248.jpg

DSCF3253.jpg
Grym klocka!
Med vänlig hälsning, grymt avundsjuk =)

Jag är här @Hjelm tack för omtanken :)

Jag har hämtat ut min Zelos. Magi har uppstått, jag har funnit min soulmate i en klocka.
Det här mina vänner, är bra skit! Lååååååångt över min förväntan!
Det är som en Tudor BB58 och en Omega Seamaster Titan Brown fått ett kärleksbarn. Som kom ut snyggare än sina föräldrar!
IMG_20200924_204455.jpg

Till detta:
4ergwFT.jpg

sHd1PSu.jpg

Jag är helt tagen av denna, jag måste ha en till!
Skön du är :hilarious: grattis till nyförvärvet!

Jag har hämtat ut min Zelos. Magi har uppstått, jag har funnit min soulmate i en klocka.
Det är som en Tudor BB58 och en Omega Seamaster Titan Brown fått ett kärleksbarn. Som kom ut snyggare än sina föräldrar!
IMG_20200924_204455.jpg

Till detta:
4ergwFT.jpg

sHd1PSu.jpg

Du sätter ord på hur jag också känner :D

IMG_20200924_204455.jpg

Till detta:
4ergwFT.jpg

sHd1PSu.jpg

Get a room!

De va tametusan nåt av det bästa på senivintage jag sett på länge! Kvarts?
Storlek?
Håller med. riktigt grym. :)
Det är absolut en trevlig pjäs men det som tilltalar mig mest är patinan och givetvis Poseidon-märkningen. Storleken ligger runt 41-42mm lite beroende på var man mäter. Boetten är väldigt "orund". ;) Klockan påminner i formen mycket om Citizen ny0040 men känns "enklare" och har quartzverk ist för mekaniskt.
Modellen finns faktiskt att köpa än idag men nu som APEKS AP0406-4 :cigar:
Edit och kommer du att tröttna inom en snar framtid? ;)
Självklart! :D

Det är absolut en trevlig pjäs men det som tilltalar mig mest är patinan och givetvis Poseidon-märkningen. Storleken ligger runt 41-42mm lite beroende på var man mäter. Boetten är väldigt "orund". ;) Klockan påminner i formen mycket om Citizen ny0040 men känns "enklare" och har quartzverk ist för mekaniskt.
Modellen finns faktiskt att köpa än idag men nu som APEKS AP0406-4 :cigar:

Självklart! :D
Håller med. Patinan loggan och de orangea visarna. Superfin. Och ang flipp så hängde jag Inte med om det var ironi men ställer mig gääääärna på kö. :)

Tillbaka
Topp