Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket snyggt! Panda på ljusbrunt läder funkar alltid i min bok
HÅRD!Måndag & PJÄS!
Jag brukar testa olika band till mina klockor men det slutar nästan alltid att länken åker på igen.Adragan fick fortsatt förtroende. Jag är kluven om Tropic dock, ska prova något annat senare.
Är det inte väldigt jobbigt att alltid ha länk? Jag vet att de flesta föredrar länk men själv föredrar jag andra typer av band som t.ex. gummi och nato, både för att jag gillar det rent estetiskt och för att jag tycker att det är mycket mer bekvämt sett till material men även för att man har en viss elasticitet.Jag brukar testa olika band till mina klockor men det slutar nästan alltid att länken åker på igen.
Jag brukar testa olika band till mina klockor men det slutar nästan alltid att länken åker på igen.
Är det inte väldigt jobbigt att alltid ha länk? Jag vet att de flesta föredrar länk men själv föredrar jag andra typer av band som t.ex. gummi och nato, både för att jag gillar det rent estetiskt och för att jag tycker att det är mycket mer bekvämt sett till material men även för att man har en viss elasticitet.
Jag hade tidigare en Monta med verktygsfri mikrojustering och till och med då tyckte jag att det var ett jävla projekt att hela tiden justera länken i takt med att handleden svullnade, temperaturen ändrades osv. och en klocka utan det måste vara ännu värre tänker jag?
Det är inte menat som någon slags kritik eller så och vem som helst är så klart fri att svara, jag är bara nyfiken på hur ni som är "länkisar" ser på saken.
Känner precis likadant Älskar canvasband, lätt att byta och bara att hoppa mellan hålen efter passform. Har dock ett par klockor på länk och just dom länkarna känns helt okiÄr det inte väldigt jobbigt att alltid ha länk? Jag vet att de flesta föredrar länk men själv föredrar jag andra typer av band som t.ex. gummi och nato, både för att jag gillar det rent estetiskt och för att jag tycker att det är mycket mer bekvämt sett till material men även för att man har en viss elasticitet.
Jag hade tidigare en Monta med verktygsfri mikrojustering och till och med då tyckte jag att det var ett jävla projekt att hela tiden justera länken i takt med att handleden svullnade, temperaturen ändrades osv. och en klocka utan det måste vara ännu värre tänker jag?
Det är inte menat som någon slags kritik eller så och vem som helst är så klart fri att svara, jag är bara nyfiken på hur ni som är "länkisar" ser på saken.
Tack, klockan också! (Hehe..he..)
Den var vass Ref?Kombinerad klock- och fotodipp är ingen höjdare för min forumaktivitet... Känner mig väldigt nöjd med de jag har och inget nytt som lockat på länge. Får se när det kommer igång igen. Kan bjuda på en ynka bild iaf. Hoppas ni alla har det finfint!
Jag gillar länk men som du säger är det så mycket som ska klaffa för att det ska bli mer än bara snyggt.Är det inte väldigt jobbigt att alltid ha länk? Jag vet att de flesta föredrar länk men själv föredrar jag andra typer av band som t.ex. gummi och nato, både för att jag gillar det rent estetiskt och för att jag tycker att det är mycket mer bekvämt sett till material men även för att man har en viss elasticitet.
Det var du som sa detKanske ett ålderstecken när man tänker bekvämlighet över snyggt?
Frågan var till mig själv, fight club-styleDet var du som sa det
Igenkänning deluxe från mitt hållFrågan var till mig själv, fight club-style
Halios Seaforth Bahama Yellow (gen 2) .Den var vass Ref?
Smaken är som baken, delad.Är det inte väldigt jobbigt att alltid ha länk? Jag vet att de flesta föredrar länk men själv föredrar jag andra typer av band som t.ex. gummi och nato, både för att jag gillar det rent estetiskt och för att jag tycker att det är mycket mer bekvämt sett till material men även för att man har en viss elasticitet.
Tackar brutalt snygg få man hålla ögonen öppna förHalios Seaforth Bahama Yellow (gen 2) .
Problemet blir ju då om man t.ex. justerar den så att den sitter lite löst och handleden drar ihop sig en aning så får man ett riktigt bilhandlarhäng och tvärtom, justerar du den så att den sitter bra och handleden sväller så stasar den så att man knappt har någon blodcirkulation.Smaken är som baken, delad.
Jag har svårt när klockan sitter för hårt kanske därför jag gillar länk, har den alltid lite löst.
Problemet blir ju då om man t.ex. justerar den så att den sitter lite löst och handleden drar ihop sig en aning så får man ett riktigt bilhandlarhäng och tvärtom, justerar du den så att den sitter bra och handleden sväller så stasar den så att man knappt har någon blodcirkulation.
Kommentaren var som sagt inte riktad specifikt till dig utan var mer en allmän fundering kring hur folk egentligen bär sig åt för att lyckas bära länkar bekvämt eftersom de väldigt sällan justerar sig själva (som t.ex. Tudor Pelagos) samtidigt som handleden drar ihop sig och sväller p.g.a. ett antal faktorer. Det är ofta väldigt snyggt med länk men jag har aldrig lyckats hitta något bekvämt och bra sätt att bära det på. Finner ni er kanske helt enkelt i att man sällan får till en optimal passform?
Liker denne godt. Perfekt størrelse og upåklagelig kvalitet. Eneste minus er lug på 19mm...Funderat på quartz varianten, hur upplever du klockan? Får den mycket handleds tid?
Jag beställde just en Pixel 4a från amazon. Får se när den kommer. Har Pixel 3 nu och har varit bra nöjd med kameran Här är bild från idag.
Är det inte väldigt jobbigt att alltid ha länk? Jag vet att de flesta föredrar länk men själv föredrar jag andra typer av band som t.ex. gummi och nato, både för att jag gillar det rent estetiskt och för att jag tycker att det är mycket mer bekvämt sett till material men även för att man har en viss elasticitet.
Coolt! Fick precis besked om att Vostok Lunadude Cosmodiver utökats till 987 ex. istället för 680 som det var initialt och jag har då fått en reservation istället för väntelista