• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Perfekt ju! Hur ser baksidan ut? Är det en ETA 2824 som tickar i den? :)
Oh shit, vet inte ens vad det är för verk :bag: Certinas egna med 80 timmars reserv...123456? Skulle kanske sitta bättre med den klassiska sköldpaddan bak men den här funkar bra också.
1k2jGJn.jpg

Ja och som jag förstått så är det far och son. Jag har lämnat in en del där genom åren. Mest Seiko och de är de bra på. Serva mikro har funkat hyggligt.
Bäst är de på gamla grejer. Jag lämnade in min pappas Omega som var i sjukt dåligt skick. De renoverade den med byte av kronhals, ny originalkrona, originalglas och polering för 1200kr. Det är ju rätt bra:)
PXL_20200925_212607003.jpg

Senast jag var där hade sonen en keramisk Rado på sig som han gärna ville visa hur reptålig den var genom att misshandla den med sina nycklar. Det är kanske så man gör när man har en Rado:eek:

Det var billigt för det jobbet :eek: Har själv inte handlar från dom men varit där några gånger och frågat om tips när jag har fastnat med diverse klockrelaterade hemmapullande :)

Grattis till köpet!

När du säger "stan" menar du Göteborg eller Lerum då :D? Frugan (som är från Ulricehamn) menar Lerum när hon säger stan och jag (Göteborgare) menar Göteborg när jag säger stan. Så vi brukar förvirra varandra ^^
Min fru är från Alingsås så det blir lika förvirrande här (med tanke på att vi bor exakt mittemellan ;)) GBG, Magnussons.. och tack!

Min fru är från Alingsås så det blir lika förvirrande här (med tanke på att vi bor exakt mittemellan ;)) GBG, Magnussons.. och tack!

Riktigt bra klocka och bästa butiken i ”stan”, de tar in bra grejer!
Sugen på en sån också nu när jag ser den kantiga kanten på glaset, är det en stålinfattning eller? Eller glider bezeln upp/ner på den formen när du trycker för att vrida? Går den åt båda håll med den mekanismen?
Klart, slut på frågor.

snygg i alla fall, klockan också.

Riktigt bra klocka och bästa butiken i ”stan”, de tar in bra grejer!
Sugen på en sån också nu när jag ser den kantiga kanten på glaset, är det en stålinfattning eller? Eller glider bezeln upp/ner på den formen när du trycker för att vrida? Går den åt båda håll med den mekanismen?
Klart, slut på frågor.

snygg i alla fall, klockan också.
Tack kompis, ja trevlig opretentiös personal och bara roligt om man kan stötta dom "små" i dessa tider.
Alltså kantiga kanten håller ju glaset på plats då dessa inte har inpressade glas. Bezeln är enkelriktad, rör sig typ någon mm nedåt när man pressar, knappt att man ser det rent visuellt. Djävulusiskt praktiskt och tror faktiskt inte jag upplevt en mer distinkt vridring någonsin :happyhappy:

Oh shit, vet inte ens vad det är för verk :bag: Certinas egna med 80 timmars reserv...123456? Skulle kanske sitta bättre med den klassiska sköldpaddan bak men den här funkar bra också.
1k2jGJn.jpg
Framsidan på denna är grym-deluxe men baksidan är värd något bättre enligt mig. Har dock oftast fel så lägg inte så stor vikt vid det :D.

Edit: glömde ju för tusan att gratulera så stort grattis i efterskott :).

Floda represent!
Så fin, tänk om Seiko kunde stannat i tiden där någonstans :angel:
Ahaa, Sollebrunn ligger iofs lite off kom jag på nu :D Men har en barndomsvän som bodde i Ingared ett tag som nu bor i Alingsås :)

Har varit nära att köpa förra DS modellen ett par gånger. Är det mkt som skiljer dessa? Eller du har kanske inte så bra koll på det? :blackeye:

Edit: Det var när jag köpt min 6309 jag sålde mina SRP Turtle. Kände att jag klarade mig med den. Men med det sagt så innebär det inte att jag inte gillar SRP, de är med mkt klocka för pengarna enligt mig. Men så gillar jag Seiko med om någon missat det :D

Hello folks!

Tänkte fråga om lite tips. En skruvsprint på stållänken till min Squale 20 Atmos har gått av. Den gängade biten sitter kvar i armbandet, så den länkbiten går ju inte att använda. Orkar inte beställa en ny länkbit från staterna. Kanske blir nytt armband ist. Men tänkte då kolla om någon provat någon annan länk som passade fint till den modellen?
Föredrar jubilee eller oyster om det finns.
Tack på förhand.

Tillbaka
Topp