• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Problemet blir ju då om man t.ex. justerar den så att den sitter lite löst och handleden drar ihop sig en aning så får man ett riktigt bilhandlarhäng och tvärtom, justerar du den så att den sitter bra och handleden sväller så stasar den så att man knappt har någon blodcirkulation.

Kommentaren var som sagt inte riktad specifikt till dig utan var mer en allmän fundering kring hur folk egentligen bär sig åt för att lyckas bära länkar bekvämt eftersom de väldigt sällan justerar sig själva (som t.ex. Tudor Pelagos) samtidigt som handleden drar ihop sig och sväller p.g.a. ett antal faktorer. Det är ofta väldigt snyggt med länk men jag har aldrig lyckats hitta något bekvämt och bra sätt att bära det på. Finner ni er kanske helt enkelt i att man sällan får till en optimal passform?
Jag är nog den mesta ”inte gilla länk” killen på forumet, jag monterar alltid av länken i stort sett omedelbart på mina klockor och drar på ett gummi. Älskar gummi och Nato och så har det alltid varit. Min nya Oris, har en skön snabbjustering som löser problemet som beskrivits, att ibland vill man ha tajtare, ibland vill man släppa efter lite. Finns säkert många andra bra varianter med andra klockor också men jag gillar denna

Senast ändrad:
Coolt! Fick precis besked om att Vostok Lunadude Cosmodiver utökats till 987 ex. istället för 680 som det var initialt och jag har då fått en reservation istället för väntelista :D

unnamed.jpg

Den hade jag missat helt! Får la återaktivera mitt Facebookkonto och kika på den :D

Kommer lägga ut citizen och Timex på KoS inom kort. Finns intresse är det bara att hojta. Intressanta byten är Vostok 420059/710059 (scubadude), eventuellt Precista PRS-10, seiko
SNDC33P1 eller liknande samt svart iso från borealis. Är även intresserad av att köpa någon av dessa om byte ej är aktuellt. Trevlig kväll!
1030770E-A254-4DA9-9BB8-2722423EC9A6.jpeg
1030770E-A254-4DA9-9BB8-2722423EC9A6.jpeg

Senast ändrad:
Är det inte väldigt jobbigt att alltid ha länk? Jag vet att de flesta föredrar länk men själv föredrar jag andra typer av band som t.ex. gummi och nato, både för att jag gillar det rent estetiskt och för att jag tycker att det är mycket mer bekvämt sett till material men även för att man har en viss elasticitet.

Jag hade tidigare en Monta med verktygsfri mikrojustering och till och med då tyckte jag att det var ett jävla projekt att hela tiden justera länken i takt med att handleden svullnade, temperaturen ändrades osv. och en klocka utan det måste vara ännu värre tänker jag?

Det är inte menat som någon slags kritik eller så och vem som helst är så klart fri att svara, jag är bara nyfiken på hur ni som är "länkisar" ser på saken. :)
Så här gör man om det börjar kännas för varmt!
A7B23C70-3AB4-457F-9EF4-249D032661C6.jpeg
8435312B-B1B0-46B8-B96E-8CD71C8F9586.jpeg

Ha, först i kön då! :hilarious: Alltså jag på den! Gagaaaarin ftw!
Yes box, noterat :D

Den hade jag missat helt! Får la återaktivera mitt Facebookkonto och kika på den :D
Jag med, såg den av en slump typ i maj som tur var och hamnade på väntelisteplats nr 133 då. Tror det avancerat max 20 platser sedan dess då det var bestämt att endast 680 ex. skulle tillverkas men det blev en förändring idag då projektledaren bestämde sig för att utöka antal ex. till 987 och då blev jag tilldelad nummer 7xx :D

Haha, vilken cool klocka! Slutsåld så det sjunger om det?
Tror de första 680 bokades upp på en dag, de återstående som släptes idag lär alla ha gått åt på väntelistan. Kan dock vara värt att skriva upp sig, vet inte vilket nummer som man få allokerat men många av dom som var med från början är väldigt missnöjda och kanske hoppar av.

Satte upp mig på listan nu, men verkar som det är drygt 400 före mig. 987 klockor och det ska inte bli fler vad det verkar. Men vissa köper flera så kanske kommer ut på diverse marknadsplatser vad det lider.
Jäklar det var betydligt större tryck än jag trodde :eek:

Satte upp mig på listan nu, men verkar som det är drygt 400 före mig. 987 klockor och det ska inte bli fler vad det verkar. Men vissa köper flera så kanske kommer ut på diverse marknadsplatser vad det lider.

Yes box, noterat :D

Jag med, såg den av en slump typ i maj som tur var och hamnade på väntelisteplats nr 133 då. Tror det avancerat max 20 platser sedan dess då det var bestämt att endast 680 ex. skulle tillverkas men det blev en förändring idag då projektledaren bestämde sig för att utöka antal ex. till 987 och då blev jag tilldelad nummer 7xx :D

Tror de första 680 bokades upp på en dag, de återstående som släptes idag lär alla ha gått åt på väntelistan. Kan dock vara värt att skriva upp sig, vet inte vilket nummer som man få allokerat men många av dom som var med från början är väldigt missnöjda och kanske hoppar av.

Var hittar jag listan? :)

• Like
Reactions: M26
Det var igår 739 på listan, plus 51 som fick sina nummer så det var 790 som mest! Vi får se. Måste inte ha någon, men å andra sidan riktigt kul om man skulle få en.
Var hittar jag listan? :)
http://tiny.cc/dy1bpz
Jag är ledsen, har letat förgäves efter väntelistan men hittar inga som helst spår av den. Bokade upp mig redan i maj månad och minns inte heller hur jag kom dit, kanske @Remofflan kan hjälpa till då han precis skrivit upp sig på listan?

Coolt! Fick precis besked om att Vostok Lunadude Cosmodiver utökats till 987 ex. istället för 680 som det var initialt och jag har då fått en reservation istället för väntelista :D

unnamed.jpg
Jag hade två ex reserverade men jag hoppade av igår så "mina" två gick vidare till de som står i kö. Man kan med andra ord säga att jag har gett dig en.. :D

• Like
Reactions: M26
Jag hade två ex reserverade men jag hoppade av igår så "mina" två gick vidare till de som står i kö. Man kan med andra ord säga att jag har gett dig en.. :D
Skulle vara mer rättvist med en per person. Han (Ole) snackar om att han förstår om man vill ha och ge bort, men han förstår väl att det säkert handlar om många spekulanter också. Eftersom kön är lång kan han lika gärna ändra till en per person. :)

Skulle vara mer rättvist med en per person. Han (Ole) snackar om att han förstår om man vill ha och ge bort, men han förstår väl att det säkert handlar om många spekulanter också. Eftersom kön är lång kan han lika gärna ändra till en per person. :)
Ja jag vet inte, jag är inte så insatt längre som jag var från allra första början.
Det lustiga är att det var fullständigt kaos när folk skulle boka upp sig på ett önskat serienummer i början. Jag bokade t.ex. bara ett nummer men efter någon dag fick jag ett bekräftelsemail om att båda mina önskade nummer var reserverade till mig. Fick alltså två nummer istället för ett som jag hade skrivit. Och dessutom så stämde inget av de två överens med det jag önskat. Orkade inte börja tjafsa om det då så jag tänkte att jag lika gärna kunde köpa två stycken (men nu har jag alltså sagt upp dem). Har läst på lite olika forum att andra varit med om samma sak.

Tack, det var hyggligt av dig! Jag är dock rädd för att jag var för långt ner på väntelistan för att fånga någon av dina, hade nummer 133 och halkade med på ett bananskal när Ole bestämde sig för att utöka produktionen :)

Jag är ledsen, har letat förgäves efter väntelistan men hittar inga som helst spår av den. Bokade upp mig redan i maj månad och minns inte heller hur jag kom dit, kanske @Remofflan kan hjälpa till då han precis skrivit upp sig på listan?

Det var igår 739 på listan, plus 51 som fick sina nummer så det var 790 som mest! Vi får se. Måste inte ha någon, men å andra sidan riktigt kul om man skulle få en.

http://tiny.cc/dy1bpz

Tack för hjälpen vänner! Jag skrev upp mig så får vi ser hur det går! :)

Fellow klock-nerds! Jag skulle vilja be om lite råd och er input på en prissättning.

Nyköp från Zackrissons Ur kostar Nethuns Aqua II Steel 2 767,50 kr. Inköpt i slutet av september har jag satt ut min för 2 300 obro.

Tänkte bumpa i eftermiddag, men funderar om jag rimligt eller skevt ute i prissättningen?

Klockbild för trådrelevans, lite knepigt kanske mtp att det är en annan klocka :chicken:...

20201006_102344.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp