• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Baramats

Audemars
2-Faktor
Promenad i skön höstskog idag.
PXL_20200930_121430067.jpg
Grym den klockan, kanske Oris bästa någonsin?
 

umeåac

Cartier
2-Faktor
Blev med kamasu idag! Men vad länken är kass! Drar ner helhetskänslan på klockan rejält, den är helt klart värd en bättre länk. Grått och rött funkar ju kanon så får köra nato ett tag, annars en trevlig klocka helt klart! :)
IMG_20200930_183112.jpg
IMG_20200930_183054.jpg

Trevlig klocka det där, och ruggigt snyggt med vinröd tavla. En son ryckte in i lumpen och vi kastbytte min G-shock mot hans Kamasu under tiden.

20201001_082033.jpg
20201001_081838.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Efter att ha provat paganis gmt är jag lite sugen på någon mer homage. San Martin tycks ju ha bäst kvalité av dom jag provat hittils. Är det hemsidan som gäller eller är det wr watches? Aliexpress verkar ju inte ha någon officiell sida för SM. Finns det någon EU distributör eller är det hemsidan som är bäst ändå?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Poppis nu, verkar vara det nya, se nya Lorier Hydra II som kommer snart, även det en Kompressor-dykare.

CC6EFE16-F3FE-4643-AF9C-39C5C78BA13B.png

Men ingen har så cool tavla som Marnaut som nu @Von får avnjuta :)
Ja, det är verkligen trendigt med kompressordykare nu. De enda som än så länge har gjort en riktigt är ju CW, alla andra är bara i samma stil men inte äkta. Marnauten är riktigt cool! :)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Trevlig klocka det där, och ruggigt snyggt med vinröd tavla. En son ryckte in i lumpen och vi kastbytte min G-shock mot hans Kamasu under tiden.

20201001_082033.jpg
20201001_081838.jpg
Jodå det är en riktigt trevlig klocka! Var svårt att välja färg bara, grön å blå är också grymt snygga men jag gjorde en chansning på röd. Det kändes fel med röd på nått sätt men kul å bryta av allt det svarta man har i lådan. Blir helt sjuka färgskiftningar på denna tavlan alltså:). Är sugen på nån länk till denna, mesh tror hade vart snyggt. Grovt eller lite finare, kanske lite finare hade passat denna då den är mer åt dress diver hållet.
IMG_20201001_102727.jpg
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Efter att ha provat paganis gmt är jag lite sugen på någon mer homage. San Martin tycks ju ha bäst kvalité av dom jag provat hittils. Är det hemsidan som gäller eller är det wr watches? Aliexpress verkar ju inte ha någon officiell sida för SM. Finns det någon EU distributör eller är det hemsidan som är bäst ändå?
Gissar härifrån: https://sanmartinwatches.com/wp/

Har dock själv inte köpt.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Efter att ha provat paganis gmt är jag lite sugen på någon mer homage. San Martin tycks ju ha bäst kvalité av dom jag provat hittils. Är det hemsidan som gäller eller är det wr watches? Aliexpress verkar ju inte ha någon officiell sida för SM. Finns det någon EU distributör eller är det hemsidan som är bäst ändå?
Ginault, bättre hittar du inte.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Det har börjat dyka upp exemplar på bukten (av både Vintage Black och Teal) en bit över intropriset.
Ja, har sett. Men vill inte betala deras ockerpriser :)
Ett annat alternativ är ju att vänta på nya Horizons.. Men oroar mig lite för storleken.

Edit: Makon ser ju gigantisk ut i jämförelse. Och det är ju inte på något sätt en stor klocka.
Screenshot_20200927-230934_2.png


Edit 2: Snygga är dom ju iaf!
D364F1CE-A0B4-4B12-B52F-D0A9C48E966C.jpeg
 
Senast ändrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor
Topp