• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Denna dök upp igår... :cigar: mkt nöjd så långt!
20200924_173542.jpg
20200924_174711.jpg

20200924_174813.jpg

:jlc:
Hepp! Den där känner jag igen! :)
Hoppas du blir nöjd och får mycket användning av den! :)

Den är sammansatt med sprintar och ej skruv vilket man kan tycka olika om.
Efter att ha ägnat en timme åt att försöka sätta ihop armbandet med sprintar så vet jag precis vad jag tycker om den här konstruktionen. Jag har visserligen inget specialverktyg, men allvarligt talat: det här är omöjligt. Får besöka urmakaren imorgon. Men länken ser i alla fall ut att vara av bra kvalitet, så det är alltid något.
4593CC2A-743A-4623-B237-E4A9D9EFCB6A.jpeg

Senast ändrad:
Jag är här @Hjelm tack för omtanken :)

Jag har hämtat ut min Zelos. Magi har uppstått, jag har funnit min soulmate i en klocka.
Det här mina vänner, är bra skit! Lååååååångt över min förväntan!
Det är som en Tudor BB58 och en Omega Seamaster Titan Brown fått ett kärleksbarn. Som kom ut snyggare än sina föräldrar!
IMG_20200924_204455.jpg

Till detta:
4ergwFT.jpg

sHd1PSu.jpg

Jag är helt tagen av denna, jag måste ha en till!

Efter att ha ägnat en timme åt att försöka sätta ihop armbandet med sprintar så vet jag precis vad jag tycker om den här konstruktionen. Jag har visserligen inget specialverktyg, men allvarligt talat: det här är omöjligt. Får besöka urmakaren imorgon. Men länken ser i alla fall ut att vara av bra kvalitet, så det är alltid något.
Det är pilligt!!!:)
För att peta ut sprinten, tryck i pilens riktning.
56A32964-FF51-42D0-BAA2-A5F5E8C02D1C.jpeg

Ihopmontering, för in sprinten mot pilen, den lilla biten (collar) passar i länken där jag lagt den. Jacket på sprinten skall vara enligt bild.
77745060-1D3A-4644-A36A-802588323AB2.jpeg

Lycka till!:)
1E4FFDA8-030C-4224-A721-FA2E4BEE5495.jpeg

Jag är här @Hjelm tack för omtanken :)

Jag har hämtat ut min Zelos. Magi har uppstått, jag har funnit min soulmate i en klocka.
Det här mina vänner, är bra skit! Lååååååångt över min förväntan!
Det är som en Tudor BB58 och en Omega Seamaster Titan Brown fått ett kärleksbarn. Som kom ut snyggare än sina föräldrar!
IMG_20200924_204455.jpg

Till detta:
4ergwFT.jpg

sHd1PSu.jpg

Jag är helt tagen av denna, jag måste ha en till!
Kan bara hålla med! Lockande!

You can do it! Man får rucka och trixa lite grann men så länge du följer pilen och stoppar tillbaka stiftet i motsatt riktning (OBS rätta mig om jag har fel här) och ser till att du har koll på vilket som är fram och bak på stiftet så ska det gå, även hemma vid köksbordet.

Nej, men jag har hört att hans uris fortfarande smyger omkring i buskarna iklädd traditionsenlig tanga. :woot:
20200924_165013.jpg

Du har inte funderat på att bara fixa inlägget och visare? Jag tror att det skulle bli riktigt coolt. :hungry:
Vad tråkigt men det verkar som att det är många som har hamnat i en kollektiv dipp just nu. Corona? Höst? Mörker? Det vänder nog snart i alla fall. :happyhappy:
Tillverkar de inte en del i taget då och att det är det man menar med att det finns en backorder? Lite som Rosa Pantern-Nezumin jag hade som tillverkades i 100ex men jag har för mig att de bara tillverkade och sålde tio i stöten eller liknande.
Byte mot G-shock? :angel:
Fasen vad ball! Synd bara att den sålde slut innan jag ens hann läsa ikapp tråden men det är väl karma för att man inte följer den slaviskt! :D
Stort grattis till en grym pjäs som ser ut att sitta perfekt på dig! Riktigt fina bilder och vi ser nog alla fram emot fler.. :happyhappy:
Nu vet jag inte vad Kodak sysslar med idag men är det inte bara ett sätt att tjäna lite enkla royalties?
Tack för förslag men har inte lärt mig uppskatta digitala finesser än!

Tillbaka
Topp