Hjelm
Guld
Tråkigt med är ju tyvärr inom spec...Efter en vecka. Phoibos med NH36...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tråkigt med är ju tyvärr inom spec...Efter en vecka. Phoibos med NH36...
Tråkigt med är ju tyvärr inom spec...
Är det över en vecka om sju dagar så är det inom spec...Nä detta var väl värre? -20 till +40 är de specade till som oregulerade standardverk. Men de brukar gå betydligt bättre.
Problemet är ju att den gängade delen är ju den innersta delen av sprinten. Så det finns inget skruvspår. Blankt på båda sidor Men kan testa få ngt slags grepp om den.
Men tack för tips om Zackrisson.. Ska kolla upp det
Fy vad trist! Min OceanX med samma verk har jag inte ställt sedan jag fick den för över två veckor sedan, helt galet bra tycker jag.Efter en vecka. Phoibos med NH36...
Efter en vecka. Phoibos med NH36...
Tjena boys!
Jag hittade inte en annan tråd gällande detta så jag frågar här. Har någon av er erfarenheter när det kommer till kinesiska märken? Jag letade efter en specifik seagull klocka till brosan och snubblade in på denna sajt: https://www.houjon.com
Först trodde jag det var en mode klocka sajt...men jag hade fel. Det verkar vara independents som antingen hållt på länge eller har väldigt gott rykte i HK/Kina.
Seagull är det enda kinesiska märket jag känner till sen tidigare, de andra hade jag inte hört talas om. En del snygga klockor med vettiga urverk verkar det vara ialla fall. Någon som har koll eller åsikter? Vill själv inte vifta bort eller såga bara för att det är kina, folk var skeptiska när japanerna först kom med sina klockor med
Har ingen erfarenhet av varken den handlaren eller kinesiska klockor i allmänhet men det finns nog en hel del schysst att hitta. Är själv sugen på den klassiska Seagull 1963 kronografen.
Hittade denna tråden i ämnet:
https://klocksnack.se/threads/kinesiska-klockor.27182/
Detta varumärket var ju annars en höjdare:
Man kanske skulle prova sig en Fiyta med svart (stam)tavlaHar ingen erfarenhet av varken den handlaren eller kinesiska klockor i allmänhet men det finns nog en hel del schysst att hitta. Är själv sugen på den klassiska Seagull 1963 kronografen.
Hittade denna tråden i ämnet:
https://klocksnack.se/threads/kinesiska-klockor.27182/
Detta varumärket var ju annars en höjdare:
Man kanske skulle prova sig en Fiyta med svart (stam)tavla
Mycket bra! Jag är avundsjuk! Jag vill oxå ha en tealTillökning i familjen
Det var riktigt nära att jag tog den som du tog. Kände att jag behövde en teal efter alla fina bilder härMycket bra! Jag är avundsjuk! Jag vill oxå ha en teal
Fixat lite med en plåt till diskmaskinen. G-shocken höll
Tjena tråden!
Tänkte kolla (högst ovetenskapligt) lite hur tankarna hos er går kring tonneau/barrel/cushion cases.
Alltså det man hittar på Doxa Subs, Gamla Heuer Autavia och tex. Seiko Turtle.
Jag vet att denna boettform är en vattendelare i många fall och vissa älskar den till döds för sin egenhet medan andra inte alls gillar den.
Jag får nog skapa en poll sen också och ta reda på lite mer ingående vad som föredras, men tänkte börja här! Om ni orkar får ni gärna svara och säga om det är en boettform som faller er i smaken eller ej, det finns inga rätt eller fel svar, jag är bara nyfiken vad folk i klocksvängen i allmänhet tycker om dessa case.
Varför frågar jag detta? Jag håller på med en ny klocka till vår lineup, en Chrono. Planen är att använda VK64-verket med två subdials och datum kl6. Jag själv vill gå i en 60-70-tals riktning, men där finns en oro hos mina kollegor att boetten är för extrem eller knasig. Så jag frågar helt enkelt vad andra tycker.
Lite bilder för ref.
40mm max.Jag säger ja! En dylik Chrono med datum kl. 6 skulle jag kunna vara spekulant på om den inte blir för stor.
Då säger jag att det är sexigt och helrätt, sitter ju oftast skönt på de flestas handleder också. MEN bara om det är en dykarchrono vi snackar om. Är själv svag för 70-tals vibes men racingstuket finns det bättre lämpade boetter för imoTjena tråden!
Tänkte kolla (högst ovetenskapligt) lite hur tankarna hos er går kring tonneau/barrel/cushion cases.
Jag vet att denna boettform är en vattendelare i många fall och vissa älskar den till döds för sin egenhet medan andra inte alls gillar den.
Jag får nog skapa en poll sen också och ta reda på lite mer ingående vad som föredras, men tänkte börja här! Om ni orkar får ni gärna svara och säga om det är en boettform som faller er i smaken eller ej, det finns inga rätt eller fel svar, jag är bara nyfiken vad folk i klocksvängen i allmänhet tycker om dessa case.
Varför frågar jag detta? Jag håller på med en ny klocka till vår lineup, en Chrono. Planen är att använda VK64-verket med två subdials och datum kl6. Jag själv vill gå i en 60-70-tals riktning, men där finns en oro hos mina kollegor att boetten är för extrem eller knasig. Så jag frågar helt enkelt vad andra tycker.
Lite bilder för ref.
Vilka boetter skulle det vara, om du fick bestämma?Då säger jag att det är sexigt och helrätt, sitter ju oftast skönt på de flestas handleder också. MEN bara om det är en dykarchrono vi snackar om. Är själv svag för 70-tals vibes men racingstuket finns det bättre lämpade boetter för imo
Orienten sitter som ett smäck. Tro detta var en riktigt win-winSer bra ut G:n! Tycker den är trevlig men på mig satt den för löst eller blodstopphårt. Ray däremot sitter perfekt, beställt lite Natos till den nu
Både Doxa och Aquadive har helt klart tuffa modeller. Sjukt sugen på att införskaffa någondera inom det närmsta... Lutar åt en 300T i någon lagom skrikig färg
300Tn är sååå bra! Med det sagt satt jag även och spanade på precis den Aquadiven @MaBr nu har så är ett svårt val däremellan. Slutligen var det doxa alluren som vann, med lite hjälp av den långa L2Len på aquan300T är en jäkligt najs klocka så det är ett bra val oavsett vilken färg du väljer. Fick äran att träffa @hammermountain (igen) och spana in hans 300T Professional så jag kan intyga att den är grym. Aquadive är något dyrare om man nu inte väljer den modellen som jag köpte på rea men de är fortfarande värda varenda krona tycker jag.
Grymt spännande. Gillar boett formen mer å mer ju längre in i klockträsket man sjunkerTjena tråden!
Varför frågar jag detta? Jag håller på med en ny klocka till vår lineup, en Chrono. Planen är att använda VK64-verket med två subdials och datum kl6, jag ritar den till att bli max 40mm. Jag själv vill gå i en 60-70-tals riktning, men där finns en oro hos mina kollegor att boetten är för extrem eller knasig. Så jag frågar helt enkelt vad andra tycker.
Lite bilder för ref.
Nu är inte racing riktigt min gren men om vi håller oss till Heuer som är starkt förknippat med just racing så tycker jag både Camaro och Carrera osar mer bensin.Vilka boetter skulle det vara, om du fick bestämma?