Denna har magisk tavla men ser lite sliten ut i övrigt..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok nice..brukar chatta med honom men nu har deras chatt varit avstängd i flera dagar..Yes. Tog sju dagar från beställning. Glenn skickade i tisdags så, jävligt snabbt.
Yepp..Saknar du den?
Finns nya för 2100-2400..men innan jag köper en ny tänkte jag kolla här..Saknar du den?
Den va fasen inte dumFinns nya för 2100-2400..men innan jag köper en ny tänkte jag kolla här..
Riktigt najs! Påminner lite om Oris Chronoris, jag hade nog velat ha lume i visarna också. Skulle lätt kunna tänka mig en!Som ni vet så jobbar jag på en kronograf, och jag frågade er för några dagar sen vad ni tycker om cushion/barrel-case. Åsikterna var lite delade, men av er som svarade så var det ändå en övervikt åt det positiva hållet. Själv är jag som kanske bekant såld på denna case-form, tycker den är framörallt bekväm som få men också cool i all sig egenhet.
Jag har nu gjort några "skisser" i Photoshop, helt och hållet baserat på vad jag själv tycker är schysst och med inspiration från dels klockor jag själv gillar men också med en hälsosam dos av 60-70-tal rent allmänt i färg- och formspråket. Jag har försökt att låta bli att göra en direkt homage eller copage på ngn existerande modell eller märke, men där kommer klart finnas drag av redan producerade klockor. Målet har istället vari att sikta på en epok.
Måtten är 40x45mm och urverket i denna tankemodell är ett Seiko VK64 och urtavlan är således modellerad efter de relevanta måtten på det verket. Själv skulle jag gärna ha ett dome plexi ovanpå alltihop.
Notera att denna klockan är ett koncept som jag ur ngn slags marknadsundersöknings-syfte vill dela med er.
Så med allt detta, är detta en modell som ni tror skulle vara gångbar? Är detta en klocka ni skulle kunna tänka er att köpa? Känns 60-70-talet som en epok som tilltalar med all sin funkyhet? Utgå från att priset skulle hamna på runt 3500kr, något mer med BOR-länk.
Du har ju även Flannel Friday på systemet!Höstgrillning! Flanellskjorta, väst, mössa och Zelos.
Edit: Och öl förstås. Riktig höjdare måste jag säga. Det blir fler av denna.
Spännet är ju grymt bara detHöstgrillning! Flanellskjorta, väst, mössa och Zelos.
Edit: Och öl förstås. Riktig höjdare måste jag säga. Det blir fler av denna.
Har du en? Sälj den till mig..Den va fasen inte dum
Ja, han har varit segare än vanligt men svarar via mejl!Ok nice..brukar chatta med honom men nu har deras chatt varit avstängd i flera dagar..
Ahh ok..Ja, han har varit segare än vanligt men svarar via mejl!
Attans, den är riktigt tjusig!Hoppsan vad hände här då!
Vilken pjäs, om jag får säga det själv
Tror också att så kan bli fallet.. det är inte lätt att hitta ngt i vettig strl och vettig design. D1 Milano känns som det bästa alternativet i nuläget dock inte riktigt utseendet jag är ute efter.
Funderar ev. på vintage ex. Certina. Svårt dock att hitta i bra skick.
Haha! Stiltje i k&s har skickat på 2st annonser och inte ens fått något svar. Den ena 3.5 timmar sedan den andra 5.5 timmar sedan
Skicka till mig, jag kan vara snabbHaha! Stiltje i k&s har skickat på 2st annonser och inte ens fått något svar. Den ena 3.5 timmar sedan den andra 5.5 timmar sedan
Ska hålla utkik ifall den kommer ut på K&S. Ser ut som om senaste såldes 2019.Den var fin, ganska lik Eterna Royal Quartz om du letar efter alternativ (snodd bild)
Hur går det egentligen?Haha! Stiltje i k&s har skickat på 2st annonser och inte ens fått något svar. Den ena 3.5 timmar sedan den andra 5.5 timmar sedan
Ingen..??Någon som har en San Martin 62mas till salu säg till..
Menar du att det finns ett liv utanför KS?Inget svar på en fredagkväll. Märkligt.
Skicka till mig, jag kan vara snabb
Det går braHur går det egentligen?
Komiskt att du tycker det för jag tycker tvärt om. Jag tycker den ger intrycket av bling. Känns som om att den som skapat klockan älskar polerat. För även de borstade delarna känns nästan polerade. Tavlan är dock magisk tycker jag. Gillar länken också, men höjden på klockan, poleringen på sidan och poleringen på bezeln gillar jag inte alls.Kör passaround, tycker detaljen med de små polerade delarna på sidorna av bezeln är extra trevlig. De kunde valt en helt slät för enkelhetens skull men inte, mkt bra!
Menar du att det finns ett liv utanför KS?
Skönt att höra! Något man får se här?Menar du att det finns ett liv utanför KS?
Det går bra
Komiskt att du tycker det för jag tycker tvärt om. Jag tycker den ger intrycket av bling. Känns som om att den som skapat klockan älskar polerat. För även de borstade delarna känns nästan polerade. Tavlan är dock magisk tycker jag. Gillar länken också, men höjden på klockan, poleringen på sidan och poleringen på bezeln gillar jag inte alls.