• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ahaa, Sollebrunn ligger iofs lite off kom jag på nu :D Men har en barndomsvän som bodde i Ingared ett tag som nu bor i Alingsås :)

Har varit nära att köpa förra DS modellen ett par gånger. Är det mkt som skiljer dessa? Eller du har kanske inte så bra koll på det? :blackeye:

Edit: Det var när jag köpt min 6309 jag sålde mina SRP Turtle. Kände att jag klarade mig med den. Men med det sagt så innebär det inte att jag inte gillar SRP, de är med mkt klocka för pengarna enligt mig. Men så gillar jag Seiko med om någon missat det :D
Världen är liten (som vanligt), svärföräldrarna bor i Ingared, typ fem min bort :)

Tror du syftar på PH 200? Gigantisk l2l, såg den nya i montern idag men gillade inte alls vad jag såg och brydde mig inte ens om att testa... ungefär samma pris som min :confused:

Ser bra ut, går den att stänga även med lite tjockare klockor. För han är några tjockisar typ Artego 300m och en G-Steel :)

edit: lite b med detta från ett företag eller?
”Leveranser under 1 kg sändes med vanligt brev på köparens risk”
Slängde ur några av tantens klockor och petade i mina tre mesta tjockisar. Squale Matic, Suunto Elementum och Certina DS3, alla 15mm+ . Funkade fint, gick att stänga utan problem, blev inte ens märken i fodret i locket. Värt att påpeka dock är att klockorna satt lite löst och sladdrigt på kuddarna så under 19cm i omfång är att rekommendera. Tjejens klockor går däremot inte att stänga alls så över 15,5cm är att föredra också :D
9E1E79D7-F442-4E4D-A690-65D4793F3FE1.jpeg
C7A2C95E-7956-47D3-8B39-43E0739523C5.jpeg

Framsidan på denna är grym-deluxe men baksidan är värd något bättre enligt mig. Har dock oftast fel så lägg inte så stor vikt vid det :D.

Edit: glömde ju för tusan att gratulera så stort grattis i efterskott :).
Nä alltså jag håller med. Har ingen direkt relation till nån tysk dykförening så hade lätt haft sköldpaddan där istället men det är nog den enda kritik jag kan komma på...resten är top notch!

Och tack :)

Slängde ur några av tantens klockor och petade i mina tre mesta tjockisar. Squale Matic, Suunto Elementum och Certina DS3, alla 15mm+ . Funkade fint, gick att stänga utan problem, blev inte ens märken i fodret i locket. Värt att påpeka dock är att klockorna satt lite löst och sladdrigt på kuddarna så under 19cm i omfång är att rekommendera. Tjejens klockor går däremot inte att stänga alls så över 15,5cm är att föredra också :D
9E1E79D7-F442-4E4D-A690-65D4793F3FE1.jpeg
C7A2C95E-7956-47D3-8B39-43E0739523C5.jpeg
Annorlunda fråga, är det 19mm lugg på svarta Casion och vilken ref isåfall? Letar fortfarande bra svart 19mm länk.

Magnussons kan säkert vara bra nu men min sambo fick pynta 350kr för att korta en länk på en Tissot som jag köpt i födelsedagspresent till henne från dem :p
Barockt! De säljer väl till listpris, likt Klockmäster? De flesta urhandlare justerar länken utan kostnad när man köpt klockan där, även om man behöver ändra i efterhand. T ex Klockmäster, Eriksons Urhandel och Ur & Penn gör det i alla fall. Klockia tar betalt för det vid beställning på hemsidan, men jag skulle säga att det hör till ovanligheterna.

Världen är liten (som vanligt), svärföräldrarna bor i Ingared, typ fem min bort :)

Tror du syftar på PH 200? Gigantisk l2l, såg den nya i montern idag men gillade inte alls vad jag såg och brydde mig inte ens om att testa... ungefär samma pris som min :confused:
Ja det stämmer ju såklart, jag som har dålig koll :p
Edit: Jämförde de båda nu och håller med, din är mkt finare :happyhappy:

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: v0n
Hello folks!

Tänkte fråga om lite tips. En skruvsprint på stållänken till min Squale 20 Atmos har gått av. Den gängade biten sitter kvar i armbandet, så den länkbiten går ju inte att använda. Orkar inte beställa en ny länkbit från staterna. Kanske blir nytt armband ist. Men tänkte då kolla om någon provat någon annan länk som passade fint till den modellen?
Föredrar jubilee eller oyster om det finns.
Tack på förhand.
Få ut skruven! Tryck från andra hållet samtidigt som du skruvar ut skruvens.
Skål jag har badat i havet.

Hello folks!

Tänkte fråga om lite tips. En skruvsprint på stållänken till min Squale 20 Atmos har gått av. Den gängade biten sitter kvar i armbandet, så den länkbiten går ju inte att använda. Orkar inte beställa en ny länkbit från staterna. Kanske blir nytt armband ist. Men tänkte då kolla om någon provat någon annan länk som passade fint till den modellen?
Föredrar jubilee eller oyster om det finns.
Tack på förhand.
@Zackrissonsur.se är annars svensk AD för Squale och kan säkert ordna fram några länkbitar. :)

Är det bara jag som har problem med att det ibland inte går att tagga användare på mobilen? Jag upplever också att touchen ballar ur och kan inte minnas att det hänt någon annanstans.

Hur känns den i jämförelse med dina Doxa?
Hade jag varit tvungen att välja en så hade jag utan att tveka valt Doxa men med det sagt så är inte Aquadive långt ifrån när det gäller fit, finish och känsla. Det är egentligen bara personlig preferens när det kommer till designen och båda är värda att överväga. :)

Får erkänna att jag tänker på Sheldon varje gång jag ser din tatuering :hilarious:

jim_parsons_big_bang_theory_2016.jpg

Hade jag varit tvungen att välja en så hade jag utan att tveka valt Doxa men med det sagt så är inte Aquadive långt ifrån när det gäller fit, finish och känsla. Det är egentligen bara personlig preferens när det kommer till designen och båda är värda att överväga. :)
Både Doxa och Aquadive har helt klart tuffa modeller. Sjukt sugen på att införskaffa någondera inom det närmsta... Lutar åt en 300T i någon lagom skrikig färg :)

Både Doxa och Aquadive har helt klart tuffa modeller. Sjukt sugen på att införskaffa någondera inom det närmsta... Lutar åt en 300T i någon lagom skrikig färg :)
300T är en jäkligt najs klocka så det är ett bra val oavsett vilken färg du väljer. Fick äran att träffa @hammermountain (igen) och spana in hans 300T Professional så jag kan intyga att den är grym. :cool: Aquadive är något dyrare om man nu inte väljer den modellen som jag köpte på rea men de är fortfarande värda varenda krona tycker jag. :)

Tillbaka
Topp