LennyK
Silver
Jag är nog den mesta ”inte gilla länk” killen på forumet, jag monterar alltid av länken i stort sett omedelbart på mina klockor och drar på ett gummi. Älskar gummi och Nato och så har det alltid varit. Min nya Oris, har en skön snabbjustering som löser problemet som beskrivits, att ibland vill man ha tajtare, ibland vill man släppa efter lite. Finns säkert många andra bra varianter med andra klockor också men jag gillar dennaProblemet blir ju då om man t.ex. justerar den så att den sitter lite löst och handleden drar ihop sig en aning så får man ett riktigt bilhandlarhäng och tvärtom, justerar du den så att den sitter bra och handleden sväller så stasar den så att man knappt har någon blodcirkulation.
Kommentaren var som sagt inte riktad specifikt till dig utan var mer en allmän fundering kring hur folk egentligen bär sig åt för att lyckas bära länkar bekvämt eftersom de väldigt sällan justerar sig själva (som t.ex. Tudor Pelagos) samtidigt som handleden drar ihop sig och sväller p.g.a. ett antal faktorer. Det är ofta väldigt snyggt med länk men jag har aldrig lyckats hitta något bekvämt och bra sätt att bära det på. Finner ni er kanske helt enkelt i att man sällan får till en optimal passform?
Senast ändrad: