• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Åker till stan för att köpa byxor, kommer hem med en klocka istället, klassiskt :rolleyes:
FeMDuDd.jpg

Så tänkte jag med, skulle bara testa egentligen men tja, gick sådär :hilarious: Trogen originalet i måtten förutom bandbredden som är 20 istället för 19.
Mätte precis till 43/48/15. Bärs betydligt nättare än måtten antyder tycker jag...älskar vridringen som måste pressas ner för att vrida :happyhappy:
89sIjlC.jpg

8doFMV3.jpg

ZHuMVQp.jpg

xcYCSmK.jpg

q9E4VBV.jpg

Tack! Tror den listar 9300 eller så, fick dock lite rabatt som inte gick att motstå :)

Oh shit, vet inte ens vad det är för verk :bag: Certinas egna med 80 timmars reserv...123456? Skulle kanske sitta bättre med den klassiska sköldpaddan bak men den här funkar bra också.
1k2jGJn.jpg
Grattis till en väldigt snygg klocka! Vettiga gör bra grejer.
Påminner lite om min gula Halios i färgen. Hade varit kul att jämföra side by side över en öl på en GTG i en Coronafri värld.

Grattis till en väldigt snygg klocka! Vettiga gör bra grejer.
Påminner lite om min gula Halios i färgen. Hade varit kul att jämföra side by side över en öl på en GTG i en Coronafri värld.
Tack så mycket! Nu är väl inte denna speciellt gul i mina ögon men jag vet ju att din Halios lutar mer åt orange så du har en bra poäng.
Hade varit skitkul, en vacker dag :)

Jaha, inte nog med att Hamtun slutat besvara mig och jag inte vet vart min Nanok är. Nu har min pam Martin valt att ge upp också... Manuella uppdraget funkar inte längre och det känns ändå rätt viktigt på ett manuellt verk. Wrwatches är väldigt snabba och tillmötesgående men vill få klockan skickad på min bekostnad för garantiärende. Känner mig dock tveksam eftersom det kommer innebära ny tull och moms, förutom nämnda fraktkostnad. Borde kanske vara billigare att lämna in till uris här hemma?
Va? Du har skickat in en Nanok och Ross svarar inte längre?

Tack min vän :) nä, inte ens i närheten faktiskt. Ganska korta bandhorn och bärs väldans normalt om man kan säga så.

Grymt! Så jag misstänkte. Testade PH200 på armen i butik. Den satt inte så roligt om jag ska vara ärlig. Dessutom nån random Nato på. Shit kakan var total.

PH500 har allt rätt! Dessutom med gummi direkt från butik!

Kan tänka mig att den ser grym ut i Tropic.

Edit: något långsökt, men har du nått gemensamt med @kjesul uris nu? :happyhappy:

• Like
Reactions: v0n
Grymt! Så jag misstänkte. Testade PH200 på armen i butik. Den satt inte så roligt om jag ska vara ärlig. Dessutom nån random Nato på. Shit kakan var total.

PH500 har allt rätt! Dessutom med gummi direkt från butik!

Kan tänka mig att den ser grym ut i Tropic.

Edit: något långsökt, men har du nått gemensamt med @kjesul uris nu? :happyhappy:
Gummiremmen är lenare än kjesuls uris stjärthalvor annars är jag ganska lost? :hilarious: Vi är båda Super...duper sexy kanske :cool:

Om jag åker in för att köpa t ex en ny klocka så har jag ju ingen klocka på mig på ditresan, om jag säger så.
Inte? Jag brukar ha min dyraste klocka på mig för att få bra service, sen flyttar jag med fejkad möda och yviga gester över den till högerarmen för att kunna prova klockor i butiken och charma damerna som äger den. Allt i hopp om att få 5 % rabatt på en fellinjerad Seiko. Då är det herrliga tider!
3F9A515B-115D-4153-AAB7-E3A828E33320.jpeg

Inte? Jag brukar ha min dyraste klocka på mig för att få bra service, sen flyttar jag med fejkad möda och yviga gester över den till högerarmen för att kunna prova klockor i butiken och charma damerna som äger den. Allt i hopp om att få 5 % rabatt på en fellinjerad Seiko. Då är det herrliga tider!
3F9A515B-115D-4153-AAB7-E3A828E33320.jpeg
Om man inte redan har en klocka så visar man ju att man behöver rabatten ännu mer. Annars har man ju råd med flera klockor och såna galenskaper är icke acceptabla nej!

Om man inte redan har en klocka så visar man ju att man behöver rabatten ännu mer. Annars har man ju råd med flera klockor och såna galenskaper är icke acceptabla nej!
Tvärtom brukar min lokala urhandlare, Klockmäster Liljas Ur i Trollhättan, tala sig varm för att man behöver flertalet klockor i sin låda. Och så länge man handlar Seiko är de glada. Vill man titta på Grand Seiko blir de väldigt glada! :)

Va? Du har skickat in en Nanok och Ross svarar inte längre?
Stämmer, skickade den 9e juni. Fick tidigare (läs juli) som svar att han (Ross) är borta från arbetet men att hans fru sköter det under hans frånvaro. Har därför sökt kontakt via hemsida, mail samt sociala medier, utan någon som helst respons. Skrev direkt till Ross i juli som lovade att hans hustru skulle återkoppla (hände inte). Tog åter kontakt i mitten av augusti för uppdatering (direkt till Ross via Facebook) och fick återigen svaret att han skulle prata med sin fru och ge en uppdatering. Helt tyst sedan dess.

Alltid rätt att ha något roligt på sig, typ någon mikro på ett färgglatt band. Alltid gör det någon glad:)

Ps. Jag har gett bort flera sådana här och en av dom var på besök idag. Hon som fick den var jättenöjd.
PXL_20200926_131611963.jpg
Ser framför mig hur du har ett lager med 15-20 st färdiginslagna i presentförpackning och ger till dambesöken efter en synnerligen trevlig natt. (Obs! Bara en bild jag fick upp, menar inte att du är Barney Stinson)

Tillbaka
Topp