• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Plötsligt händer det, hela lilla nerbantade samlingen klädda i svart. (ursäkta suddig bild, ingen aning om hur man får skärpa på allt :bag:)
a37fdU3.jpg

Ruggigt färgstark och fin första-uppställning där :cigar:!

På förekommen anledning vill jag tipsa om att inte gå på muggen direkt efter du skurit chili! Bara gör det inte...:sorry:

20201004_190406.jpg

Octopus Kraken, limiterad upplaga på 99ex. Tror det endast finns 8st kvar nu. Se länk nedan från @Remofflan, vet också att Heimdallr är i färd med en version som ska släppas i 3 färger denna månad och de har även ett EU lager.

https://www.heimdallrwatch.com/
WeChat+Image_20200923150030-1920w.png
WeChat+Image_20200923150021-1920w.png
WeChat+Image_20200923150026-1920w.png

Såg den av en slump och beställde, visste inte så mycket om märket då det är endast andra eller tredje klockan dom släpper men tycker den är riktigt bra som sagt :D

MVIMG_20201002_131139.jpg
MVIMG_20201002_131100.jpg
MVIMG_20201002_131121.jpg
MVIMG_20201002_131249.jpg
Vet du något om vad det är för glas på Heim? Kupat? Ser trevligt ut.

• Like
Reactions: M26
Provade att byta band på Adragan. Grått Tropic fick gå på först, tyckte det lira ganska bra.
VlWSFgL.jpg

Sen slog det mig att jag har en hel del coola single pass natos. Men ingen klocka det riktigt flyger på,
Sen jag sålde min NTH iaf.
Då är ju frågan, vilken klocka gör sig egentligen bäst på nato?
Jag tänker mig en Steinhart OVM 39.

Provade att byta band på Adragan. Grått Tropic fick gå på först, tyckte det lira ganska bra.
VlWSFgL.jpg

Sen slog det mig att jag har en hel del coola single pass natos. Men ingen klocka det riktigt flyger på,
Tropic är aldrig helt fel, däremot så tycker jag att just i detta fallet så känns det lite för simpelt för denna klockan. Känns lite platt och plastigt. (Har dock oftast fel) :). Har du provat något brunt eller svart padded läder?

Tropic är aldrig helt fel, däremot så tycker jag att just i detta fallet så känns det lite för simpelt för denna klockan. Känns lite platt och plastigt. (Har dock oftast fel) :). Har du provat något brunt eller svart padded läder?
Provade brunt läder, 2st närmare bestämt. I olika kulörer.
Tyckte inte riktigt det passade mot tavlan. Gör ett nytt försök imorgon:)

Tackar, japp helt rätt. Fick den som del i ett byte mot Evon. Skydivern är utplockad nu augusti så bara 1,5 månader gammal. Känns väldigt välbyggd och ser man till finish och kvalitet så är det toppklass :).
Hur upplever du pushers och krona? Jag är lite småsugen på den gula som ligger på k&s men läste en hel del kommentarer om att knapparna och kronan var väldigt tröga. Om du har möjlighet så får du jättegärna även mäta L2L då jag hittat flera olika mått på nätet som varierar från 50-52mm. :)

Edit: Stort grattis till nyförvärvet också så klart! :happyhappy:

@Birkhellman
@McNulty
Jag noterade att ni såg ut att ha lite smalare handleder på de bilder ni postade. Har ni möjligtvis lust att dela med er av era handledsmått och hur ni upplevde Skydivern?

Jag är som bekant en ivrig förespråkare av quartz vilket tyvärr begränsar valmöjligheterna en hel del och tänkte egentligen satsa på en Sinn UX men har varit på jakt efter en gul klocka en längre tid samtidigt som jag fått upp ögonen för SS och Skydivern (ffa Black Night) efter att ha dreglat lite över den Extreme som @Sebastard hade ute på annons. :hungry:

Hur upplever du pushers och krona? Jag är lite småsugen på den gula som ligger på k&s men läste en hel del kommentarer om att knapparna och kronan var väldigt tröga. Om du har möjlighet så får du jättegärna även mäta L2L då jag hittat flera olika mått på nätet som varierar från 50-52mm. :)

@Birkhellman
@McNulty
Jag noterade att ni såg ut att ha lite smalare handleder på de bilder ni postade. Har ni möjligtvis lust att dela med er av era handledsmått och hur ni upplevde Skydivern?

Jag är som bekant en ivrig förespråkare av quartz vilket tyvärr begränsar valmöjligheterna en hel del och tänkte egentligen satsa på en Sinn UX men har varit på jakt efter en gul klocka en längre tid samtidigt som jag fått upp ögonen för SS och Skydivern (ffa Black Night) efter att ha dreglat lite över den Extreme som @Sebastard hade ute på annons. :hungry:
Tycker inte att knapparna är särskilt tröga men den känslan måste ju vara högst individuell.
Visst behöver man trycka till lite och visst motstånd finns men inget som känns märkligt enligt mig. Sen bläddrar man ju mellan digi-funktionerna genom att snurra på kronan som på en Aerospace och det tycker jag för egen del fungerar bättre här än på någon av dom tre Aerospace som jag haft. Där snurrar kronan alldeles för lätt.
Med högst professionell mätning med skjutmått så har min 52cm L2L :).

@Birkhellman
@McNulty

Vad jag vill minnas så tyckte jag att Skydivern satt bra på armen, visst det är stor klocka, men den sitter bra. Jag har ca 17-17,5 cm handled tror jag. Gillade dem! :)
Samtliga bilder är på min handled :)
67446E1F-FFE7-4D21-80A3-F681EDB3FBDF.jpeg
CB389675-FD3A-4164-B52F-204FD725FC36.jpeg
5632064D-F0BE-4165-90B4-B7A4357EB0DD.jpeg
0E91098F-FF97-424B-AFF7-9C0AD90982F1.jpeg

@Birkhellman
@McNulty

Min sitter schysst på 17,5cm handled men det är ju också individuellt hur handleden ser ut, rund eller platt :).
14pejsN.jpg

Försökte från Heimdallr om när de kommer, men fick inte mer än slutet av oktober. Gillar den utifrån bilderna snäppet mer, särskilt skelettvisarna och meshbandet, men de borde skippa datumet. Nu har ju båda klockorna datum ändå i urverket, vilket jag egentligen inte gillar när tavlan inte har datumfönster.

Octopus har för övrigt ST2130, en 2824-klon i normal hastighet 4Hz, mot Heimdallrs NH35 (by Seiko) i low-beat 3Hz, som Seiko fortfarande envisas med att köra i nästa alla sina low-medium-range-klockor.

Får se om det blir någon, men de ser intressanta ut. :)
Måste dela med mig om mitt missöde med min Octopus, gillar klockan skarpt men efter en dusch igår så upptäckte jag efter ett tag att det bildats imma på insidan av glaset. Kollade naturligtvis krona, He ventilen och bakboetten som alla var tight inskruvade. Kontaktade Bycustomized support idag och efter en koll med deras produktionsansvariga eller ingenjör som hon kallade personen visade det sig att det är ett konstruktions fel på kronan som gör att klockan inte håller tätt vilket gör att jag måste dra tillbaka min rekommendation för Octopus Kraken tills problemet är löst. Måste skicka tillbaka klockan till Kina/Hong Kong nu för garanti åtgärd, så jäkla synd för det var ett tag sedan jag blev så glad av en klocka :arghh:
MVIMG_20201003_214928.jpg
MVIMG_20201003_214936.jpg
MVIMG_20201003_215759.jpg

Vet du något om vad det är för glas på Heim? Kupat? Ser trevligt ut.
Känner inte till några fler detaljer just nu tyvärr

Måste dela med mig om mitt missöde med min Octopus, gillar klockan skarpt men efter en dusch igår så upptäckte jag efter ett tagg att det bildats imma på insidan av glaset. Kollade naturligtvis krona, He ventilen och bakboetten som alla var tight inskruvade. Kontaktade Bycustomized support idag och efter en koll med deras produktionsansvariga eller ingenjör som hon kallade personen visade det sig att det är ett konstruktions fel på kronan som gör att klockan inte håller tätt vilket gör att jag måste dra tillbaka min rekommendation för Octopus Kraken tills problemet är löst. Måste skicka tillbaka klockan till Kina/Hong Kong nu för garanti åtgärd, så jäkla synd för det var ett tag sedan jag blev så glad av en klocka :arghh:

Ajdå, verkar nästan som dom visste om konstruktionsfelet eftersom du fick det svaret utan att dom hade gjort en bedömning av klockan själva. Trist i vilket fall.

Ruggigt färgstark och fin första-uppställning där :cigar:!

På förekommen anledning vill jag tipsa om att inte gå på muggen direkt efter du skurit chili! Bara gör det inte...:sorry:

20201004_190406.jpg

Dude :drowning:

VlWSFgL.jpg

Tyckte att Alpinisten funkade bäst på nato, passade mer med NATO om man betänker äventyrssyftet :)

Ajdå, verkar nästan som dom visste om konstruktionsfelet eftersom du fick det svaret utan att dom hade gjort en bedömning av klockan själva. Trist i vilket fall.
Ja tyvärr så verkar det inte bättre än så, fick till svar att dom kände till problemet och att dom väntade nya kronor runt den 15 oktober. Nåja där fick jag för att jag berömde dom så mycket innan :oops:

Vad jag vill minnas så tyckte jag att Skydivern satt bra på armen, visst det är stor klocka, men den sitter bra. Jag har ca 17-17,5 cm handled tror jag. Gillade dem! :)
Samtliga bilder är på min handled :)
67446E1F-FFE7-4D21-80A3-F681EDB3FBDF.jpeg
CB389675-FD3A-4164-B52F-204FD725FC36.jpeg
5632064D-F0BE-4165-90B4-B7A4357EB0DD.jpeg
0E91098F-FF97-424B-AFF7-9C0AD90982F1.jpeg

Min sitter schysst på 17,5cm handled men det är ju också individuellt hur handleden ser ut, rund eller platt :).
14pejsN.jpg
Tack så mycket för er input! :) Ser ut att sitta som en smäck på er men jag får nog helt enkelt inse att 52mm är lite väl stort för min del. Sökandet efter en gul quartz går vidare och UX-annonsen bumpas! :D

Måste dela med mig om mitt missöde med min Octopus, gillar klockan skarpt men efter en dusch igår så upptäckte jag efter ett tag att det bildats imma på insidan av glaset. Kollade naturligtvis krona, He ventilen och bakboetten som alla var tight inskruvade. Kontaktade Bycustomized support idag och efter en koll med deras produktionsansvariga eller ingenjör som hon kallade personen visade det sig att det är ett konstruktions fel på kronan som gör att klockan inte håller tätt vilket gör att jag måste dra tillbaka min rekommendation för Octopus Kraken tills problemet är löst. Måste skicka tillbaka klockan till Kina/Hong Kong nu för garanti åtgärd, så jäkla synd för det var ett tag sedan jag blev så glad av en klocka :arghh:

Tråkigt att höra, hoppas det löser sig.

@Birkhellman
@McNulty

Absolut! Jag har närmare 19,5 cm i handledsmått (18,5 cm efter ”knölen” närmast handen).

Dessvärre är mina bilder från luren på KS-klockan borta efter en fuktskada :nailbiting: Men om du kikat i PA-tråden finns ju några stycken :)

Jag gillade den. Däremot var den nog i största laget för mig. Upplevdes som ganska hög och jag fick den inte att sitta sådär jättebra. Nu körde jag den endast på cordura och inte på gummit, för det tror jag hade suttit bättre. Men jag hade nog ändå kunnat tänka mig en, men då i vanliga versionen. Den gula sticker ut lite för mycket enligt mig. Så en standard på gummi hade jag inte tackat nej till! :D

Absolut! Jag har närmare 19,5 cm i handledsmått (18,5 cm efter ”knölen” närmast handen).

Dessvärre är mina bilder från luren på KS-klockan borta efter en fuktskada :nailbiting: Men om du kikat i PA-tråden finns ju några stycken :)

Jag gillade den. Däremot var den nog i största laget för mig. Upplevdes som ganska hög och jag fick den inte att sitta sådär jättebra. Nu körde jag den endast på cordura och inte på gummit, för det tror jag hade suttit bättre. Men jag hade nog ändå kunnat tänka mig en, men då i vanliga versionen. Den gula sticker ut lite för mycket enligt mig. Så en standard på gummi hade jag inte tackat nej till! :D
Jäklar, det var inga dåliga handleder! :eek: Haha, stort tack för att du tog dig tid att svara men det låter tyvärr som att den är på tok för stor för en klenis som mig. :bag:

Tillbaka
Topp